Miksi paino ei tipu?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Synnytin puoli vuotta sitten ja siitä lähtien olen imettänyt, syön n. 1700 kaloria päivässä (normaalia ruokaa, ei älyttömiä määriä rasvaa, sokeria, suolaa), liikun... Silti vain paino nousee :( Alkaa piakkoin tympimään, kun ei mikään auta :o

Paljonko liikuntaa viikossa? Niin että hengästyt ja tulee hiki.

Oletko varma, että ei tule enempää kuin 1700 kcal päivässä. Vai oliko nämä ne hyvät päivät ja herkkupäiviä ei laskettu. Jos ikää yli 30v eikä juurikaan lihaksia niin peruskulutuksesi voi olla yllättävän pieni imetyksestä huolimatta.

Aina oikeastaan tulee tuo 1700 kaloria, kerran parissa viikossa ehkä hieman enemmän, muttei kuitenkaa enempää kuin 2000. Ikää alle 25 ja liikun kyllä runsaasti, en ymmärrä mikä mättää. Ja paino nousee, vaikka näin olen jatkanut synnytyksestä lähtien :/

Toisilla paino ei vain putoa imetysaikana. Vähennä kalorimäärä 1200-1400kcal/päivä, syö paljon kasviksia, ettei tarvi nälissään olla. Pikku lenkki tai pidempi joka päivä niin suolen toiminta pysyy yllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Toisilla paino ei vain putoa imetysaikana. Vähennä kalorimäärä 1200-1400kcal/päivä, syö paljon kasviksia, ettei tarvi nälissään olla. Pikku lenkki tai pidempi joka päivä niin suolen toiminta pysyy yllä.

Herranjumala ei missään nimessä saa laihduttaa, kun imettää! Järkikin sen sanoo! Älä kuuntele tätä tyyppiä! Kyllä se paino lähtee tippumaan, kun imetys loppuu. Ja sitäpaitsi, mitä väliä? Koita nauttia itsestäsi sellaisena kuin olet! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Herranjumala ei missään nimessä saa laihduttaa, kun imettää! Järkikin sen sanoo! Älä kuuntele tätä tyyppiä! Kyllä se paino lähtee tippumaan, kun imetys loppuu. Ja sitäpaitsi, mitä väliä? Koita nauttia itsestäsi sellaisena kuin olet! :)

Mä en puhunutkaan virallisesti laihduttamisesta (minkä mä miellän vähän syömiseksi). Tarkoitin vain, että kaloreita ton verran päivässä, sehän ei kerro paljon mitään syömisestä.. Pari leipää juustoineen/hemmetin moinen määrä kasviksia ja marjoja hedelmiä ja muita luonnon herkkuja.
Mä en ainakaan pidä sitä ihan tavallisena laihduttamisena, jos syö paljon ja terveellisesti.
Kyseessä on lähinnä enemmän parempia valintoja.

Mä en puhunutkaan virallisesti laihduttamisesta (minkä mä miellän vähän syömiseksi). Tarkoitin vain, että kaloreita ton verran päivässä, sehän ei kerro paljon mitään syömisestä.. Pari leipää juustoineen/hemmetin moinen määrä kasviksia ja marjoja hedelmiä ja muita luonnon herkkuja.
Mä en ainakaan pidä sitä ihan tavallisena laihduttamisena, jos syö paljon ja terveellisesti.

Virallinen tai epävirallinen laihduttaminen, ihan sama. Oletko tosiaan noin pöljä? Suosittelen lukemaan asiaan liittyvää kirjallisuutta tai kysymään asiasta edes neuvolasta! Olet varmaankin itse laihduttanut näin, mutta se ei todellakaan ole terveellistä! Imettäessä lisääntynyt kalorientarve 500 kcal päivässä, eli ap:n pitäisi periaatteessa saada 2500 kcal ravinnosta päivässä. Nyt jo liian vähän! Toi sun ehdottama menee samalle asteelle, mitä nälkää näkevät kehitysmaiden ihmiset saavat päivässä! Kroppa menee säästöliekille, eikä välttämättä tuota enää maitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Virallinen tai epävirallinen laihduttaminen, ihan sama. Oletko tosiaan noin pöljä? Suosittelen lukemaan asiaan liittyvää kirjallisuutta tai kysymään asiasta edes neuvolasta! Olet varmaankin itse laihduttanut näin, mutta se ei todellakaan ole terveellistä! Imettäessä lisääntynyt kalorientarve 500 kcal päivässä, eli ap:n pitäisi periaatteessa saada 2500 kcal ravinnosta päivässä. Nyt jo liian vähän! Toi sun ehdottama menee samalle asteelle, mitä nälkää näkevät kehitysmaiden ihmiset saavat päivässä! Kroppa menee säästöliekille, eikä välttämättä tuota enää maitoa.

(ei oo tarkotus nähdä nälkää, eikä nälissään tarvi ollakkaan kun tekee parempia valintoja)

Itse asiassa mä saan päivässä suunnilleen sen 1500kcal, liikun paljon yms. Pysyn normaalipainossa, jos syön tosta enemmän, niin lihon.
Ei ole tarkotus riuduttaa itseään mitenkään, jokainen syö niinkuin parhaimmaks näkee.
Itse syön paljon ruokaa, milloin mitäkin, vähän väliä, pääasiassa paljon kasviksia ja hedelmiä ja marjoja.
Kaikilla ei ole sama "kalorintarve" toiset pysyy painossaan vähemmällä, toiset tarvitsee enemmän, jos lihoo, niin liikaa tulee jotakin jostakin suunnasta.

*eikä joka päivä tarvitse niitä kaloreita vahdata, jos tuntuu että laihtuu tietyllä kalorimäärällä, mutta laihtuminen "pysähtyy" on ihan hyvä hetki unohtaa ne kalorit pariksi päiväksi*

Minulla paino junnasi imetysaikana, en tosin laskenut syömisiä tms. eli varmasti oli liikaa noita "herkkupäiviäkin". Nyt imetys loppunut pari kk sitten, samoihin aikoihin lopetin myös minipillerit, ja paino alkanut tippumaan lähes itsestään. Koita siis malttaa sinne imetyksen loppumiseen ilman turhaa stressaamista, tiedän että se ei ole helppoa!