Miksi ope ei opeta? Opetan itse lastani kotona

  • Viestiketjun aloittaja What The F*"k
  • Ensimmäinen viesti
What The F*"k
Lapsi ei opi mitään koulussa.
Opettaja lukee suoraan kirjasta, miten laskut tehdään.Sen jälkeen menee nettiin,tekemään jotakin....?

Äidinkielen teoriakirjoja ei ole annettu.
Tiedustellessani opelta asiaa, ei kuulema saa antaa....

Veronmaksajana, mitä hittoa on meneillään?

Li Anderssonille terveisiä!
 
vierailija
Ei ne nykyään kuulemma edes urheilukamoja tarjoa koulussa, nyt näköjään pitää kirjatkin ostaa ite.. Sanoisin että jos koulussa halutaan jotain opettaa, esim hiihtoa tai matikkaa niin kyllä koulu saa luvan tarjota välineet. Hitto 90-luvun laman aikanakin oli koululla luistimet ym, ei kenenkään odotettu tuovan omia.. Osa kirjoista oli käytettyjä mutta nokkahuilut saatiin omaksi ja muut tarvikkeet, vihkot, kynä, kumi..
 
Minkä ikäisellä on äidinkielen teoriakirja?
Mun muksulla on yläasteella.
Mun mielestä olkoon netissä kaikki muu, mutta matikka, äikkä ja kielet sais olla kirjoina.

Mutta ap: tuota se nykyopiskelu on. Opettaja ei ole opettaja vaan ohjaaja joka käynnistelee oppilaita etsimään tietoa itse. Jatkuvaa ryhmätyötä, säntäilyä ja hälinää.

Sit oletetaan että se syyslomalta univelkaisena palaileva muksu olis maanantaina jotenki tiedonjanoinen "jippii, antakaa mulle läppäri, mä haluuuuun etsiä tietoa feodalismista ja Saksan liittokanslereista!"
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Mun muksulla on yläasteella.
Mun mielestä olkoon netissä kaikki muu, mutta matikka, äikkä ja kielet sais olla kirjoina.

Mutta ap: tuota se nykyopiskelu on. Opettaja ei ole opettaja vaan ohjaaja joka käynnistelee oppilaita etsimään tietoa itse. Jatkuvaa ryhmätyötä, säntäilyä ja hälinää.

Sit oletetaan että se syyslomalta univelkaisena palaileva muksu olis maanantaina jotenki tiedonjanoinen "jippii, antakaa mulle läppäri, mä haluuuuun etsiä tietoa feodalismista ja Saksan liittokanslereista!"
Eikö sun lapsesi osaa itse hakea tietoa? Osaathan sinäkin. Tosin valeuutisista :D
 
vierailija
Osaa. Mut ei ketään kiinnosta hakea tietoa.

Muksut ja heidän kaverinsa edelleen haikailevat hyvien opettajien puoleen, monesti puhuvat "se ja se ope osaa opettaa, ja se toinen ei".
Edelleen hyvin asioista kertova ope on kultaaki kalliimpi.
No johan on! Kyllä mun teinit osaavat hakea tietoa, toki täytyy hieman puskea, mutta mun mielestä se ainakin mun kouluaikojen "valmiiksi pureskeltu" on aikansa elänyttä. Tosin vaikea ihan tarkkaan ottaa kantaa, kun en ole itse enää siellä koulunpenkillä istumassa, siispä kokemusten perusteella lauon :D
 
No johan on! Kyllä mun teinit osaavat hakea tietoa, toki täytyy hieman puskea, mutta mun mielestä se ainakin mun kouluaikojen "valmiiksi pureskeltu" on aikansa elänyttä. Tosin vaikea ihan tarkkaan ottaa kantaa, kun en ole itse enää siellä koulunpenkillä istumassa, siispä kokemusten perusteella lauon
Eihän se meilläkään osaamisesta ole kiinni vaan motivaatiosta.
Uuden OPS:n kannattajat ovat ihan mehuissaan että nyt lapsista tulee joitain tiedonjanoisia pikkuprofessoreja, mutta voin sanoa että ainakaan mun muksujen luokilla ketään ei kiinnosta väsyneenä alkaa itse selvittää jotain banaanikärpäsen sielunelämää perjantai-iltapäivänä klo 14..
 
Ja kyllä moni tietojuttu on valmista tietoa, ja se saa olla valmiiksipureskeltua. Eri asia joku uskonto, filosofia, psyka, terveystietokin jossa jokainen voi pohdiskella ja haastaa vallitsevia käsityksiä.

Mutta joku matelijoiden lisääntyminen tai se että Brasilia on etelä-Amerikassa, saa olla valmiiksi pureskeltua tietoa.
 

Yhteistyössä