Miksi pitää terveelle 3kk vauvalle tunkea soseita?!!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ei kuulu mulle joo mitä muut tekee, mut valaskaa tyhmää!?

Ymmärrän refluksilapset, joilla ei muu pysy sisällä, tai jos paino ei nouse.

Mutta huvikseen?

Ihan läpälläkö ne suositukset on tehty? Kyllä niitä muksun irvistyksiä kerkee kattella sitte myöhemminki!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sinäpä sen sanoit:
Niin, kuten itse sanoit, ei todellakaan kuulu syyt sulle.

t. 3-kuiselle soseita tunkenut
ihan samaa mieltä! meillä myös alettiin antaa tytölle 3kk vanhana soseita.maito ei riittänyt tytölle enää tuossa vaiheessa.

m
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Mäkin haluisin tietää, tuntuu että jossain palstoilla oikein kilpaillaan kuinka pieni on saanut jo kiinteitä. Kerran tai parikin siksi, että nukkuisi koko yön :headwall:
Ja mitä pahaa siis siinä on?En ymmärrä...

oma kokemus
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Mäkin haluisin tietää, tuntuu että jossain palstoilla oikein kilpaillaan kuinka pieni on saanut jo kiinteitä. Kerran tai parikin siksi, että nukkuisi koko yön :headwall:
Tjaah, musta kyllä tuntuu, että ainakin tällä palstalla kilpaillaan siitä, kuka on täysimettänyt pisimpään.

vieras
meillä alettiin antaan jo 2.5kk soseita. maitoa meni monta purkkia päivässä, joinakin päivinä saattoi mennä 3. soseita kun alettiin antaan, niin vähenty maito purkin menokin yhteen.

ap

Niin olen minäkin, refluksilapselle jolla ei paino noussut ja huusi nälkäänsä. Siinä oli minusta painavat syyt, muuten en olisi tietoisesti tehnyt vasten kaikkia suosituksia. Ja oli kylläkin jo 4kk.

Huviksesiko halusit riskeerata lapsesi suoliston?

Ei ne suositukset ihan tuulesta temmattuja ole, vaikei ehkä kiveen kirjattujakaan. On lapset ennenkin hengissä pysyneet, mutta miksi kukaan haluaisi tehdä vasten sen hetken uskoa lapsensa parhaasta?

...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ihan samaa mieltä! meillä myös alettiin antaa tytölle 3kk vanhana soseita.maito ei riittänyt tytölle enää tuossa vaiheessa.
Kyllä maito lapsille riittää mutta äideille ei riitä.

Pitää aloittaa kiinteät mahd. pian että saa vauvan yöimut vähiin ja itse nukkua. Sitten lapset on sellaisia läskipunkeroita kuin mitä ne nykyään jo vauvasta lähtien ovat. Ja sairastavat keliakiaa, diabetestä ja allergioita, sydäntauteja sitten myöhemmin.

vieras
meillä alettiin antaan jo 2.5kk soseita. maitoa meni monta purkkia päivässä, joinakin päivinä saattoi mennä 3. soseita kun alettiin antaan, niin vähenty maito purkin menokin yhteen.
niin mutta on lapsellakin se määrä mitä se tarvitsee maitoa vuorokaudessa! jos meinaat yhtä pientä purkkia niin se ei todellakaan riitä 3kk vanhalle!

ap

Mistä päätellen ei riittänyt?

1980

peesiä.

ja niin jännää kun noi "suositukset" muuttuu koko ajan. kun ite olin pieni niin vauvalle suositeltiin että annetaan appelsiinimehua 2kk, esikoista olessa pieni että annetaan perunaa/maissia ym 3kk iässä, ja nyt täta tulevaa mahaasukkia pitäisi täysimettää 6kk. annan kyllä tällekin lapselle soseita sitten kun koen sen sopivaksi, mielummin kylläinen lapsi, kun palstalaisten mielestä täydellinen äiti.

1980

peesiä.

ja niin jännää kun noi "suositukset" muuttuu koko ajan. kun ite olin pieni niin vauvalle suositeltiin että annetaan appelsiinimehua 2kk, esikoista olessa pieni että annetaan perunaa/maissia ym 3kk iässä, ja nyt täta tulevaa mahaasukkia pitäisi täysimettää 6kk. annan kyllä tällekin lapselle soseita sitten kun koen sen sopivaksi, mielummin kylläinen lapsi, kun palstalaisten mielestä täydellinen äiti.

m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin olen minäkin, refluksilapselle jolla ei paino noussut ja huusi nälkäänsä. Siinä oli minusta painavat syyt, muuten en olisi tietoisesti tehnyt vasten kaikkia suosituksia. Ja oli kylläkin jo 4kk.

Huviksesiko halusit riskeerata lapsesi suoliston?

Ei ne suositukset ihan tuulesta temmattuja ole, vaikei ehkä kiveen kirjattujakaan. On lapset ennenkin hengissä pysyneet, mutta miksi kukaan haluaisi tehdä vasten sen hetken uskoa lapsensa parhaasta?
Riskeerata suoliston??? Mitä riskeeraamista siinä on, mikäli soseet vauvalle käy?

...
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja Sprite:
No ainakin sen takia, että parempi on antaa sosetta, kun antaa juoda ihan hirveitä määriä korviketta.
Jälleen kysymys, että miten niin??
Lääkärin mukaan siksi, että reilusti yli litra korviketta päivässä kuormittaa munuaisia ja pienempi paha on aloittaa soseet.
Korvikkeet Ei kuormita munuaisia, hölynpölyä. ainoastaan kiinalaiset myrkkykorvikkeet kuormittavat munuaisia.

Ja miksi annatte korviketta? Imettäkää! Ei evoluutio ole niin nopea että mummonne vielä imettivät mutta teiltä ei muka maitoa riittävästi tule.

vieras
Mä en antanu vielä 3-kuiselle,mutta sinä päivänä kun täytti 4 kk niin sai ekan kerran maistaa sosetta. Terve lapsi mutta maito ei oikein pitäny nälkää enää/multaei tullu tarpeeks ja mun mielestä oli helpompi alkaa soseisiin totuttelu kun kasvattaa lisämaison määrää kovin isoks. Maitoallerginen kun on niin ei mikiään "perustutteli" käy..

Ps Mitä tulee muksun irvistyksiin,niin meiän nyt 6-kuinen ei ole irvistellyt vielä millekään ruoalle eikä oikeastaan koskaan sylkny mitään pois "yök en syö"-tyylillä. Kaurapuuro jota nyt on muutamana päivänä tarjottu aamuin illoin,on eka mikä ei ihan heti uppoa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
meillä annettiin ainoastaan muutama lusikallinen luumua sillointällöin, ja ihan neuvolan ohjeiden mukaan, kun vauvalla oli aina niin kova massu...
No tuo nyt minusta on aika eri asia, sinä sentään siinä ajattelit lapsen etua, et omaa huvitustasi.

Yhteistyössä