Miksi paino ei putoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outsider"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outsider"

Vieras
No viikkohan tässä on vasta mennyt, mutta kaiken järjen mukaan jotain olisi pitänyt taphtua, mutta ei. Paino jököttää samassa aamusta toiseen.

Päivän syömiset on tälläiset.
Aamupala: puuroa + raejuustoa + kahvia
Lounas: Reilu lautanen salaattia (kurkkua, tomaattia, paprikaa, kesäkurpitsaa), raejuustoa ja noin 100-150g kalaa, kanaa, lihaa
Välipala: rahka (+tarpeen mukaan banaani) + kahvia
Päivällinen: Tavallista kotiruokaa esim. makaronilaatikkoa/broileria kera kasvisten tms.
Iltapala: turkkilaista jugurttia tai rahkaa

Liikuntaa tulee päivässä reipasta kävelyä n. 5 km ja reipasta pyöräilyä 22 km.

[QUOTE="vieras";24384059]Stressiä? kuukautiset tulossa? juotko liian vähän vettä?[/QUOTE]

Vettä menee 2-3 litraa päivässä. Ei oo stressiä, eikä menkkojenkaan pitäs olla tulossa.

Punnitus kerran viikossa, samaan aikaan, samat vaatteet päällä. Mittanauha tosin kertoo paljon enemmän kuin vaaka. Viikko on todella lyhyt aika kertomaan vielä mitään!

[QUOTE="vieras";24384116]Ei pelkkä ruokien kertominen riitä, myös annoskoot olisi hyvä kertoa, niin voisi tietää paremmin, että syötkö mahdollisesti liikaa.[/QUOTE]

Annoskoot ei ole isoja. Puuroa syön sen normaalin yhden annoksen, eli 1 dl hiutaleita. Raejuustoa menee kerralla n. 100g. Ja päivällisellä ruokaa on n. ½ lautasellista. Aiemmin olen kaloreita lasenut ja sen perusteella tiedän, että annoskoot ei ole liian suuria.

mulla joskus painoa pudottaessa tiui paino peräti 2 kiloa!!! vuhuu, eipä vaaka paljon piristänyt.

vaatekoko pieneni kuitenkin kahdella ja vyötäröltä lähti varmaan yli 10 senttiä..

että älä sitä vaakaa tuijota. tuijota niitä pikkasen liian pieniä farkkuja että millon ne rupee istumaan:)

[QUOTE="outsider";24384168]Joo, ei tarvise paljoa laihtua viikossa, mutta jos edes 100g. Nyt jököttää joka aamu tasan 58.6, ei muutosta suuntaan tai toiseen. :/[/QUOTE]

No katsohan nyt ainakin vielä pari viikkoa. Tai sitten olet jo niin hoikka, että sinulla tosiaankaan ei ole mitään ylimääräistä pudotettavaa.

Jos oot samaan aikaan alottanu ton urheilemisen ni lihakset voi varastoida aikalailla nestettä, tosin kävely ja pyöräily ei kummia tee (riippuu taas ihan mikä sun reipas on...). Eli katso vielä seuraava viikko, josko nesteet lähtis liikkeelle. Syöt liikaa, jos tuut täyteen. Pienennä annoksia, jos ei ala putoomaan. On hyvä syödä usein, mutta tosi vähän. Muutoin kyllä kaks ateriaa aikuiselle on liikaa.

Jos oot samaan aikaan alottanu ton urheilemisen ni lihakset voi varastoida aikalailla nestettä, tosin kävely ja pyöräily ei kummia tee (riippuu taas ihan mikä sun reipas on...). Eli katso vielä seuraava viikko, josko nesteet lähtis liikkeelle. Syöt liikaa, jos tuut täyteen. Pienennä annoksia, jos ei ala putoomaan. On hyvä syödä usein, mutta tosi vähän. Muutoin kyllä kaks ateriaa aikuiselle on liikaa.

On hyvä syödä usein mutta vähän ja ei kahta ateriaa? Eli yksi safka ja 5välipalaa? Hankalan kuulosta, ainakin jos pitää miettiä fiksut välipalat eikä vain leipää joka välissä.

Kaksi ateriaa on tosi hyvä. Kun muistat syödä tarpeeksi kasviksia molemmilla kerroilla niin kalorit pysyy aisoissa :) Itse syön aamupalan (jogurttia+rahkaa), lounaalla ruokaa, päivällisellä ruokaa ja iltapalaksi salaattia, esim tonnikalalla/raejuustolla/kananmunalla tms.

[QUOTE="Anne";24384315]On hyvä syödä usein mutta vähän ja ei kahta ateriaa? Eli yksi safka ja 5välipalaa? Hankalan kuulosta, ainakin jos pitää miettiä fiksut välipalat eikä vain leipää joka välissä.

Kaksi ateriaa on tosi hyvä. Kun muistat syödä tarpeeksi kasviksia molemmilla kerroilla niin kalorit pysyy aisoissa :) Itse syön aamupalan (jogurttia+rahkaa), lounaalla ruokaa, päivällisellä ruokaa ja iltapalaksi salaattia, esim tonnikalalla/raejuustolla/kananmunalla tms.[/QUOTE]

Mä karistan nyt grillauskiloja rahka-aamupala hedelmällä, lounas ruokaa, töitten jälkeen hedelmä(t) tai raejuustoa, illalla taas rahkaa tai salaattia. Salaatin määrää en rajota millään lailla, en käytä salaatinkastikkeita. Napostella voin vaikka viinirypäleitä. Mut tosiaan vaan yks ruoka ja sekin saattaa olla esim tonnikala- tai kanasalaatti. Jos syön enemmän, paino ei putoa. Tosin olen ihan normaalipainoinen. Kuluvan viikon aikana kilo tippunu aamupainosta. Ruokaremontti jatkunut viikonlopusta.

Mä karistan nyt grillauskiloja rahka-aamupala hedelmällä, lounas ruokaa, töitten jälkeen hedelmä(t) tai raejuustoa, illalla taas rahkaa tai salaattia. Salaatin määrää en rajota millään lailla, en käytä salaatinkastikkeita. Napostella voin vaikka viinirypäleitä. Mut tosiaan vaan yks ruoka ja sekin saattaa olla esim tonnikala- tai kanasalaatti. Jos syön enemmän, paino ei putoa. Tosin olen ihan normaalipainoinen. Kuluvan viikon aikana kilo tippunu aamupainosta. Ruokaremontti jatkunut viikonlopusta.

Minäkin ihan normaalipainoinen, bmi20. En ole tuntenut tarvetta napostella ja 500g kasviksia tulee päivässä syötyä(itselle helpompi tällä ruokasysteemillä saada rehut täyteen kuin pikkusnacksejä syömällä).

[QUOTE="Anne";24384875]Minäkin ihan normaalipainoinen, bmi20. En ole tuntenut tarvetta napostella ja 500g kasviksia tulee päivässä syötyä(itselle helpompi tällä ruokasysteemillä saada rehut täyteen kuin pikkusnacksejä syömällä).[/QUOTE]

Mulla ei ole mitään rehujen ala- eikä ylärajaa. Syön sen verran ku huvittaa. Mä tykkään karkeista, joten korvaan niitä viinirypäleillä ja muilla makeilla hetelmillä. Ainaki niitä tulee syötyä vähemmän kerralla ku karkkia :D

Mut niinkin persiistä kuin se onkin ni jokaisella on vähän erilainen aineenvaihdunta. Joku käyttää ruuasta aivan kaiken ja ulostaa tuhkaa, ku toisella menee kaikki suoraan läpi. Ja vielä peruskulutus vaihtelee mielettömästi. Kuten nyt annen ja munki eroista, ni mä en voi syödä kahta ruokaa, kun siinä on auttamatta liikaa kaloreita. Tai sitte voin syyä ruokalusikallisen sitä makaroonilaatikkoo :D Ennemmin syön vaan yhen ruuan ja vedän hyviä välipaloja ;)

Mut niinkin persiistä kuin se onkin ni jokaisella on vähän erilainen aineenvaihdunta. Joku käyttää ruuasta aivan kaiken ja ulostaa tuhkaa, ku toisella menee kaikki suoraan läpi. Ja vielä peruskulutus vaihtelee mielettömästi. Kuten nyt annen ja munki eroista, ni mä en voi syödä kahta ruokaa, kun siinä on auttamatta liikaa kaloreita. Tai sitte voin syyä ruokalusikallisen sitä makaroonilaatikkoo :D Ennemmin syön vaan yhen ruuan ja vedän hyviä välipaloja ;)

Mä lihon todella helposti. Riittää jääkaapin ohi kävely tai pullan näkeminen unessa niin PAM +5kg. Mutta esim. täys lautasellinen sapuskaa sisältää noin 250kcal (mä en todellakaan voi syödä mitään makaroniloostereita).. eli verraten voileipään... Ja mulla tosiaan on alaraja rehuille, se on 500g, muuten alkaa syömään kaloripitosempaa ruokaa enemmän ja lihon.

Yhteistyössä