Miksi paino ei tipu? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lepikonheta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lepikonheta

Vieras
Tavoitteenani olisi siis saada ½kg viikossa / tahdilla syksyyn mennessä 10kg pois. Olen vähentänyt kalorimäärää vuorokaudessa noin 1800kcal, mutta en noudata tarkalleen mitään kurinalaista ohjelmaa vaan vähennän kaikesta vähän (otan vain 1 palan jos ennen söin 2 jne) Hedelmien syöntiä olen lisännyt ym. Liikun enemmän kuin ennen, joten jo pelkästään liikunnan turvin pitäisi painon tippua, koska aiempaan verrattuna viikossa tulee enemmän liikuntaa. Ei kuitenkaan mitään lihasmassaa kasvattavaa.

Mutta: Painoni voi heitellä 1-2kg välillä, lähtöpaina oli 64,5 kg, sitten viikko siitä 63,4kg, pari päivää tuosta 65kg, sitten viisi päivää taas 63,5 kg ja alkuviikosta ja tänään 64,5kg. Ton heittelyn ymmärtäisin, mutta alku- ja tämänhetkinen tilanne on sama! Miten ihmeessä saisin tätä painoa alemmas? Ei ole korkeat tavoitteet, mutta kun ei onnistu! toivotonta! Nyt otetaan hyviä vinkkejä vastaan!

itse suosittelisin painonvartioita. siinä lasketaan pisteitä. tulisi ainakin oikein kalorit. jos ei sillä ala paino putoamaan.. suosittelisin käymään lääkärissä. että onko joku aineenvaihdunta häiriö. juo myös vettä paljon!! se poistaa nälkää. ja kuona aineita

Kävinkin heti rekisteröitymässä tonne Kiloklubiin, kiitos vinkistä! Olen BMI:n mukaan normaalipainoinen, mutta vuoden aikana oma painoni on noussut 10kg tasolle jossa ei ole aiemmin ollut. Siksi onkin itsellä nyt tukala olla kun vaatekoko muuttuu ja ei ole "luonnollinen paino". Jaiks, hirveältä tuntuu toi 1200 kcal määrä, kun pitäis jaksaa lapsiperherumba ja kaksi-vuorotyökin hoitaa. Jotenkin kuvittelin, että kunhan kulutan enemmän kuin saan niin piano hiljalleen tippuu, eihän tuo tavoitetippuminen kovin kummoinen per viikko kuitenkaan ole.

Syö proteiinipitoista ruokaa niin kyllä tolla 1200kcal jaksaa. Itse oon jo 10 kiloa saanut pois ja 7 olis jäljellä. Mun aamupala on kinkkumunakas, päivällä usein syön loput siitä vihereän salaatin kanssa ja illemmasta teen ruokaisamman salaatin tai sitten kasviskeiton jota tukevoitan esim. kanansuikaleilla. Raejuusto ja tonnikala on kanssa suosikkeja, niillä jaksaa.

Katso myös hieman hiilihydraatteja, paljonko niitä syöt. Vaikka en mikään into karppi ole, kyllä mä olen nyt paljon karsinut hiilareista. Perunaa/riisiä/pastaa en syö lainkaan, en yleensäkään mitään mikä on tehty pitkälle jalostetuista jauhoista. Noi olen lisäkeinä korvannut esim. kukkakaalilla ja parsakaalilla. Kukkakaalista saa aivan ihanan muussin vaikkapa kanan seuraksi.

Ja VETTÄ, paljon vettä. Aamuni aloitan juomalla litran vettä ennen aamupalaa. Näillä mä oon päässyt tulokseen, toki liikunkin, 3-4krt viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja jutt:
mee kiloklubi.fi. Siellä ku täyttelet ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa niin huomaat syötkö varmasti oikein :)

Tätä minäkin olisin ehdottanut. itse olen sitä käyttänyt nyt viikon ja se motivoi ja auttaa. :)

Tosin minulla on tavoitteena -25kg hitaasti ja varmasti. Samalla oppien syömään oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja Lepikonheta:
Tavoitteenani olisi siis saada ½kg viikossa / tahdilla syksyyn mennessä 10kg pois. Olen vähentänyt kalorimäärää vuorokaudessa noin 1800kcal, mutta en noudata tarkalleen mitään kurinalaista ohjelmaa vaan vähennän kaikesta vähän (otan vain 1 palan jos ennen söin 2 jne) Hedelmien syöntiä olen lisännyt ym. Liikun enemmän kuin ennen, joten jo pelkästään liikunnan turvin pitäisi painon tippua, koska aiempaan verrattuna viikossa tulee enemmän liikuntaa. Ei kuitenkaan mitään lihasmassaa kasvattavaa.

Mutta: Painoni voi heitellä 1-2kg välillä, lähtöpaina oli 64,5 kg, sitten viikko siitä 63,4kg, pari päivää tuosta 65kg, sitten viisi päivää taas 63,5 kg ja alkuviikosta ja tänään 64,5kg. Ton heittelyn ymmärtäisin, mutta alku- ja tämänhetkinen tilanne on sama! Miten ihmeessä saisin tätä painoa alemmas? Ei ole korkeat tavoitteet, mutta kun ei onnistu! toivotonta! Nyt otetaan hyviä vinkkejä vastaan!

Olet vähentänyt viikossa noin 12 600 kcal ja lisännyt liikuntaa jonkin verran. Jos paino pysyy nyt samassa, niin eikö jo se ole merkittävä parannus aiempaan, jossa sinulle on kertynyt lisää painoa noin 2 kilon viikkotahtia?

Uusimmat

Yhteistyössä