Miksi PS ei pärjää aluevaaleissa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
SIVUSTASEURAAJAXXXX
Jos et kerran pidä minusta niin
en oikein ymmärtä motivaatiotasi lisätä minua jokaiseen ketjuun jossa en ole edes ottanut osaa ketjun keskusteluun.
Yleensä ihmiset puhuvat ja kirjoittelevat niistä jotka ovat tärkeitä.

Luen jo ties monettako kertaa että minulla on jotakin tekemistä liskojen kanssa.
Mistä tämä liskojuttu tulee vai onko se joku uusi lempinimi minulle: ”LiskoLissu?”

Näet siis minut tällaisena?
No se LiskoLissu ei ollut minun keksintö, Esitin vain spekulaation siitä, mikä sen taustalla olisi.

No jos ihmiset kirjoittelevat niistä, jotka ovat tärkeitä, niin tämän palstan porukalle tuntuu ainakin pakolaiset olevan kovin tärkeitä. Toki tää korona on pikkasen vähentänyt kiinnostusta heihin.

Itse en paljon keskustele tällä palstalla, mutta muualla keskustelen hyvinkin paljon esim. sellaisista henkilöistä kuin: Putin, Bolsanaro, B.Johnsson, Trump, etc. En kovinkaan paljoa heistä pidä, mutta keskustelen heistä ja heidän haitallisesta vaikutuksesta maapallolle.

No eipä siitä sen enempää. Mutta aika usein ihmiset puhuvat juuri epäkohdista ja niiden aiheuttajista.

Jos uskoisin liskoihmisiin, niin näkisin ne enempi sellaisina V-sarja-tyyppisinä. Eli kuoren alla on sellainen lisko.
 
vierailija
Eli tässä taas se vastakkainasettelu. Eli kun mainitsen, että persut on minulle NO, NO (eli jää aika monta puoluetta), niin olen osaltani syypää siihen, jos Suomella tulevaisuudessa menee huonosti? Näissä vaaleissa 89 prossaa äänestäjistä pisti äänen muualle kuin persuille.

Kaveri sen hyvin sanoi: "Persut ovat pudonneet kolmen vastuullisen puolueen kyydistä. Hyvältä näyttää."

Itse kyllä ajattelen, että enemmän toi turpaansaaminen oli vaalien luonteesta kiinni ja persut palaa populismihuuhaalla kärkinelikkoon eduskuntavaaleissa.
Jos äänestää Suomen huonomman tulevaisuuden puolesta, niin sitten on myös siitä vastuussa.

En näe mitään vastuullisuutta siinä kun eräät puolueet tekevät suomalaisten edun vastaista politiikkaa.

Persut olivat aluevaaleissakin kärkinelikössä.
 
vierailija
Minä voin kyllä suoraan sanoa, että en pidä. Levittää semmoista potaskaa täällä (ja kenties muuallakin). Mutta viittaiskohan tuo Lisko-Lissu sitten vaan siihen, että mennyt hörhöilyssö niin pitkälle, että kohta alkaa pitää kunnin porukkaa liskoihmisinä sun muuta.
Ei lisko-, vaan ihqu beba-Lissu

on muiden kriittisten kanssa tosi fixu

tulette kadehtimaan kaikkia puhaskroppaisia parin v:n päästä
 
vierailija
Olisi persujenkin kannattanut puhua asioista, joihin aluevaltuustot voi vaikuttaa. Mutta nyt ei tarvitse vaihtaa teemaa eduskuntavaaleihin
Hallituspuolueet kertoivat mitä kaikkea hyvää sote muka tuo tullessaan, mutta eivät halunneet keskustella persujen esiin nostamasta kysymyksestä siitä millä nämä hallituksen lupaamat vappusataset maksetaan. Karu veronkorotusten täyttämä arki edessä niillä jotka uskoivat hallituksen katteettomia lupauksia.
 
vierailija
Hallituspuolueet kertoivat mitä kaikkea hyvää sote muka tuo tullessaan, mutta eivät halunneet keskustella persujen esiin nostamasta kysymyksestä siitä millä nämä hallituksen lupaamat vappusataset maksetaan. Karu veronkorotusten täyttämä arki edessä niillä jotka uskoivat hallituksen katteettomia lupauksia.
Olisko bensan veroale siis tuonut lisärahaa kassaan? Ööö...ei
 
vierailija
Olisko bensan veroale siis tuonut lisärahaa kassaan? Ööö...ei
Bensan veroale olisi tuonut lisärahaa kansalaisten kassaan.

Kehitysavusta olisi voinut säästää yli tuhat miljoonaa, Yle-verosta muutama sata miljoonaa, EU-tukipaketista useamman tuhannen miljoonaa.

Arvovalintoja. Sannan halkituksen mielestä ulkomaalaisten hyvinvointi on tärkeämpää kuin suomalaisten.
 
vierailija
Bensan veroale olisi tuonut lisärahaa kansalaisten kassaan.

Kehitysavusta olisi voinut säästää yli tuhat miljoonaa, Yle-verosta muutama sata miljoonaa, EU-tukipaketista useamman tuhannen miljoonaa.

Arvovalintoja. Sannan halkituksen mielestä ulkomaalaisten hyvinvointi on tärkeämpää kuin suomalaisten.
Miten ne näihin vaaleihin kuuluu? Jos keskityttäisiin siihen mistä on kyse. No näkihän sen ettei uurnille lähdetty, koska näistä asioista aluevalltuustoissa ei päätetä
 
vierailija
jonsei trumpin fanitusta oteta niin lukuun niin liskolissu puhuu asiaa

ainaski enmmäkseen
Päihderiippuvaiset puhuvat liskojen yöstä.
En lue Lispetin ja Echon järjenvastaisia horinoita.
Käytän erittäin harvoin sydänhumiöitä ja Lissun takia niistä on tullut minulle turn-off.
Tämä palsta siistiytyisi, kun törkymimmit löytäisivöt itselleen uutta tekemistä.
Menisivät vaikka kommentoimaan Sara Siepin uusimpia kuulumisia.
 
vierailija
Päihderiippuvaiset puhuvat liskojen yöstä.
En lue Lispetin ja Echon järjenvastaisia horinoita.
Käytän erittäin harvoin sydänhumiöitä ja Lissun takia niistä on tullut minulle turn-off.
Tämä palsta siistiytyisi, kun törkymimmit löytäisivöt itselleen uutta tekemistä.
Menisivät vaikka kommentoimaan Sara Siepin uusimpia kuulumisia.
Tuo mitä sanoit sydänhymiöistä on muuten taivaan tosi. Tämän palstan ansiosta sydänhymiöistä ja sitten niistä räkätyshymiöistä on tullut todella negatiivinen juttu. Lissu yleensä heittää sydänhymiön jonkun pöyristyttävän paasauksen perään. Kuten nyt tuolla Päivi Räsäs-ketjussa jotenkin, että "vaalitaan tätä meidän sananvapautta" etc.

Räkänauruhymiöt on sitten sellainen tietyn porukan yleinen mitätöimiskeino. Sitä täyttää täällä aika monikin. En tiedä käytetäänkö joskus hyvässäkin, mutta hyvin sellainen ilkeä tyyli siinä on. Ja varmasti ihan tarkoituksella.

Mut jos "törkymimmit" löytäisivät itsellleen muuta tekemistä, niin mitenköhän tälle palstalle kävisi. Tää on jo aika raunioina. Tulisko tasapuolisempaa ja asiallisempaa keskustelua? Vai olisko vaan vielä hiljaisempaa.
 
  • Haha
Reactions: ruuttis
vierailija
Koska vaaleja ei järjestetty niin, että kaikilla olisi mahdollisuus helposti, turvallisesti ja ilman kohtuuttomia kustannuksia lähteä äänestämään. Äänestysprosentti jäi näin ollen hyvin alas, eikä kerro suomen koko kansan ääntä. Kumma, kun nykyisin vaalejakin voidaan siirtää tai jättää siirtämättä galluppien mukaan. Vaaleilla ei siis edes tavoitella kaikkien ääntä. Mahdollistakaa nettiäänestys.
 
vierailija
Kehitysavusta olisi voinut säästää yli tuhat miljoonaa, Yle-verosta muutama sata miljoonaa, EU-tukipaketista useamman tuhannen miljoonaa.

Näistä säästämällä kuitattaisiin kallis sote ja jäisi vielä rahaa yli energiaverojen alentamiseen.
Aika ristiriitainen tuo persujen kanta, että ei ma muja Suomeen vaan autetaan mieluummin paikan päällä. Kai silloin ainakin kehitysapua pitöisi antaa?

Yle-verosta 200 miljoonaa? Luulenpa, että moni on valmis tuon maksamaan. Pisara meressä ja kuitenkin erittäin tärkeä. Muuten oltais kaupallisen median varassa liikaakin.

Ja tuo EU-tukipaketti. Jos EU-tukipaketti olisi jäänyt tekemättä, niin olis alkanut EU:n korttitalo kaatumaan ja se olisi ollut katastrofi Suomen yrityksille. Menetetty moninkertaisesti se raha. Ei Suomi olis voinut vaan yksin ilmoittaa, että "me ei lähetä tähän mukaan".

No kansa äänesti selkeesti tätä populismia vastaan, että nostan hattua fiksulle Suomen kansalle!
 
vierailija
Aika ristiriitainen tuo persujen kanta, että ei ma muja Suomeen vaan autetaan mieluummin paikan päällä. Kai silloin ainakin kehitysapua pitöisi antaa?

Yle-verosta 200 miljoonaa? Luulenpa, että moni on valmis tuon maksamaan. Pisara meressä ja kuitenkin erittäin tärkeä. Muuten oltais kaupallisen median varassa liikaakin.

Ja tuo EU-tukipaketti. Jos EU-tukipaketti olisi jäänyt tekemättä, niin olis alkanut EU:n korttitalo kaatumaan ja se olisi ollut katastrofi Suomen yrityksille. Menetetty moninkertaisesti se raha. Ei Suomi olis voinut vaan yksin ilmoittaa, että "me ei lähetä tähän mukaan".

No kansa äänesti selkeesti tätä populismia vastaan, että nostan hattua fiksulle Suomen kansalle!
Silkkaa puppua sun väitteet.

"Fiksut" varsinaissuomalaiset äänestivät ääniharaviksi diktatuuria ihailevat äärivasemmistolaiset...
 

Yhteistyössä