Miksi pitää olla aina niin täydellinen äiti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
Ei se lapsi siihen kuole jos äiti väsyneenä ostaa valmisruokaa ja syödään sitä vaikka telkkarin ääressä kun ei ruokapöydällä ole tilaa. Tai jos lapset nyt eivät johonkin pääse kun äiti on väsynyt. Kaveri kyllä saa vielä jonkun burnoutin kun väsyneenäkin pitää olla oikea superäiti ja sitten päästä kehumaan miten heidän lapset eivät ole ikinä maistaneetkaan eineksiä tai mäkkiruokaa. En ymmärrä miksi pitäisi aina olla niin täydellinen. Ei ne lapset siihen oikeasti kuole tai vahingoitu mitenkään jos joskus ei jaksakkaan laittaa kunnollista ruokaa.

Niinpä. Parempi äiti mä olen jos osaan väsyneenä hakea sitä valmisruokaa, nkä aja itseäni piippuu. Mun näkökulmasta täydellinen äiti ei ole se joka tekee kotiruokaa ym. Täytyy osata tunnistaa omat voimavarat ja mennä sen mukaan. Lapsilla on paras olla jos äiti jaksaa olla pirteä ja läsnä.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Niinpä. Parempi äiti mä olen jos osaan väsyneenä hakea sitä valmisruokaa, nkä aja itseäni piippuu. Mun näkökulmasta täydellinen äiti ei ole se joka tekee kotiruokaa ym. Täytyy osata tunnistaa omat voimavarat ja mennä sen mukaan. Lapsilla on paras olla jos äiti jaksaa olla pirteä ja läsnä.

Näin minäkin ajattelen. Kaverini vain ihmetteleen miten voin hakea vaikkapa mäkistä kaikille ruokaa kun tulen töistä, tiedän etten jaksa alkaa väsyneenä tekemään ruokaa. Ja sen ruuanlaiton sijaan voin olla lasten kanssa.

Kyllä meilläkin syödään joskus hesessä tai mäkissä. Mutta pääasiassa teen jokapäivä terveellistä ruokaa, se on tärkeetä meille.
Ei ne lapset siitä mene rikki jos ei aina ole niin täydellistä, vaihtelu tekee myös lapsille hyvää.

Minä oon ajat sitten karistanut huonon omatunnon viitan harteiltani, ja todennut, että olen ihan hiton hyvä äiti vaikken tarjoakaan vain itsetehtyä luomuruokaa vaan saatan joskus ostaa valmista tai viedä lapset pizzalle.

Täydellisyys olisi kurja olotila. Riittävän hyvänä on mukava olla :)

Aina silloin kun hommat kasaantuu ja aika ei meinaa riittää niin ostan valmista ruokaa ja käytän ruuan laitossa säästyneen ajan lasten kanssa. Aikanaan kannoin huonoa omaatuntoa, että annan lapsille pilttejä ja muita, mutta enää en jaksa. Olen ajatellut, että ovatpahan tottuneet muihinkin makuihin kuin pelkästään minun laittamaani kotiruokaan :)

Yhteistyössä