Miksi pitää tehdä raskaustesti ennenkuin menkat ovat myöhässä?

Mä "odotin" sitä lapsen tuloa melkee 8 vuotta, se odottaminen oli hermoja raastavaa. Joten tein testin aina ku menkat oli myöhässä. Mulla myös sit stressin takia siirty aina menkat ja alko vasta ku olin negatestin tehny. Paitsi sen yhden kerran..

Ja minkä ihmeen vuoks se toisen raskaustestien tekeminen niin voi ihmetyttää? Sitä mä en ymmärrä. Eiks se ny oo ihan yks se ja sama että mihinkö aikaan testinsä tekee ja kuin moneen kertaan?

Mulla oli huippusäännölliset menkat 2 pv myöhässä kun tein testin. Rv tais olla 4+2 :D.

Tuskin oisin osannut edes epäillä raskautta, jos ei noi menkat ois olleet aina niin säännölliset. Ennen menkkojen oletettua alkamisajankohtaa en kyllä ryhtyisi testailemaan. Rahanhukkaa vaan! En oikein ymmärrä sitäkään, että sitten kun se selvä plussa tulee, niin ostetaan vielä viis tikkua lisää ja testataan vaan plussan näkemisen ilosta uudestaan ja uudestaan. Mutta eipä ole mun rahoista pois :D

Mulla on ny menkat 10 viikkoa myöhäs mut raskaustesti näyttää neg.. 6/09 oli keskenmeno (tuulimuna) ja sen jälkeen vissiin 1 normi menkat.. Ennen edellistä raskautta lopetin e-pillerit 4/09. Olen ollut yhdynnässä, joten raskaus mahdollista, mut miks se ei si näy testeissä.. luulis et jos menkat jo 10 viikkoa myöhäs nii testi positiivinen. Paino normi, ehkä vähän stressannu koulua mut muuten ihan terve.. Onko muilla samanlaista ongelmaa? Täs jo rupee tuleen luulosairaaks et on joku sairaus... Pitäiskö ottaa yhteyttä lääkäriin jo?

Yhteistyössä