Miksi otatte rokotteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä siksi että:

-Kukaan ei ole hoitamassa lapsiamme jos itse sairastutaan, ja muutenkin kuuden influenssaisen lapsen hoitaminen on riskialtista vaikka itse olis tervekin. Pelkään että nukun kaikessa rauhassa kun joku menehtyy tautiin.

-Viimetalvinen influenssa oli niin kova että en halua nähdä lasteni kärsivän vastaavasta tai ehkä jopa pahemmasta.

-Paikkakunnallamme on jo niin paljon sairastuneita että taudin saaminen on todennäköistä.

-Kolme nuorinta lasta saa todennäköisesti jälkitautina korvatulehduksen ja yksi keuhkoputkentulehduksen, ja katson että rokotuksesta on yhtä vähän haittaa kuin antibioottikuurista.

No miksi niitä rokotteita ylipäänsä otetaan? No siksi, ettei sairastuta ollenkaan tai se tulee lievempänä. Samoin myös yhteiskunnassa tulee ajatella sitä, että mahdollisimman moni muukin jäisi sairastumatta. Rokotuksillahan sitä ollaan moni sairaus saatu tapettua, vaikka flunssista nyt tuskin koskaan päästään eroon.

Koska olen rv 35 ja on jo tarpeeksi näyttöä sille, että raskaanaolevien riski vakaviin komplikaatioihin on moninkertainen muihin ikäisiinsä nähden.

Toisekseen, jos sairastun, Tamiflu, särky- ja kuumelääkkeet ja pahimmillaan jopa happikoneen mukana tulevat aineet ovat sikiölle myös haitallisia -johtavien virologien mukaan tämä mahdollinen 'lääkecocktail' on haitallisempi sikiölle kuin rokote (sillä rokotteen ainesosat on kyllä erikseen tutkittu ja hyväksytty ja ovat olleet toisissa rokotteissa pitkäaikaisessa käytössä, joten tarpeeksi kokemusta aiheesta on tarpeeksi, jotta näin voidaan sanoa).

Kolmanneksi, mulla on vuosittain pahoja hengityselimien tulehduksia ja astmaepäily. Joten tunnen kyllä kroppani ja tiedän, että tuo keuhkojen alue on mun heikko kohta.

Neljänneksi, tauti riehuu ympärilläni ja yksi läheiseni on parhaillaan sairaalassa. Toivon, että saisin ainakin taudin lievempänä jos se kohdalle sattuu rokotteesta huolimatta.

Tässä mun syyt.

Ap:n syyt samoja kuin meillä: ei olisi muille lapsille hoitajaa jos jonkun kanssa jouduttaisiin sairaalaan, haluan välttää jälkitaudit ja antibiootit enkä halua olla tartuttamassa perheineni tautia. Perheen pitkäaikaissairaalla lisäksi sairaudesta johtuvat perusteet.

Yhteistyössä