Miksi pyytää anteeksi kirjoituksiaan, joita ilmiselvästi tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Persuministerin avustaja haukkui tukien saajia luusereiksi – Pyytää nyt anteeksi

Ministerin eduskunta-avustaja kutsui tukien saajia luusereiksi Facebookissa.

Mikko Talson kommentti oli hänen omien sanojensa mukaan karkeasti sanottu, mutta totta.

Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) eduskunta-avustaja Mikko Talso kirjoitti kohua herättäneen kommentin julkisessa Puhetta Vaasasta -Facebook-ryhmässä vappupäivän iltana.

Seisoo karkeiden sanojensa takana

Talson kommentti oli vastauksena julkaisuun, jossa jaettiin yleisökirjoitus leipäjonojen tilanteesta. Kirjoituksessa tuotiin esille ongelmat, joita ruoka-apujonoissa kohdataan sekä miten työttömyys ja leikkaukset ovat lisänneet avun tarvetta.

Talso mainitsi myöhemmässä anteeksipyyntöjulkaisussaan viitanneensa erityisesti ruokajonojen väärinkäytöksiin, kuten sääntörikkomuksiin ja ohitteluun.

– Kukaan ei Suomessa kuole nälkään, sen pitää Kela huolen. Jos ei ruokaa saa, niin se on ihan omaa tyhmyyttä!!! Sanon tämän siksi, että te luuserit, jotka odotatte tukianne käsi pitkällä ilman, että nostatte persettänne siitä tuolista, niin olette ansainneet köyhyytenne, hän kirjoitti.

Suuri joukko koksupersuja jakaa Mikko Talson ajatukset työttömistä, köyhistä ja pienituloisista, joten miksi asiaa kaunistella anteeksipyynnöllä ja sanomisten laimennuksilla?

Nii, se oli sanonut että näitä ideologisesti työttömiä on tosi paljon. "Mäkin tunnen monta". Tää on niin tätä persutyperyyttä kaikilta kannoilta mitattuna.

Mä taas oon usein kyselly, et monta niit sitten on, mut kukaan ei ikinä kerro.

Nii, se oli sanonut että näitä ideologisesti työttömiä on tosi paljon. "Mäkin tunnen monta". Tää on niin tätä persutyperyyttä kaikilta kannoilta mitattuna.

Ainakin 36500.

Pohjois-Savossa perussuomalainen pienyrittäjä haukkuu julkisesti Facessa liittoon kuuluvia henkilöitä rotiksi. Se kuvastaa henkilön ajatusmaailmaa työnantajana.
Perussuomalaiset toimivat juuri näin, eikä tämä ole mikään yksittäistapaus. Näitä tulee esiin melkein päivittäin.

Pohjois-Savossa perussuomalainen pienyrittäjä haukkuu julkisesti Facessa liittoon kuuluvia henkilöitä rotiksi. Se kuvastaa henkilön ajatusmaailmaa työnantajana.
Perussuomalaiset toimivat juuri näin, eikä tämä ole mikään yksittäistapaus. Näitä tulee esiin melkein päivittäin.
Onkin varmaan kiva työnantaja. Tai ehkä pienyrittäjä tarkoittaakin yksinyrittäjää. Silloin on hyvä haukkua ja uhriutua, kun ei tarvitse välittää työyhteisön hyvinvoinnista tuon taivaallista.

Se johtuu siitä ettei haluta myöntää sitä, että työttömyys johtuu siitä ettei työpaikkoja ole eikä ihmisten laiskuudesta.

Yhteistyössä