Miksi persujen puhe leimataan öyhöttämiseksi ja heitä saa haukkua rasseiksi ja rajakeiksi?

vierailija
Niin, se on pilkkanimi. Mitä sinun mielestäsi on rajakki tai rasse? Osaatko itse perustella, miksei näitä pilkkanimiä saa käyttää?

Minä osaan perustella, mutta perustelut eivät sinulle kelpaa. Sille taas minä en voi mitään. Yksilöiden välillä on ryhmässä erojakin. Siksi on tärkeää esim. maahanmuuttajista puhuttaessa erottaa sosiaalituilla elämään tulleet ja esim. korkeapalkkaiseen asiantuntijatehtävään tulleet.
Hollannissa natsit eivät koskaan selvästi sanoneet, että heidän aikomuksensa oli karkottaa kaikki juutalaiset. Tekemällä monimutkaisia erotteluja ja poikkeuksia he harhauttivat osan oppositiosta yrityksiin saada joitakin tiettyjä ryhmiä luokitelluksi uudelleen. He aiheuttivat hollantilaisille virkamiehille yhteistyöpulman pyytämällä näiltä luetteloa juutalaisista, jotka pitäisi säästää karkotuksilta tieteellisen tai taiteellisen ansioiden perusteella.
 
Hollannissa natsit eivät koskaan selvästi sanoneet, että heidän aikomuksensa oli karkottaa kaikki juutalaiset. Tekemällä monimutkaisia erotteluja ja poikkeuksia he harhauttivat osan oppositiosta yrityksiin saada joitakin tiettyjä ryhmiä luokitelluksi uudelleen. He aiheuttivat hollantilaisille virkamiehille yhteistyöpulman pyytämällä näiltä luetteloa juutalaisista, jotka pitäisi säästää karkotuksilta tieteellisen tai taiteellisen ansioiden perusteella.
Ahaa, natsikortti vedetty esille.

Aivan kuten meillä on suomalaisia, jotka elävät sosiaalituilla tai töitä tekemällä, meillä on myös samanlaisia maahanmuuttajia. Hyvinvointiyhteiskunta kestää vain tietyn määrän sosiaalituilla eläviä, joten ei ole mitään järkeä ottaa heitä Suomeen lisää. Nythän ei ole kyse siitä, että suomalaiset menisivät johonkin toiseen maahan määräilemään, miten siellä pitää asiat hoitaa, vaan sitä, että Suomeen tulee maahanmuuttajia. Meidän pitää itse miettiä, millaisia maahanmuuttajia me haluamme? Sellaisia, jotka ovat valmiita kotoutumaan vai sellaisia, joiden tiedetään kotoutuvan heikosti?
 
vierailija
Ahaa, natsikortti vedetty esille.

Aivan kuten meillä on suomalaisia, jotka elävät sosiaalituilla tai töitä tekemällä, meillä on myös samanlaisia maahanmuuttajia. Hyvinvointiyhteiskunta kestää vain tietyn määrän sosiaalituilla eläviä, joten ei ole mitään järkeä ottaa heitä Suomeen lisää. Nythän ei ole kyse siitä, että suomalaiset menisivät johonkin toiseen maahan määräilemään, miten siellä pitää asiat hoitaa, vaan sitä, että Suomeen tulee maahanmuuttajia. Meidän pitää itse miettiä, millaisia maahanmuuttajia me haluamme? Sellaisia, jotka ovat valmiita kotoutumaan vai sellaisia, joiden tiedetään kotoutuvan heikosti?
Jos puhuu, käyttäytyy ja ajattelee, kuin natsi, on .....? Arvaa mikä.

Ei pidä! Meidän ei pidä yhtään mitään. Missään ei lue, että pitäisi. Tuo on rajakkien, natsien savusilli, jonka esittelin edellissä viestissäni. Kerroppa, miksi meidän pitäisi. Saatan kyllä vedellä natsikortteja lisää. Voi olla, että kommarikorttkin kilahtaa. :D
 
Jos puhuu, käyttäytyy ja ajattelee, kuin natsi, on .....? Arvaa mikä.

Ei pidä! Meidän ei pidä yhtään mitään. Missään ei lue, että pitäisi. Tuo on rajakkien, natsien savusilli, jonka esittelin edellissä viestissäni. Kerroppa, miksi meidän pitäisi. Saatan kyllä vedellä natsikortteja lisää. Voi olla, että kommarikorttkin kilahtaa.
Sinä et määrittele muiden ihmisten puolesta, mitä he ovat poliittiselta näkemykseltään. Voit tässäkin luottaa itseindetifikaatioon.

Kyllä pitää. Kerroin sinulle jo edellisessä viestissä, miksi pitää. Kerropa sinä nyt, miksi ei pitäisi. Mitään perusteluita ei ole näkynyt (natsikortti ei ole perustelu).
 
vierailija
Sinä et määrittele muiden ihmisten puolesta, mitä he ovat poliittiselta näkemykseltään. Voit tässäkin luottaa itseindetifikaatioon.

Kyllä pitää. Kerroin sinulle jo edellisessä viestissä, miksi pitää. Kerropa sinä nyt, miksi ei pitäisi. Mitään perusteluita ei ole näkynyt (natsikortti ei ole perustelu).
Jos on rilliipää, on rillipää, jos on rajakki, on rajakki ja jos on natsi, on natsi. Mitä pahaa siinä nyt sit on! Älä ny suutu.

Ja kumosin väitteesi jo etukäteen, eli siisniinku tajuux sä mitään?
 
vierailija
Ahaa, natsikortti vedetty esille.

Aivan kuten meillä on suomalaisia, jotka elävät sosiaalituilla tai töitä tekemällä, meillä on myös samanlaisia maahanmuuttajia. Hyvinvointiyhteiskunta kestää vain tietyn määrän sosiaalituilla eläviä, joten ei ole mitään järkeä ottaa heitä Suomeen lisää. Nythän ei ole kyse siitä, että suomalaiset menisivät johonkin toiseen maahan määräilemään, miten siellä pitää asiat hoitaa, vaan sitä, että Suomeen tulee maahanmuuttajia. Meidän pitää itse miettiä, millaisia maahanmuuttajia me haluamme? Sellaisia, jotka ovat valmiita kotoutumaan vai sellaisia, joiden tiedetään kotoutuvan heikosti?
Okeiokei, otan vakavasti.
Saat sekä natsikortin, et kommarikortin. Mä niin arvasin tän :D

Juutalaiset vei saksalaisten rahat. Juutalaiset piti hävittää, että natsit sais vähän lebenraumia
ja
Maon omenakori, jossa yhteiskuntaan, eli omenakoriin hyväksytään vain ihmisraaka-aine, josta on hyötyä.

Molemmat käytti hyväkseen tuota ryhmän määritelmää just tolleen, et piti valita. Ei meidän pidä. Meidän ei pidä luopua moraalistamme sen takia, että emme osaa toimia oikein, vaan meidän pitää opetella toimimaan oikein, jotta voimme pitää moraalimme.
 
Jos on rilliipää, on rillipää, jos on rajakki, on rajakki ja jos on natsi, on natsi. Mitä pahaa siinä nyt sit on! Älä ny suutu.

Ja kumosin väitteesi jo etukäteen, eli siisniinku tajuux sä mitään?
En minä suuttunut, mutta sinä vaikutat hieman siltä, että henkinen tasapaino järkkyy. Ihminen saa itseindentifikaation turvin määritellä itsensä miten haluaa. Et sinä sitä päätä muiden puolesta.

Väitteitä ei ole mahdollista kumota etukäteen.
 
Okeiokei, otan vakavasti.
Saat sekä natsikortin, et kommarikortin. Mä niin arvasin tän

Juutalaiset vei saksalaisten rahat. Juutalaiset piti hävittää, että natsit sais vähän lebenraumia
ja
Maon omenakori, jossa yhteiskuntaan, eli omenakoriin hyväksytään vain ihmisraaka-aine, josta on hyötyä.

Molemmat käytti hyväkseen tuota ryhmän määritelmää just tolleen, et piti valita. Ei meidän pidä. Meidän ei pidä luopua moraalistamme sen takia, että emme osaa toimia oikein, vaan meidän pitää opetella toimimaan oikein, jotta voimme pitää moraalimme.
Kyllä pitää valita, muuten ei tulijoiden virta lopu koskaan ja Euroopassa on nähtävissä, mitä tapahtuu, kun rajat on auki. Moraaliajattelussasi on yksi ongelma. Huomaatko itse, mikä se on?
 
vierailija
En minä suuttunut, mutta sinä vaikutat hieman siltä, että henkinen tasapaino järkkyy. Ihminen saa itseindentifikaation turvin määritellä itsensä miten haluaa. Et sinä sitä päätä muiden puolesta.

Väitteitä ei ole mahdollista kumota etukäteen.
Hyvä, opit jotain. Ehkä muutkin jossain vaiheessa. Säkään et varmaan päätä muiden puolesta, onko ne vajaa-älyisiä tai järkkyykö niiden tasapaino.

On näemmä mahdollista sekin.
 
vierailija
Kyllä pitää valita, muuten ei tulijoiden virta lopu koskaan ja Euroopassa on nähtävissä, mitä tapahtuu, kun rajat on auki. Moraaliajattelussasi on yksi ongelma. Huomaatko itse, mikä se on?
Koskaan on pitkä aika. :D Mites se sun Mestari sano, et pitää tajuta, ettei olla historian huipulla. Luulit vissiin, että tarkoittaa kaikkia muita.

Ei kiitos, en halua kuulla sun moralisointia.
 
Hyvä, opit jotain. Ehkä muutkin jossain vaiheessa. Säkään et varmaan päätä muiden puolesta, onko ne vajaa-älyisiä tai järkkyykö niiden tasapaino.

On näemmä mahdollista sekin.
En tietenkään päätä. Sanoin vain, että vaikutat siltä. Toisaalta omaa henkistä järkkymistä ei kuulemma itse välttämättä huomaa, vaan lähipiiri.
 
Katotaan koska Valko-Venäjä lakkaa käyttämästä niitä aseena. Paljos tuli Suomeen viime vuonna? Entä edellisenä?
Oliko rajat kiinni vai auki viime vuonna?

Kiitos Sipilän hallituksen, humanitaariseen maahanmuuttoon tehtiin tiukennuksia ja määrät vähenivät. Nyt Marinin hallitus on taas löysännyt lainsäädäntöä, samalla kuin Tanska ja Ruotsi tiukentavat maahanmuuttolakejaan.
 
vierailija
Oliko rajat kiinni vai auki viime vuonna?

Kiitos Sipilän hallituksen, humanitaariseen maahanmuuttoon tehtiin tiukennuksia ja määrät vähenivät. Nyt Marinin hallitus on taas löysännyt lainsäädäntöä, samalla kuin Tanska ja Ruotsi tiukentavat maahanmuuttolakejaan.
Tanskassa on erittäin viisas demarinainen pääministerinä. Olisipa meilläkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
Oliko rajat kiinni vai auki viime vuonna?

Kiitos Sipilän hallituksen, humanitaariseen maahanmuuttoon tehtiin tiukennuksia ja määrät vähenivät. Nyt Marinin hallitus on taas löysännyt lainsäädäntöä, samalla kuin Tanska ja Ruotsi tiukentavat maahanmuuttolakejaan.
Tiäks, tommoinen katastrofiuskovaisuus voi kieliä siitä, että on vähän järkkyny mieleltään. Sitä tosin usein ei itse huomaa. Se alkaa faktojen kieltämisellä.
 
vierailija
Mut jos joku haluaa joskus puhuu faktoilla, eli totuudella eli objektiivisella totuudella, eli silleen, mitä oikeesti maailmassa tapahtuu,..... nii se on s uva kki! Opinpas tänään jotain. Lähden etsiin suva kk e ja. Niitä vajaa-älyisiä, kun luottavat objektiiviseen totuuteen. :D
 

Yhteistyössä