Miksi pitää kaupassa aina työntää ne kärryt siihen tiskin eteen?

Esim maito hyllyllä on usein ruuhkaa ja silti ihmisten pitää tunkea ne suuret kärryt siihen maitojen ym eteen, ettei niitä kukaan muukaan saa. Miksi niitä kärryjä ei voi jättää käytävälle ja mennä vain itse sinne maitojen eteen?
 
Mä en jätä siksi kun poika kömpisi niistä pois jos mä en vahtisi. Ja meillä menee tosi paljon kaikkea, kun pyrin käymään pari kertaa viikossa vain kaupassa. Ei jaksa kantaa käsissään pitkin kauppaa - ja jonkun tiellähän ne kärryt käytäväläkin ois
 
perhoinen84
no jos on lapsi kärryissä,ei tulsi mieleenkään jättää kärryjä jonnekkin kauas.siellähän sellossa meinas ne teinit joskus varastaa jonkun lapsen.saa huonoja katseita jos jätät muksun kärryissä kauemmas ja saat huonoja katseita jos meet kärryjen kanssa lähelle tiskiä.mikään ei oo koskaan hyvä joten jokainen tyylillään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
no jos on lapsi kärryissä,ei tulsi mieleenkään jättää kärryjä jonnekkin kauas.siellähän meinas ne teinit joskus varastaa jonkun lapsen.saa huonoja katseita jos jätät muksun kärryissä kauemmas ja saat huonoja katseita jos meet kärryjen kanssa lähelle tiskiä.mikään ei oo koskaan hyvä joten jokainen tyylillään :D
Kun poika oli pienempi, pelkäsin kans et joku hullu nappaa sen. aika kaukaa haettua, mut onhan noita ollu... Siis ylees kyse ollu väärinkäsityksistä taoi pirullisista teineistä, mut kuiteski.

Nykyään ei tartte pelätä - poitsu vierastaa sen verran, et jos kuuloetäisyydellä olen, kukaan ei häntä vie:D Mutta hän on niin vilkas että nousis ite pois kärryistä ja loukkais jos jättäsin vahtimatta
 
Mullakin on taapero kärryssä ja en mä tarkoittanutkaan kärryjen jättämistä johonkin käytävän toiselle laidalle, vaan puolen metrin päähän, johon saa ne isommatkin lastit hamstrattua. Näin kuitenkin siihen kärryjen ja tiskin väliin mahtuu useampikin immeinen niitä maitoja mättämään.
 
Keittiönoita
Mulla on yleensä tietokonelaukku niissä kärryissä. En jaksa roikottaa olkapäällä yhtään kauempaa kuin on pakko, kun toi olkapää on muutenkin ihan tuhannen päreinä. Ja siitä se riemu vasta repeisi, jos joku sen laukun nyysisi.
 
No jos ja kun usein mie ostan kerralla 12 litraa maitoa, niin mie totisesti lykkään kärryt siihen viereen enkä ala juosta hyllylle - kärrylle - hyllylle -kärrylle... montaa kertaa.

Ja sitäpaitsi - kerran mun täpötäydet kärrit kärrättiin toiselle puolelle kauppaa, kun mie jätin ne yksin hetkeksi yhden hyllyn päätyyn. Tulin hyllyltä hakemani tavaransa, ja kärrejä ei missään. Eikä myöskään yksiäkään ylimääräisiä kärryjä näkyvissä, että ois niinkun vahingossa voinut vaihtua.
Olin menossa jo hakemaan ulkokatoksesta uusia kärrejä, kun löysin kärryt sieltä kassojen tykö, siihen vaan jätettynä tavaroineen päivineen. Ilmeisesti joku sit hihitteli jossain seläntakana ja nauroi mun säntäilylle... Tai en mie muutakaan selitystä keksinyt, miks ne ois viety... |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mullakin on taapero kärryssä ja en mä tarkoittanutkaan kärryjen jättämistä johonkin käytävän toiselle laidalle, vaan puolen metrin päähän, johon saa ne isommatkin lastit hamstrattua. Näin kuitenkin siihen kärryjen ja tiskin väliin mahtuu useampikin immeinen niitä maitoja mättämään.
En mä ainakaan tohdi mennä kärryjen ja hyllyn väliin
 
niinpä
samaa ihmettelen kuin Pähkinä-
Ja sitten siinä kärryssä on myös vauva, joko istumassa tai vauvakaukalo-kärryissä ja isompi kävelee perässä koko ajan.... tosi sujuvaa. Ja olkalaukku kulkee tietenkin koko ajan mukana, kun kärryssä sitä ei voi pitää, kun se kärry pitää jättää milloin minnekin, jotta MUUT pääsisi kärryillä hyllyjen viereen??

Eikö maitohyllyn luona voi tehdä niinkuin kaikkialla muuallakin? - jonottaa omaa vuoroaan. eihän siihen hyllyn eteen tuntikausiksi jäädä.
 
vBv
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Esim maito hyllyllä on usein ruuhkaa ja silti ihmisten pitää tunkea ne suuret kärryt siihen maitojen ym eteen, ettei niitä kukaan muukaan saa. Miksi niitä kärryjä ei voi jättää käytävälle ja mennä vain itse sinne maitojen eteen?
Ja mä en ymmärrä sitä että pitää mennä just tyyliin maitohyllyjen eteen ja jäädä JUTTELEMAAN siihen, ettei varmasti kukaan pääse ohi, eikä sinne maitohyllyille ja sitten saa monta kertaa yskästä kuuluvat, eikä mitään reaktiota, pakko aina mennä sanomaat että menisitkö edestä ja sitten nyrpeää nokkaa näyttäen kärryt vedetään eestä pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
No jos ja kun usein mie ostan kerralla 12 litraa maitoa, niin mie totisesti lykkään kärryt siihen viereen enkä ala juosta hyllylle - kärrylle - hyllylle -kärrylle... montaa kertaa.

Ja sitäpaitsi - kerran mun täpötäydet kärrit kärrättiin toiselle puolelle kauppaa, kun mie jätin ne yksin hetkeksi yhden hyllyn päätyyn. Tulin hyllyltä hakemani tavaransa, ja kärrejä ei missään. Eikä myöskään yksiäkään ylimääräisiä kärryjäkyvissä, että ois niinkun vahingossa voinut vaihtua.
Olin menossa jo hakemaan ulkokatoksesta uusia kärrejä, kun löysin kärryt sieltä kassojen tykö, siihen vaan jätettynä tavaroineen päivineen. Ilmeisesti joku sit hihitteli jossain seläntakana ja nauroi mun säntäilylle... Tai en mie muutakaan selitystä keksinyt, miks ne ois viety... |O
Jos niissä kärryissä oli kolikko ja joku oli pikkurahan puutteessa? |O
 
Mulle on ihan sama vaikka sinne maitojen luo mentäs kärryjen kanssa.

Mutta pitääkö siinä hyllyllä vasta miettiä että mitä ottaa ja kuinka paljon??? |O Kiva siinä sitten odotella että toiset saa päätettyä juoko ne rasvatonta vai kevyt maitoa...kele että toi ottaa aivoon.

Eli kärryjen kanssa voi mennä sinne hyllyjen luo kunhan sinne ei jäädä asumaan vaan otetaan mitä tarvitaan ja sitten pois toisten edestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Jos niissä kärryissä oli kolikko ja joku oli pikkurahan puutteessa? |O
Mutta ei se ois päässyt niitä panttipaikkaan palauttamaan kuitenkaan, kun kärrykatokset on ulkona... ja sitäpaitsi, mie käytän polettia, enkä säilytä käsveskaani / lompsaani kärryissä...
 
En mä nyt ymmärrä oikein... viekö ne kärryt vähemmän tilaa siinä puolen metrin päässä? Jos kaikki kärryt ovat rivissä puolen metrin päässä, niin siinähän on mahtava kärrymuuri sitten. Kukaan ei pääse kurkottelemaan maitoja sittenkään...

Ne maidot on painavia ja niitä pitää ottaa monta. Sen vuoksi munkin kärryt on lähellä hyllyä tai tiskiä. Mutta mä olen nopea ottamaan niitä ja annan muillekin tilaa. Ja sekin pointti puolustaa mua, että käyn todella harvoin ruuhkaisissa marketeissa. Oman kylän Ässä on ihana kauppa, kun ei siellä ole koskaan ruuhkaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Jos niissä kärryissä oli kolikko ja joku oli pikkurahan puutteessa? |O
Mutta ei se ois päässyt niitä panttipaikkaan palauttamaan kuitenkaan, kun kärrykatokset on ulkona... ja sitäpaitsi, mie käytän polettia, enkä säilytä käsveskaani / lompsaani kärryissä...
Hmm, no sitä polettia tuskin kukaan niiin mielellään haluaisi että kärryt veis. Sit joku huomas että sulla on sopivat ostokset hälle valmiina kärryissä. Ärsyttävää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mulle on ihan sama vaikka sinne maitojen luo mentäs kärryjen kanssa.

Mutta pitääkö siinä hyllyllä vasta miettiä että mitä ottaa ja kuinka paljon??? |O Kiva siinä sitten odotella että toiset saa päätettyä juoko ne rasvatonta vai kevyt maitoa...kele että toi ottaa aivoon.

Eli kärryjen kanssa voi mennä sinne hyllyjen luo kunhan sinne ei jäädä asumaan vaan otetaan mitä tarvitaan ja sitten pois toisten edestä.


Juu eihän siinä niin isoa ongelmaa olisikaan, jos me kaikki jonossa mentäisiin ja ladottaisiin ne tavarat, mutta monesti ne yhdet samat kärryt seisoo siinä rasvattoman maidon (jota itse kaipailen) edessä tolkuttoman kauan. Kuitenkin siinä maitotiskin edessä on yleensä leveä käytävä jossa mahtuisi monetkin kärryt seisomaan ja muut mahtuisivat ottamaan sieltä välistä ne tarvittavansa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mulle on ihan sama vaikka sinne maitojen luo mentäs kärryjen kanssa.

Mutta pitääkö siinä hyllyllä vasta miettiä että mitä ottaa ja kuinka paljon??? |O Kiva siinä sitten odotella että toiset saa päätettyä juoko ne rasvatonta vai kevyt maitoa...kele että toi ottaa aivoon.

Eli kärryjen kanssa voi mennä sinne hyllyjen luo kunhan sinne ei jäädä asumaan vaan otetaan mitä tarvitaan ja sitten pois toisten edestä.
Näimpä, kyllä siellä normisti vaan hakee sen mitä tarttee ja väistää. Mutta autas sitten näitten kanssa jotka raahaa siihen mukanaan puoli sukua ja tukkii koko osaston kun ei oikein tiedä että joisko tänään maitoa punaisesta purkista vai ostaisko sinistä vai seisoisko vielä vähän aikaa miettimässä ja katsoisi että kukaan ei varmasti pysty sieltä hyllystä mitään sinä aikana ottamaan :headwall: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Hmm, no sitä polettia tuskin kukaan niiin mielellään haluaisi että kärryt veis. Sit joku huomas että sulla on sopivat ostokset hälle valmiina kärryissä. Ärsyttävää...
Se oli tosi nuivaa kyllä. Ja mulla oli kauheesti niitä ostoksiakin... täydet kärryt, ja kiire kotiin kun mulla oli silloin nuorin lapsista vaan muutaman viikon ikäinen tissivauva. (Ja olin kaupungissa 45km päässä kotoa isoilla kaupoilla.)
Mie silloin kärryjä etsiessäni miehellekin soitin, että pärjäättekö... mulla kestääkin kauemmin, mitä luulin.
 

Yhteistyössä