Miksi sinä olet oikeassa? Miksi sinä olet parempi kuin joku toinen? Miksi sinä voit sanoa, mikä on oikein ja mikä väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäminäminäminä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäminäminäminä

Vieras
Siinä kysymys teille oi kaikkitietävät täydelliset ihmiset, jotka katsovat oikeudekseen arvostella muita, nostaen itseään sinne jalustalle.

Miksi? Tahdon perustellun vastauksen!

Palstalla otetaan tuo asenne monesti kyllä turhaankin. Että jos joku onkin erimieltä tai haluaa vaikka opastaa tai antaa vinkkiä tai kertoa omasta tavastaan ---> "luuletko olevasi parempi ku muut?" .

Tämä on useinkin pelkän kirjoitetun viestinnän vaikeus. Se jatkokommunikointi asiasta jää usein huomioimatta koska toisiin ketjuihin tulee tekstiä paljonkin väliin.

Esim.
Otsikko kuuluu; suutuin miehelleni, olenko nipo.

Vastaus:
Olet nipo. Ei tuolla tavoin voi komentaa aikuista miestä.... etc.

Nyt sitten Ap vetää herneen nenään kun haukutaan. Kuinka MINÄ vastaajana voin sanoa mikä on väärin ja mikä on oikein? Tokihan voin, useimmiten on esitetty kysymys, taikka selostettu joku tarina johon pyydetään komentteja.

Ei vastaukset ole mitään absoluuttia totuuksia eikä aina tarkoita sitä että juuri MINÄ olen oikeassa, saatikka että MINÄ olisin parempi kuin muut. MINÄ muodossa vain vastataan ja sillä omalla mielipiteellä.
Toki ehkä pitäisi aina opetella se sievistelytapa kirjoittaa

- minun mielestäni Ap olet nipo. En itse voisi määrä aikuisen ihmisen käytöstä....

Mutta tätähän ei kiireessä kirjoitettuna tule useinkaan käytettyä, joten vastaukset kärjistyvät...

Riippuu asiasta.

Minun mielestäni on väärin polttaa tupakkaa jos on raskaana. Halveksin ihmisiä jotka ovat niin heikkoja etteivät voi edes siksi ajaksi luopua tavastaan.

Ja kyllä, minä poltin kuin korsteeni siihen asti kunnes aloimme mieheni kanssa touhuilemaan uutta ihmistä tähän maailmaan. SIihen loppui sauhuttelut.

Joskus tiedän olevani oikeassa ja uskallan silloin tuoda vahvasti kantani esiin, aina en suinkaan ole oikeassa. Jokainen saa sanoa mielipiteensä ja olla omaa mieltään. Mutta se tapojen erilaisuus on just se rikkaus tässä maailmassa.

Mun mielestä on aina väärin halveksua ketään tai arvostella muiden toimia. Jokainen myös elää vain sitä omaa elämäänsä jolloin ei ole oikeutta arvostella toisen elämää. Kukaan ei tiedä mitä on olla se toisen kengissä.

Mutta tätä palstaelämää ei voi kyllä milläänsäkään verrata live-elämään.

Mun mielestä täälä otetaan AINA se eriäivä mielipide niin, että se vasta argumentin esittäjä siinä sitten itseään nostaa jalustalle. Kun se todellisuudessa harvoin niin menee.

En käsitä miten joku keskustelupalsta voisi pyöriä jos kaikki olis vaan "juujuu" joka asiasta. Se on sitten ihan oma ongelma jos toisen mieleipiteestä täytyy hernepelto klyyvariin vetästä.

Yhteistyössä