Miksi pitää olla muiden mielestä kaunis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MolliMelooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluatko tehdà visiitin italaiseen elàmààn? Mun lapsen opettajat hokee tapaamisessa mietn kaunis mun tyttò on ( on se oikeesti, mutta so what) ja jààn huuli pyòreenà kattelemaan ettà mitens sen aineet nyt mene. Ja jokunen vuosi sitten olisin saanut tòità vain sikis ettà olin kaunis, en ottanut tyòtà vastaan juuri noiden kommenttien takia. Kukapa ei haluiaisi olla kaunis, mutta sitten kun siità tulee pakkomielle itselleen tai toisille, ei hyvà.

[QUOTE="Mamma italiana";28185746]Haluatko tehdà visiitin italaiseen elàmààn? Mun lapsen opettajat hokee tapaamisessa mietn kaunis mun tyttò on ( on se oikeesti, mutta so what) ja jààn huuli pyòreenà kattelemaan ettà mitens sen aineet nyt mene. Ja jokunen vuosi sitten olisin saanut tòità vain sikis ettà olin kaunis, en ottanut tyòtà vastaan juuri noiden kommenttien takia. Kukapa ei haluiaisi olla kaunis, mutta sitten kun siità tulee pakkomielle itselleen tai toisille, ei hyvà.[/QUOTE]

Ah, joo, italialainen kulttuuri on ihanan pinnallista..... Kävin 16-vuotiaana tapaamassa italialaista kaveriani, olin heillä 2 viikkoa. Kaiken maailman serkuille, tädeille ja ystäville esiteltiin tietysti, kun koko ajan piti olla jossain porukalla. Ja joka kerta kun uudelle ihmiselle esiteltiin, tämä ihminen kommentoi jotain ulkonäöstä. Se oli ikään kuin pakollista. Joskus tuntui, että tyypillä oli vaikeeta kun ei meinannut keksiä mitään mitä kehua mutta jotain piti keksiä :D (olen ihan ok näköinen (ehkä nätti, en kaunis) ja siltä se joskus vaikutti) Jotenkin sairasta. Ja kerran joku sukulaismummo tuli käymään ja kehui tietysti jotain vuolaasti, ja minä koitin taistella suomalaista ylivaatimattomuutta vastaan ja kiitin tätiä kehuista. Kaverini sanoi sitten huoneesta poistuttuamme, että täti kehui vaan kun halusi rahaa?? Häh...?? Tuo ei oikein koskaan selvinnyt, kun en sitten kehdannut kysyä että mitä ihmettä se tuolla tarkoitti. Mutta vähän outo meinini, sanoisin. Muutenkin kaikkien ulkonäöstä puhuttiin koko ajan. Jos kaverini kertoi mulle jostain henkilöstä, aloitettiin sillä, miltä se näytti. Ihmettelin esim, että miksi se sanoi että hänen paras kaverinsa ei ole "nice". Miten se sitten on sen paras kaveri? No, pian alkoi selvitä, että "nice" tarkoitti hyvännäköistä, muista ominaisuuksista viis. (Olimme siis menossa erääseen pieneen vuoristokaupunkiin, jossa perhe aina lomaili. Kaverini sanoi, että minä olen siellä varmaan suosittu, koska "you are nice". Hänen paras kaverinsa ei ollut ollut suosittu, koska "she isn't nice". Just......)

Noh, kumminkin. Mä sanoisin, että siksi voi olla tärkeää, että on muiden mielestä kaunis, koska silloin kohdellaan oikeasti paremmin, ja tuntee itsensä arvostetummaksi. Jos tuntee olevansa hyvän näköinen, on myös itsevarmempi, jolloin kaikki vuorovaikutus sujuu paremmin. Ja tulee paremmin kohdelluksi. Mutta, voi olla myös pelkästään itsevarma ja karismaattinen, ja tulla hyvin kohdelluksi ja arvostetuksi. Se on vaan yleensä paljon vaikeampaa, hyvä ulkonäkö on ikäänkuin oikotie karismaan ja itsevarmuuteen, ainakin ensivaikutelmaan. Tarkemmin tutustuttaessa "pelkkä" kauneus katoaa. Ainakin niiden silmissä, jotka arvostavat muutakin, ja ne jotka eivät, onko heidän mielipiteillään sitten oikeasti jotain väliä?
Loppupeleissä ihailluimpia ovat ne kaikkein karismaattisimmat (ja joissain tapauksissa lahjakkaimmat) ovat sitten kauniita tai pelkästään rohkeita :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;28185752:
Kyllähän sille mitään voi - voi yrittää huijata vastapuolen viettejä muokkaamalla omaa ulkonäköään. Huijata perimänsä paremmaksi, jotta suku jatkuisi. Tämä pätee sekä miehiin että naisiin.

Voi sitä huijattua osapuolta :D

Kiinassa mies sai korvauksia, kun oli nainut naisen joka oli käynyt kauneusleikkauksessa, ja lapsesta tuli ruma, jolloin asia paljastui....

No nih!

Että jos on pidennykset, silikonit, ripsien pidennykset, kulmat on siistitty, nenää leikattu... niin on se aikamoinen huijaus, oikeasti.

Mutta jos vakavia ollaan, niin suren sitä millaisia ulkonäköpaineita ihmisillä tänä päivänä on, ja sitä, että siihen mennään mukaan niin helposti.

[QUOTE="vieras";28184935]Jos on kaunis, on useimmiten myös hyväksytty. (omakohtaista kokemusta ei ole)[/QUOTE]

Jos on liian kaunis, ei enää olekaan hyväksytty, vaan kadehdittu ja pelätty. Itse suorastaan syrjäydyin nuorena sen takia. Onneksi aika rientää ja naama valahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;28186020:
Musta on tärkeämpää tuntea itsensä kauniiksi. Ulkoisilla seikoilla ei ole paljoakaan merkitystä. Ihminen voi paremmin jos löytää oman sisäisen kauneutensa ja on sinut sen kanssa.

Näinhän se on. Monet vaan tuntevat tarvitsevansa sitä ulkoista kauneutta tunteakseen itsensä kauniiksi. Ja jos taas tuntee itsensä kauniiksi sisältä, ei ulkoisilla seikoilla tosiaankaan ole merkitystä. (Ja jännä juttuhan on se, että tuollaiset ihmiset säteilevät kauneutta, ovat sitten fyysisesti kauniita tai eivät!)

Minä en ole kai tarpeeksi turhamainen, että yrittäisin olla kaunis. Olen ihan tavallisen näköinen ja laittautuneena ihan nättikin. En tajua naisia, jotka pumppaavat itseensä botoxia ja silikonia, kärventävät ihoa solariumissa, viitsivät laittaa jotain tekokynsiä ja hiustenpidennyksiä... Jos se on "kaunista", niin en mä sitä tarvitse.

Tavallisuus on riittänyt ihan hyvin koulussa ja työssä pärjäämiseen. Jos olisin oikein superkaunis, kukaan ei varmaan uskoisi ammatilliseen osaamiseeni, vaan olisin monien mielissä tyhjäpäinen bimbo tai minun uskottaisiin käyttäneen ulkonäköäni työssä etenemiseen.

Pieni kateuden poikanen kyllä asuu sisälläni, ja joskus on harmittanut nuorempana baarielämässä, kun se luonnollisen kaunis (ei silikoneja/solariumia/tekoripsiä) kaveri sai kaiken (miesten) huomion. Toisaalta se sama kaunis kaveri on joutunut pettymään rakkaudessa paljon useammin; on ehkä vaikeaa löytää aitoa kumppanuutta ja suhtautua lähestymisyrityksiin normaalisti, kun lähes jokainen kaksilahkeinen on lääpällään ja kadullakin pysäytellään treffikysymyksillä.

No kyllä kai jokainen haluaa olla kaunista katseltavaa mielummin kuin ruma.

Miksi pitää olla muiden mielestä älykäs, mukava, menestynyt tms.?
Ne nyt vain on tavoiteltavia piirteitä ihmisessä. Toiset panostaa toisiin piirteisiin enemmän kuin toisiin, toiset arvostavat toisia luonteenpiirteitä enemmän kuin toisia.

Yhteistyössä