Miksi sinä menit naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja lucifer
  • Ensimmäinen viesti
"Suurperheellinen"
Miksikäs sitä yleensä naimisiin mennään....minä halusin perustaa tuon miehen kanssa perheen,mutta asiaa vauhditti se että mieS oli menossa inttiin(ei oltais sotilasavustusta voparina saatu).nyt tästä aikaa 13v ja seitsämäs lapsi syntyy hetkenä minä hyvänsä :)

ht
mentiin kihloihin helmikuussa 1993, sit syksyllä tulin raskaaksi ja päätimme mennä naimisiin, meidät vihittiin lokakuussa 1993. nyt siis olemme olleet 19 vuotta naimisissa ja lapsia on 4.

bitter?
Juridiset syyt kun miestä ei kiinnostanut alkaa testamenttia väkäämään. Itselle oli hyvin tärkeää myös henkisesti mutta sittemmin olen joutunut tulla tulokseen että olisi saanut jäädä menenmättä naimisiin, niin vähäarvoisesti mies suhtautuu naimisissaoloon. Yhdessä siis ehdottomasti haluaa olla mutta ei halua edes omaisilleen kertoa että ollaan naimisissa ja muutenkin suhtautuu avioliittoon edelleen väheksyvästi, jonkun riidan yhteydessä tullut esiin. Tuntuu jälkikäteen niin tyhmältä koko naimisiinmeno, koska itselleni sillä oli merkitystä, pidettiin kaunis sermonia kaksin + todistajat. Sormuksen olen piilottanut ja hääpäivää en enää oikeasti kohta enää muista.

Minä menin kummallakin kerralla naimisiin siksi että se tuntui hyvälle tavalle ilahduttaa rakastamaani ihmistä, johon olin aidosti sitoutunut.
Itselleni se vihkiminen ei ollut merkityksellistä muuta kuin nimenomaan tuolla tavalla.

:)

Ekaa kertaa en edes muista miksi piti mennä naimisiin, olin sillon 18-v ja se oli elämäni suurin virhe. Mennä naimisiin, mutta toisaalta jos ei ois menty niin oisin lähtenyt suhteesta varmasti aikaisemmin ja nyt ei olis noita ihania lapsia <3
Nyt toista kertaa naimisissa ja puhtaasti RAKKAUDESTA. Järkevästi ajateltuna ei ois kannattanut mennö kun molemmilla takana karsiutunut avioliitto, mutta mitä sitten. Jos tuntuu että tässä on se puuttuva pala elämästään ja se oikea rakkaus, niin miksi ei menis naimisiin?

Naima
Mentiin naimisiin lopulta ihan siitä käytännön syystä että haluttiin ennen esikoisen syntymää saada perheelle yhteinen nimi käyttöön. Sinänsä naimisiin meneminen ei ole kummallekaan ollut mitenkään erityisen merkityksellinen asia elämässä kun ei se paperi ja sormukset suhdetta tee yhtään paremmaksi, jos nyt ei ainakaan meidän tapauksessa ole tehnyt kehnommaksikaan.

Meidän piti mennä naimisiin myöhemmin, mutta tulin raskaaksi ja halusin että lapsi syntyy avioliittoon ja se tuntui muutenkin oikealta. Mä tykkäsin siitä että hääkuvassa näkyy meidän poika myös vaikkakin mun vatsassa, eli ei haitannut mennä maha pystyssä naimisiin :D Kaikki on niin paljon helpompaa lapsen kannalta kun on naimisissa, ei tartte todistella missään virastoissa että lapsi on miehen ..

Rakkaudesta kai?Elämme puolisoni kanssa vaikeita aikoja ja tuntuu kuin me molemmat odottaisimme toiselta niitä vapauttavia sanoja. En olisi ikinä uskonut että tulemme olemaan joskus tässä tilanteessa.

Yhteistyössä