Miksi ostaa lapselle ns. tavallinen välikausihaalari kosteussuojatun sijaan...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Argh

Vieras
Voi ihme, että tänään sieppasi, kun kaverin lapsi oli meillä hoidossa ja oltiin ulkoilemassa. Alkoi sataa ja piti lähteä kotiin, kun lapsen haalari (tavallinen Lotta&Lassi-merkkinen päästi vedet läpi ja vaatteet olivat alta ihan märät. Oma lapsi olisi halunnut jatkaa metsäleikkejä ja itsekin olisin jäänyt mielelläni, mutta ei auttanut.

Heräsi kysymys: miksi ylipäänsä pitää ostaa joku tavallinen haalari syksykäyttöön eikä sellainen, joka pitää vettä. Mitä virkaa tuollaisella ulkovaatteella on, kun syksyllä usein kumminkin sataa.

Ja nyt en todellakaan tarkoita, että kaikilla pitäisi olla 149 euron Reimatecit, vaan onhan noita halvempiakin merkkejä, jotka pitävät vettä. Esim. Remut ja käytettynäkin saa.

Voisiko joku tavallisten haalarien ostaja valaista, että mikä järki tässä asiassa on?

Minä ostin kerrankin tytölle kunnon kosteussuojatun puvun kun aloitti eskarin. Tähän asti on siis ollut kotihoidossa eikä me joka sadekelillä kyllä ulkoilla, kurahousut on tarvittaessa olleet päällä.

Terveiset eskarista: KAIKILLE kuravaatteet, olkoon vaikka miten suojattu puku.

Plääh.

Ne "tavallisetkin" yleensä pitää tuulta ja hylkii kosteutta. Sadesäällä voi vetää päälle kurikset ja sadetakin.

Mutta jos ns. tavallinen haalari maksaa 35-40 euroa, ja sadetakki+housut 25 euroa (jos halvalla saa) niin suht samaan hintaan saisi jo kosteussuojattuakin.

Meillä molempia...mutta just tuo ärsytti kun oli ne kosteussuojatut, niin eskarista ja tarhasta kuitenki vaadittiin et kuravaatteet piti olla matkassa. Toisaalta ymmärrän sen, jos kuivaustilat on rajalliset, suorastaan olemattomat, mutta menipä vähän hukkaan kuitenkin ostos siinä mielessä :) Kotona pärjätään kyllä ihan perusvaatteillakin, kurahousuja tulee pidettyä varsinki pienemmillä ipanoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Päiväkotiin ei kannata ostaa kosteussuojattuja vaatteita, tai aika turhia ne siellä ovat. Kuravaatteita käytetään kuitenkin.

No meillä on aina kosteussuojavaatteet, kun ei viikonloppuisin ja lomilla käytetä ikinä kuriksia. Päiväkodissa kyllä laittavat alaosaan. Samoja vaatteita siis käytetään meillä ainakin kotiulkoilussa ja päiväkodissa ja minusta on ainakin kätevää ostaa vettä pitävät. Ei todellakaan turhaa.

Mä ainakin joka tapauksessa laitan lapsille kurikset ym. päälle, niin ihan turha ostaa mitään kosteussuojattuja. Ja kun perhepäivähoitajia olen seurannut, niin joka ainoalla lapsella no ne kurikset päällä riippumatta siitä miten hieno kosteussuojattu haalari siellä alla on.

Toisaalta ne kurikset on helppo suihkaista puhtaiksi siitä kurasta. Siksi mä tykkään käyttää lapsilla myös niitä.

Katsotaan miten tuota pukua nyt sitten tulee käytettyä, meillä ei tenavilla ole vielä koskaan ollut tuollaisia. Tai siis tuleehan sitä käytettyä, mutta kuristen kanssa vai ilman :D
Jaa paitti että onhan pojalla sellainen kuorihaalari, kun se rypee joka paikassa, tyttö ei edes pienenä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ne "tavallisetkin" yleensä pitää tuulta ja hylkii kosteutta. Sadesäällä voi vetää päälle kurikset ja sadetakin.

Mutta jos ns. tavallinen haalari maksaa 35-40 euroa, ja sadetakki+housut 25 euroa (jos halvalla saa) niin suht samaan hintaan saisi jo kosteussuojattuakin.

meidän tyttö sai lotta&lassin haalarin lahjaksi ja kiitollisena sen kyllä otin vastaan. kurikset päälle jos märkään on. kirpparilta ostetut kurahousut ja sadetakki, hintaa yhteensä noin 2? ja samta kurikset olu käytös jo viime sykysnä ja keväällä ja vieläkin mahtuvat, ovat niin reilua kokoa

Meillä ainakin täytyy olla useammat ulkohaalarit, ei kurapihalla yksillä pärjää, lisäksi hoitoon eri haalarit. Muistaakseni yhdet kosteussuojatut on ollu, niidenkin päälle laitoiva hoidossa kuravaatteet.

Ei meillä ole koskaan olluvaikeuksia käytää sadevaatteita erikseen =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä vaan kysyn MIKSI HELVETISSÄ PITÄÄ OLLA ULKONA KUN SATAA. Meillä ainakin mennään sisälle kun on huono keli..

Eli esimerkiksi tänään teillä ollaan koko päivä sisällä? Ei meillä ainakaan olla muuta kun nyt pakon edessä joudutaan.
Sää on pukeutumiskysymys.

toimiiko se kosteussuojattu muka kuten sadepuku? en luottaisi

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä vaan kysyn MIKSI HELVETISSÄ PITÄÄ OLLA ULKONA KUN SATAA. Meillä ainakin mennään sisälle kun on huono keli..

Eli esimerkiksi tänään teillä ollaan koko päivä sisällä? Ei meillä ainakaan olla muuta kun nyt pakon edessä joudutaan.

tätä perussuomalaista asenetta en tajua. Me ei haluta mitään flunssia tai keuhkokuumeita vaan sen takia että pitää olla ulkona jos sataa. Silloin ollaan sisällä ja tehdään sisä aktiviteetteja. Eihän koulussakaan ole ulkolikuuntaa jos sataa. Te varaman ootte 40 asteen pakkasessakin pihalla tai jos sataa puukkoja taivaalta..

Alkuperäinen kirjoittaja v:

toimiiko se kosteussuojattu muka kuten sadepuku? en luottaisi

Toimiihan se, jos on teipatut saumat.
Meillä on ollut monia merkkejä (Reimatec, Remu, Jonathan, Everest, Ticket) eikä koskaan ole poika vielä kastuntut sateessa)

Joskus käy niin, että alkaa sataa kesken ulkoilun, eikä ollakaan ihan kotipihassa. Ehtii kastua kivasti, jos päällä on ei-vedenpitävää.

tätä perussuomalaista asenetta en tajua. Me ei haluta mitään flunssia tai keuhkokuumeita vaan sen takia että pitää olla ulkona jos sataa. Silloin ollaan sisällä ja tehdään sisä aktiviteetteja. Eihän koulussakaan ole ulkolikuuntaa jos sataa. Te varaman ootte 40 asteen pakkasessakin pihalla tai jos sataa puukkoja taivaalta..

Perussuomalaista asennetta? Kyllä tätä löytyy muistakin kansoista.
Ei se keuhkokuume siitä tule, että on kunnon vaatteissa ulkona sateessa. Tarkistapa faktat.
Kyllä: kunnon pakkasessakin ulkoillaan. Onneksi täällä etelässä ei sentään ole pakkasta ikinä 40 astetta...

Joo itse en laittaisi kuriksia kosteussuojattujen vaateiden päälle, kun en omillekaan lapsille laita. Useat vanhemmat vaan haluu että kurikset laitetaan jos piha on vähänkään kostea ettei haalari vaan likaannu:(

Joskus käy niin, että alkaa sataa kesken ulkoilun, eikä ollakaan ihan kotipihassa. Ehtii kastua kivasti, jos päällä on ei-vedenpitävää.

Näin meilläkin siis tänään kävi ja se otti päähän. Eipä se ole lapsestakaan kiva, kun vaatteet ovat märkiä. Onneksi meidän lapset on suht samankokoisia, kun varavaatteita ei oltu lapselle laitettu mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma-82:
meidän tyttö sai lotta&lassin haalarin lahjaksi ja kiitollisena sen kyllä otin vastaan. kurikset päälle jos märkään on. kirpparilta ostetut kurahousut ja sadetakki, hintaa yhteensä noin 2? ja samta kurikset olu käytös jo viime sykysnä ja keväällä ja vieläkin mahtuvat, ovat niin reilua kokoa

Mä oon jopa ostanut ihan kaupasta tuota Lottaa&Lassia, tai Cirafia. Haalareita siis. Ne on ihan passeleita pikkulapsella.

Saahan kirppikseltä edukkaasti myös kosteussuojahaalareita, joissa on vieläpä hyvä jälleenmyyntiarvo. Mä maksoin 5 euroa tyttöni Remu-haalarista, ja sain siitä Huutiksessa 8-kertaisesti rahani takaisin :D

Ai miten niin koulussa ei olla ulkona liikuntatunnilla, jos sataa? Kyllä vaan ollaan, säällä kuin säällä.

Flunssaa ei saa saateella ulkoilusta! Varsinkin, jos on pukeutunut sään mukaan.

Yhteistyössä