Miksi palkka ei näy tilillä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meri"

Vieras
Ilmoitin uuden tilinumeroni (Vaihdoin OP:sta POP-pankkiin) työpaikalleni, niin että perjantaina tulleessa palkkakuitissa näkyi tämänpäivän tilin tulevan uudelle tilille.

Aina ennen, entiselle tililleni OP:hen on tili tullut HETI puolenyön jälkeen, eli 00.01 on ollut palkka tilillä. Nyt uudessa pankissa ei vielä 01.05 näy palkkaa tilillä, eikä edes tilitapahtumissa, tarkastin äsken antaneeni palkkahallintoon oikean tilinumeron. Ja oikeinhan se oli.

Kysymys siis kuuluu, missä viipyy palkkani??

Kyllä se sieltä tulee. Nuo vaihtelee hirveästi, itse saan palkan OP:n tilille n. klo 00.30, työkaverini ei ollut kerran saanut Nordeaan 03.30 mennessä.

(Oltiin baarissa, rahat loppu. :D)

Aijjaa, hassua. :D Mutta eniten ihmetyttää, miksei näy edes tilitapahtumissa.. Mulla on aamulla klo 10 Teoriakoe, ja mikäli menee läpi niin sen jälkeen heti mahdollisesti inssi. Neljältä on aika pankkiin, ja sen jälkeen menen hakemaan autoliikkeestä autoa, otin autolainan. Mutta tämä lainan myöntö edellyttää että tilitulee nimenomaan tänään, eli 15.8. Ja aamulla pitäis ne teoria maksutki saada katsastusasemalle maksettua, eli siis on pieni muotoinen paniikki, ellei rahat tule aamu kymmeneen mennessä, en pääse teoriakokeeseen enkä inssiin huomenna, eli lyykkääntyvät sitten n. 2vk. Enkä saa pankista sitä lainaa, eli jää auto haaveiluksi, ja siitäkin kun on jo käsiraha maksettu, jota ei saa takaisin.. :S

[QUOTE="Meri";24408492]Aijjaa, hassua. :D Mutta eniten ihmetyttää, miksei näy edes tilitapahtumissa.. Mulla on aamulla klo 10 Teoriakoe, ja mikäli menee läpi niin sen jälkeen heti mahdollisesti inssi. Neljältä on aika pankkiin, ja sen jälkeen menen hakemaan autoliikkeestä autoa, otin autolainan. Mutta tämä lainan myöntö edellyttää että tilitulee nimenomaan tänään, eli 15.8. Ja aamulla pitäis ne teoria maksutki saada katsastusasemalle maksettua, eli siis on pieni muotoinen paniikki, ellei rahat tule aamu kymmeneen mennessä, en pääse teoriakokeeseen enkä inssiin huomenna, eli lyykkääntyvät sitten n. 2vk. Enkä saa pankista sitä lainaa, eli jää auto haaveiluksi, ja siitäkin kun on jo käsiraha maksettu, jota ei saa takaisin.. :S[/QUOTE]

Järkevää ottaa lainaa ensiautoa varten. Se on kuitenkin talvella solmussa jotain katulyhtyä vasten.

No sehän varmaan on ihan oma hlö. kohtainen helvettini jos näin on? Ja onhan tuo täyskasko keksitty. Ja jos niin paljon kiinnostaa, niin empä mitään kymppitonnien autoa ole ensi autoksi ostamassakaan.

Varmaan kannattaa mennä jo nukkumaan niin on toivoa päästä niistä kokeista läpikin.

Lainanottokykykään ei älyttömästi vakuuta jos ei teoriakoetta ole varaa maksaa.

Tässä samalla olen jo kolmisen tuntia niihin kokeisiin lukenut ja harjoitellut. Kyllä varaa on maksaa, tili kun on tulossa. Mutta kun kyse onkin siitä ettei palkka ole tilillä tuttuun tapaan puoliltaöin, niinkuin aina on ollut. Maksan inssin samaan syssyyn, ihan 20e:lla ei selviä. Ja samaten myös autokoulun viimeisen erän, sekään ei niin pieni ole. Inssiin kun ei pääse ennenkuin on koko autokoulu maksettu.

No ei tässä automaattisen rahansiirron tapahtumista ehkä kannata hengitystä pidätellen odotella. Palkka tulee tämän vuorokauden aikana ja that's it. Jos tarvitsee enemmän rahaa palkkapäivänä, kannattaa opetella säästämään edellisistä. Minkäs teet.

Itselläni on Nordean tili ja palkkaani ei vaan näy vaikka tänään on palkkapäivä!
Olen yrittänyt pankkiinkin soittaa, mutta olen päässyt vain puhumaan automaattien kanssa!

Muistelen lukeneeni jostain et nyt kun on siirrytty noihin uusiin kansainvälisiin tilinumerojuttuihin niin suoritukset ei enää välttämättä näy tilillä heti puolenyön jälkeen vaan sen vuorokauden aikana kun maksupäivä on. Toivottavasti ap sai hommat hoidettua!

Yhteistyössä