Miksi puolison tulisi saada nukkua pitkään?

  • Viestiketjun aloittaja ero
  • Ensimmäinen viesti
ero
Yrittäkää saada minun ärsyyntymiskynnykseni madaltumaan. Olen ihan raivona, kun tuo nukkuu joka vapaapäivä lähelle puolta päivää. Minä herään lapsen kanssa viimeistään puoli kahdeksalta. Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja työtäni tämä on, mutta puolisoni alkaa jopa ällöttämään minua kyseisen asian tiimoilta.

Tässä saattaa olla muutakin asianhaaroja, jotka lisäävät ärsyyntymistäni esim. ainainen tietokoneella olo.
 
Ei se hoitovapaalla olo tarkoita että mies jättää lapsen kokonaan huomiotta ja makaa puolille päivin siirtyäkseen ruokapöydän kautta tietokoneelle.
Kyllä muakin vituttaisi jos toinen makaisi jatkuvalla syötöllä puoleen päivään.
 
vieras
meillä ainakin minä herään lasten kanssa nklo.6.00 joka aamu,molemmat kyllä käydää töissä mutta mun mielest päivä menee piloil jos nukkuu pitkään,meillä isäntä herää viikonloppuisin 11.00-13.00
 
vieras
Jaa, no minusta sen kotona olevan vanhemman "työaika", eli aika, jolloin on päävastuussa lapsesta, on se aika, kun töissä oleva on siellä työssään. Eli iltaisin, viikonloppuisin ja lomilla vastuu jaetaan. Näin meillä toimittiin ja molemmat saivat vuorotellen nukkua pitkään. Eikö miestä kiinnosta olla lapsensa kanssa? Heittää aikansa hukkaan nukkumalla, eikä opi lastaan tuntemaan :/
 
kk
Tiedän tunteen, se ärsyttää. Meillä mies tekee ihan tavallista toimistotyötä mutta silti aina vapaapäivinä haluaa nukkua pitkään aamulla koska on kuulema niin väsynyt. Väsymys johtuu kyllä pääasiallisesti siitä että ei mene ajoissa nukkumaan vaan kukkuu öisin tietokoneen ja leffojen parissa jonnekin kahteen-kolmeen saakka. Ei ihme että väsyttää. Olen pääosin vain purrut hammasta mutta kauhulla odotan kun itse menen takaisin töihin - olenko se edelleen minä joka nousee aina vapaapäivinä...?
 
bud
Miehet nyt vaan ovat tuollaisia, jos tottuvat liian hyvään kohteluun. Sitä ei ole helppo muuttaa. Mun mies urheilee paljon ja on aina pois, sillon kun mun tekisi mieli mennä jonnekin. Tai ainakin siltä musta tuntuu.
 
Eikö sun puoliso anna sun nukkua koskaan pidempään? Meillä toimii homma niin, että toinen nukkuu lauantaina pidempään ja toinen sunnuntaina. Tänään oli mun vuoro, koskamies lähtee illalla rimpsalle - saasitten nukkua huomenna krapulansa pois. Toimii loistavasti ja viikonloput on mukavia kun molemmat saavat levätä. Suosittelen teillekin ;)
 
ap
Kyllä mies käy töissä arkisin 9-17. Kyllähän se väsyttää jos aina valvoo yömyöhään. Ehkä meillä on sitten asiat tosi huonosti, kun minulla tosiaan ällöttää se ainainen päivisin nukkuminen.
 
riippana
Ymmärrän tunteesi... Meillä kanssa lapsen pienenä ollessa oli selvää, että vapaillaan mies veteli unia ihan niin pitkään kun jaksoi. Minä heräsin aina. No, lähdin töihin, ja aloin tehdä viikonloppuisin yötyötä, joten ukon oli noustava ylös. Siinäpä oppi. Nykyään vapailla nukutaan pitkään koko perhe.

Juttelehan asiasta.
 
voi...
Meitin mies "nukkuu" pitkään ettei tarviisi kuunnella lasten huutoa...

Käy kanssa ällöttää koko ukko kun ei hoida lapsiaan vaan mieluummin soittelee kitaralaan monta tuntia yksikseen.

 
Ihminen tarvitsee unta enkä mä ymmärrä miksi se ärsyttää, se vasta ärsyttäisi jos toisella on huono olo kun ei ole nukkunut tarpeeksi. Tosin se edellyttää sitä, että se toinen - tässä tapauksessa sinä ap saisit myös nukkua silloin kuin nukuttaa ja mies katsoo lasta. Vuorotellen.
 
Siis
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mies käy töissä arkisin 9-17. Kyllähän se väsyttää jos aina valvoo yömyöhään. Ehkä meillä on sitten asiat tosi huonosti, kun minulla tosiaan ällöttää se ainainen päivisin nukkuminen.
Eli 5:tena päivänä viikossa hän herää joskus 8 maissa tai ennen, ja sua ÄLLÖTTÄÄ jos hän 2 päivänä nukkuu lähelle kahtatoista?
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Siis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mies käy töissä arkisin 9-17. Kyllähän se väsyttää jos aina valvoo yömyöhään. Ehkä meillä on sitten asiat tosi huonosti, kun minulla tosiaan ällöttää se ainainen päivisin nukkuminen.
Eli 5:tena päivänä viikossa hän herää joskus 8 maissa tai ennen, ja sua ÄLLÖTTÄÄ jos hän 2 päivänä nukkuu lähelle kahtatoista?
Ja ap ei ilmeisesti saa nukkua koskaan... Reilua? Kyllä muakin ällöttäisi.
 
vieras
Meillä on viikonloppu jaettu. Mä herään tänään ja huomenna saan nukkua :) Reilua. Ja kun sen sopii etukäteen on mukavampi sopeutua asiaan. tänään pitää herätä - tänää en kuule mitään.
 
Grrr
Kyllä se vaan ärsyttää, uskokaa pois.
Ei se sitä tarkoita jos toinen on töissä, että kaikki muu aika on "vapaa-aikaa", koska silloin hoito-"vapaalla" olevalla ei ole koskaan VAPAATA. Miksi niitä lapsia halutaan, jos ei haluta viettää aikaa koko perheen kanssa herätyksineen sun muineen... Nukkumisvuorotkin voi jakaa; Toinen nukkuu lauantaina pitkään ja toinen sunnuntaina. Meillä toiminut ja onhan se ihana köllötellä sängyssä pitkään ja kuunnella perheen äänin ;) Toisinaan heräämme kaikki yhdessä.
 
näin
Olen samaa mieltä, että sinunkin täytyy saada välillä nukkua pidempään, jos niin itse haluat. Vaikka meillä mies herää joka aamu kuudelta töihin ja minä nukun yleensä seitsemään - kahdeksaan, kun lapsi herää niihin aikoihin, saan silti toisena aamuna viikonloppuna nukkua pidempään ja miehen ollessa lomalla vuorotellaan. Vaikka nyt saan nukkua ihan hyvin lapsen nukkuessa vihdoin läpi yön (1 v 5kk), niin univelkaa edelleen on kun hoidin yksin kaikki yöheräilyt ja kukon laulun aikaan nousut niin kauan kuin niitä oli, jotta mies jaksaa käydä töissä. Mies sai nukkua korvatulpat korvissa ja välillä nukkui vierashuoneessakin. Toki viikonloppuisin ja lomilla silloinkin osallistui. Mutta koen kyllä, että mullakin on oikeus saada nukkua välillä pidempään, vaikka kotona lapsen kanssa olenkin. Mitään lomaa kun tämä ei ole.
 

Yhteistyössä