Miksi pinnasängyn reunapehmusteet ovat sikahintaisia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *-*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Muistutuksen sana Pikku-Piian reunapehmusteista; vaihtakaa ihmeessä heti uutena jo ne kiinnitysnauhat, purkautuvat nimittäin katkeamattomana ohuena ja kovana lankana käytössä. Meillä kuopus oli vauvana saanut ranteen ympärille tuota purkautunutta kiinnitysnauhaa niin että jouduin saksilla leikkaamaan yöllä irti, tytön käsi oli jo ihan sininen :|

Hui... :( Eli kalliskaan ei ole automaattisesti se paras!!

Juu, tuuria oli ettei ollut saanut kaulan ympärille sitä :o
Ja kun valitin Pikku-Piian asiakaspalveluun (pehmuste sentään maksoi 46e lastentarvikeliikkeessä..) niin ei edes pahoitteluviestiä tullut takaisin :/

No ompas aika törkeetä!! Toivottavasti kenellekkään ei pahemmin käy, itse just noita naruja pelkään yli kaiken lasten sängyissä, ne kun hyörii ja pyörii yön aikana!

Usein myös valmiit reunapehmusteet ovat kamalan värisiä. Ne ovat niin värikkäitä ettei vahingossakaan pysty löytämään mitään niihin sointuvia petivaatteita. Sen vuoksi teinkin pehmusteen toisen puolen yksiväriseksi ja toisella puolella hillittyä kuivoitua kangasta. Näitä kahta väriä käytin myös verhossa, pussilakanassa ja pelkästään yksiväristä lakanassa.

Kaikki on niin suhteellista. Kyllä noissa verhoissa ja reunapehmusteissa on aika paljon kangasta ja työtä. Tietysti jos ostaa itse kankaan ja hakee jostain vaahtomuovia tms. ja alkaa ompelemaan saattaa saada hiukan halvemmalla. Katsos itsetehty ei sisällä työpalkkaa veroja, myyjän palkkoita, arvonlisäveroa yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikki on niin suhteellista. Kyllä noissa verhoissa ja reunapehmusteissa on aika paljon kangasta ja työtä. Tietysti jos ostaa itse kankaan ja hakee jostain vaahtomuovia tms. ja alkaa ompelemaan saattaa saada hiukan halvemmalla. Katsos itsetehty ei sisällä työpalkkaa veroja, myyjän palkkoita, arvonlisäveroa yms.

Tää ompeluvinkki koskikin sellaista henkilöä, jolla on kokemusta ompelusta, ja jolta nuo helpot ompelukset sujuun nopsaan. Jos ei halua sijoittaa suurta rahamäärää, niin pakkohan jotakin on keksiä. Jos aloittaja näki verhon ja reunapehmusteen maksavan 100 eur niin itse ostin aikuisten pussilakanan 10 eur ja normaalin valmiin lakanan 6 eur ja näistä tein. Kyllä hinta on jotakin muuta kuin 100 eur. Ja kuten totesinkin, valmiit eivät useinkaan ole kauniita. Mutta kukin varojensa, mieltymystensä, makunsa ja aikavarojensa mukaan.

Yhteistyössä