Miksi pilaan kaikki keskustelut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Yritän harjoitella tällä ja parilla muulla palstalla sosiaalista kanssakäymistä. Minulla on siinä ongelmia. Yritän kommentoida niin usein kun jaksan ja aina kun minulla on jotain sanottavaa.
Kommentointini jälkeen vain koko keskustelu kuivuu kasaan. Kirjoitan joskus mielestäni provosoivaakin tekstiä, joko tahallani tai erityisesti sitä tarkoittamatta, ja joskus kommentoin vähän hiljakseen.
Kommentteihini ei kukaan koskaan kiinnitä mitään huomiota, millään palstalla. Kaikki, mitä sanon, ohitetaan.

Luultavasti kommenttisi eivät sitten ole niin provosoivia kuin itse luulet vaan massaan sekoittuvia. Ei kukaan yleensä kommentoi niihin vastauksiin joita ketjussa on jo useampia samankaltaisia.

HUomannut saman asian. Tosin, ei se varmaan musta ole kiinni vaan siitä tosiaan että keskustelu on jo vähän passéé ja turhaa enää lämmitellä. En ole ottanut henkilökohtaisesti koska miks ottaisin. Täällä on nää muutamat palstakuningattaret ja-kuninkaat jotka saa yleensä kaiken huomion. Ja kannattaa rekisteröityä niin ehkä saat enemmän huomiota sillain. Takapiruna on ihan jees mulle.

jos kommenttisi ei tuo keskusteluun mitään uutta? jos keskustelu on jo muutenkin sellainen, että sitä on jauhettu eikä kukaan enää jaksa? tällä palstalla aika moni keskustelu näyttää menevän ekojen kommenttien jälkeen muutaman ihmisen väliseksi jankkaamiseksi, ja siihen on varmaan sitten ihan sama mitä joku kolmas osapuoli tulee sanomaan väliin kun nämä jankkaavat vain jankkaavat toisilleen.

Edelliseen vielä lisäys. Vaikka tää kuulostaa höpsöltä niin mielessätni mun argumentointikyky on parantunut kun olen täällä palstaillut noin vuoden ajan. Eihän tää ole mikään älynjättiläisten treffipaikka mutta oppiipa ajattelemaan asioita eri kannalta kuin yleensä. Edes vähän.

Itselleni on pääasia että ketjun aloittaja lukee jokaisen viestin, ja niin uskon lukevankin. Aloittajallehan sitä pääasiassa vastataan aiheeseen, sitten sitä innostutaan mollaamaan toisten vastauksia kun meidän "järkevien" mielestä kaikki tekstit eivät ole ihan "järkeen käyvää" ;) Vai miten se nyt meni. Suht harva keskustelu jatkuu satoihin.

Minusta taas tuntuu että aina kun kommentoin jotain, niin heti tulee kommenttia.
Ihan välittömästi teilataan. Tai että olen provo. Olenko niin paska sitten? Tiedä häntä..

Joku tampio kirjoittaa jollekin joka itkee suruaan (esim menettänyt lapsensa) että "Provo!! Keksi parempi!" Tai "Olet ääliö". Johonkin väliin. Harva puuttuu tähän ja innostuu mukaan tai haukkumaan siinä kohtaa tällaista kirjoittajaa. Ei ymmärrä.... Näitä tyyppejä ei käsitä

Olen kyllä yrittänyt kirjoittaa asiasta, jota ei vielä ole käsitelty ketjussa. Voihan se olla, ettei minun sanani sitten paljoa paina, jos kirjoitukseni kohde on keskittynyt väittelemään jonkun muun kanssa.. Vastaan toisinaan vain aloittajalle, mutten silloin odotakaan että kovin suurta keskustelua saan aikaiseksi, mutta usein yritän heittää itseni keskustelun jatkoksi lainaamalla jonkun tekstiä ja ehdottamalla jotain uutta tai esittämällä näkemykseni. Yritän olla asiallinen ja kirjoittaa selkeästi, ja olen jo luullut että siinä se vika on, kun tuntuu että harkitsematta kirjoitettuihin viesteihin vastataan herkemmin.

Ei sinänsä tuota minulle ongelmia tämä, mietin vain, olenko jotenkin turhan lattea tai tylsä ja voisinko muuttaa esiintymistapaani jotenkin huomattavammaksi.

Yhteistyössä