Miksi raskaustestit pitää tehdä nykyään jo päiviä ennen kuukautisten oletettua alkamisajankohtaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mutku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mutku"

Vieras
Dinosaurus tässä ihmettelee, minkä ihmeen takia r-testiä pitää "dippailla" jo viikko oviksen jälkeen tai turvaudutaan ovistestiinkin mahd.raskauden toteamiseksi? Miksi ei voi odottaa, että menkat oikeesti kunnolla myöhässä ja mahdolliset raskausoireet ilmaantuneet? Luulisi, että kurjaakin kurjempaa on, jos r-testiin napsahtaa hailakka viiva viikkoa ennen menkkoja, ja sitten alkaa kuiteskin menkat! Pitääkö itseään kiusata sillä, että sitten surraan keskenmenoa, vaikkei muuten tietäiskän mitään olleen tapahtumassa? Avartakaa ajatusmaailmaani, please!

Ekassa (siis tokassa) tein siksi, että oli lääkitys, jota ei saanut raskausaikana käyttää. :) Se näkyikin testissä jo monta päivää ennen menkkojen alkua ja saman tien, kun plussan sain, soitin lääkäriin ja muutettiin tuota.

Tästä tokasta aavistelin kyllä, että raskaana ollaan. Mutta en tainnut testata ennen menkkojen alkupäivää. Menkkojen alkupäivänäkään ei meinannu testiin vielä piirtyä...

Hmmmm.."tyhmän rohkeus" kenties?..:rolleyes:..:saint:

"Kuume" kun valtaa koko kropan&mielen..*huoks*
..ei järjellä ole sijaa laisinkaan..kait..

Itse hieman "viisastuneena"(= kipiöitä pettymyksiä niiiiiin monasti kokeneena)en dippaile enää viikkoa ennen:whistle: korkeintaan pari päivää ennen kierron loppua.

..jokainen taplaa tavallaan..ja niin olkoon:)

Viimeksi muokattu:
Mä tein testin etuajassa koska piti aloittaa eräs lääkitys ja piti tietää olinko raskaana. Tuttava käy lapsettomuushoidoissa ja hänenkin pitää testata ajallaan jotta tietää miten mennään lääkitysten kanssa. Ja lisäksi tiedän erään tapauksen jonka pitää tietää onko tullut alkuraskauden km koska on rh-positiivinen ja täytyy käydä piikillä jos kyse on keskenmenosta. Joten onhan näitä syitä... itse en kyllä mitään pahaa siinäkään näe, jos vaan huvikseen testaa malttamattomuuttaan, eihän se keneltäkään pois ole.

Mä testailin ihan vaan huvikseni.:D Tiedän ihan sataprosenttisesti, että mitä vaan voi tapahtua vaikka testi näyttäis kumpaa vaan, mutta jotenkin se vaan oli niin jännää.:D

Siitä kierrosta mistä sitten oikeasti raskauduin tein testin tosi aikasin siks kun mulla oli joku kurkkutulehdus, mihin olis tarvinnut antibiootit, mutta en halunnut ottaa ennenkun varmistun oonko raskaana vai en. Onneksi meni sitten ohi ilmankin.

Yhteistyössä