Miksi osa psykiatrin teksteistä ei näy Kanta-arkistossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hullux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hullux

Vieras
Haluaisin lukea, mitä psykiatrini on minusta pohtinut ja kirjannut. Kuitenkin vain yksi hänen käyntiteksteistään näkyy minun Kanta-arkistossa, ja sekin on viimeisin ja lähetteenä eteenpäin toiminut teksti. Samalla psykiatrilla olen käynyt siis julkisella puolella, varmasti hän on kirjaukset tehny koska näkyy käyntipäivämäärätkin. Mutta tekstejä ei, miksi. Käynneistä on kuitenkin jo pari kuukautta aikaa, joten ei kiikasta siitäkään. Pystyykö ne tekstit jotenkin viivästyttämään, ettei ne tule lainkaan kantaan potilaan luettaviksi?

Mä en tiedä. Mutta mullakaan ei näy kaikki tk-lääkärin tekstit vaikka käyntipäivät näkyy, ts. useimmista käynneistä näkyy vain käyntipäivä eikä mitään muuta.

Labratuloksis näky aiemmin myös viitearvot, enää ei näy ja ne on poistunut aiemmistakin labroista. Myös jotain tekstejä (ainaki yhden röntgenin vastaus ja joku muu lääkärin höpötys) on poistunu tuolta.

No ensinnäkään se kanta ei toimi vielä ihan aukottomasti.

Psykiatrialla toimivana kuvittelisin että hoitokertomustekstien näkyvyys ei ole niin selvä juttu kuin tiivistelmätekstit. Meidän hoitokertomustiedothan ei näy edes samassa sairaalassa muille erikoisaloille.

Sairaskertomustekstejä pystyy viivästyttämään, mutta myös estämään. Viimeksi mainittua käytetään usein psykiatrialla, kun katsotaan, että potilaalle voisi olla haittaa lukemistaan teksteistä.

Sinne ei kirjaannu kaikki tekstit, vaan lähinnä yhteenvedoiksi tehdyt tekstit.

Esim minä kun hoitajana kirjaan, niin ne ei näy, mutta jos teen erillisen yhteenvedon, niin se näkyy.

Eli edelleenkään kukaan ei pääse lukemaan kaikkea lääkäreiden kapulatekstiä ilman lääkärin läsnäoloa, ettei tule väärinymmärryksiä. Ja siltikin joitain tekstejä voidaan salata jopa potilaalta itseltään.

Muista ruksittaa, että kaikki tiedot saa antaa ja luovuttaa..

Haluaisin lukea, mitä psykiatrini on minusta pohtinut ja kirjannut. Kuitenkin vain yksi hänen käyntiteksteistään näkyy minun Kanta-arkistossa, ja sekin on viimeisin ja lähetteenä eteenpäin toiminut teksti. Samalla psykiatrilla olen käynyt siis julkisella puolella, varmasti hän on kirjaukset tehny koska näkyy käyntipäivämäärätkin. Mutta tekstejä ei, miksi. Käynneistä on kuitenkin jo pari kuukautta aikaa, joten ei kiikasta siitäkään. Pystyykö ne tekstit jotenkin viivästyttämään, ettei ne tule lainkaan kantaan potilaan luettaviksi?
saakos jokainen pulliainen ihan kysymällä tietää mitä psykiatri on käynneistä mieltä? joku vois hiukan selventää tätä kanta-arkistoa asiasta tietämättömälle.

Minulla ei näy siellä yhtään mitään tekstejä, ei edellisen asuinpaikkakunnan, ei viime syksyisiä sairaalassa vietetyn ajan tekstejä eikä sen jälkeen tulleiden kontrollikäyntien.. Eikä nykyiseltä paikkakunnalta mitään, ei päivystyksen, tk-lääkärin eikä psykiatrian polin.
Saatika sitten tämän alueen 'aluesairaalan' mikä on n. 60km päässä, missä olen joutunut kahden eri alan lääkäreillä.

Että näin Pirkanmaalla, ehkä ne joku kaunis päivä alkaa päivittymään :D

Psykkahoidossa se ei toimi noin. Mitä jos noin lainausmerkeissä hullusta kirjoitetaan että se on hullu? Mitä luulet hoidolle tai ylipäänsä hoidon mahdollisuuksille tapahtuvan? Ja sama myös pienemmässä mittakaavassa.

Psykkahoidossa se ei toimi noin. Mitä jos noin lainausmerkeissä hullusta kirjoitetaan että se on hullu? Mitä luulet hoidolle tai ylipäänsä hoidon mahdollisuuksille tapahtuvan? Ja sama myös pienemmässä mittakaavassa.

No minä en ole oikeasti hullu :D Joten minulla on oikeus saada omat tietoni, koska ne eivät saa minua raiteiltaan eivätkä voi vahingoittaa terveydentilaani.

Yhteistyössä