miksi on pakko tehdä niitä riskiohituksia liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sen takia, kun monet autoilijat on tolloja, eikä voi ohittaa sitä hidastelijaa. Jonot ja ruuhkat aiheuttaa se jonossa toisena oleva, ei se hidastelija. Toki itse koitan suorittaa ohitukset paikoissa, missä ei ole risteyksiä. Jos kaikki osais ajaa niitten rajotusten mukaan, niin ei tarvis ohitella. Mutta kun menee totaalisesti hermo jos joku urpo köröttää edellä 80km/h vaikka rajoitus on 100km/h.

[QUOTE="argh";26487672]Sen takia, kun monet autoilijat on tolloja, eikä voi ohittaa sitä hidastelijaa. Jonot ja ruuhkat aiheuttaa se jonossa toisena oleva, ei se hidastelija. Toki itse koitan suorittaa ohitukset paikoissa, missä ei ole risteyksiä. Jos kaikki osais ajaa niitten rajotusten mukaan, niin ei tarvis ohitella. Mutta kun menee totaalisesti hermo jos joku urpo köröttää edellä 80km/h vaikka rajoitus on 100km/h.[/QUOTE]

Pakko kai se on vähän hiljentää kun aikoo kääntyä?

[QUOTE="vieras";26487680]Pakko kai se on vähän hiljentää kun aikoo kääntyä?[/QUOTE]

Kappas kun luulin, että tässä on keskustellaan yleisesti, ei vain tästä ko. tapauksesta. Sitä en sitten osaa sanoa, miksi tämä tapauksen kuljettaja lähti ohittamaan, jos edessäolevat selkeästi hiljensivät vauhtia, kun en ollut tilanteessa mukana.

[QUOTE="argh";26487672]Sen takia, kun monet autoilijat on tolloja, eikä voi ohittaa sitä hidastelijaa. Jonot ja ruuhkat aiheuttaa se jonossa toisena oleva, ei se hidastelija. Toki itse koitan suorittaa ohitukset paikoissa, missä ei ole risteyksiä. Jos kaikki osais ajaa niitten rajotusten mukaan, niin ei tarvis ohitella. Mutta kun menee totaalisesti hermo jos joku urpo köröttää edellä 80km/h vaikka rajoitus on 100km/h.[/QUOTE]

Juuri sen takia ihmiset ottaa typeriä riskejä, kun vaan menee totaalisesti hermo. Kannattaisko pistää ajokortti jäähylle, jos noin vähästä käpy palaa?

Se ei tarkoita, että ihminen olisi tollo tai urpo, jos ajaa 80km/h satasen alueella... Itse ajan 80, koska autossani ei toimi 5-vaihde, enkä halua turhaan huudattaa autoa ja kuluttaa bensaa.

Sinä ja sinun kaltaisesi tässä niitä typeriä on, koska eivät edes yritä ymmärtää syitä toisen käytökselle. Opettele varaamaan enemmän aikaa paikasta A paikkaan B siirtymiseen, niin voi säästyä useita henkiä.

Juuri sen takia ihmiset ottaa typeriä riskejä, kun vaan menee totaalisesti hermo. Kannattaisko pistää ajokortti jäähylle, jos noin vähästä käpy palaa?

Mun puolesta ne liikenteessä junnaavat urpot vois pistää korttinsa hyllylle ja jättää ne tiet sellasten käyttöön, jotka osaa ajaa. Ja kortin voin pistää hyllylle jos poliisi-setä sen pyytää, mutta eipä ole poliisin kanssa mitään ongelmaa ollut, kun osaa ajaa.

muistakaa, että jonoa ei muodosta se joka on keulilla vaan se joka junnaa toisena

Musta tuntuu että juurikin tämä toisen auton syyllistävä ajatusmalli aiheuttaa vielä lisää näitä onnettomuuksia.
Ajatellaan automaattisesti ettei se toinen vaan uskalla mennä ohi, vaikka siihen voi olla erittäin hyvä syykin ettei ohita.

Se kolmas kun näkee hirvesti vähemmän kuin se toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja järki päähän;26487746:
Se ei tarkoita, että ihminen olisi tollo tai urpo, jos ajaa 80km/h satasen alueella... Itse ajan 80, koska autossani ei toimi 5-vaihde, enkä halua turhaan huudattaa autoa ja kuluttaa bensaa.

Sinä ja sinun kaltaisesi tässä niitä typeriä on, koska eivät edes yritä ymmärtää syitä toisen käytökselle. Opettele varaamaan enemmän aikaa paikasta A paikkaan B siirtymiseen, niin voi säästyä useita henkiä.

Sä et taida tajuta mitä riskejä sun köyhyys asettaa muille tiellä liikkujille.

[QUOTE="argh";26487751]Mun puolesta ne liikenteessä junnaavat urpot vois pistää korttinsa hyllylle ja jättää ne tiet sellasten käyttöön, jotka osaa ajaa. Ja kortin voin pistää hyllylle jos poliisi-setä sen pyytää, mutta eipä ole poliisin kanssa mitään ongelmaa ollut, kun osaa ajaa.[/QUOTE]

Jos se edellä ajava junnaaja (tosin, onko 80km/h ajaminen junnaamista...?) ei saa menettämään hermoja, niin sitten joku muu. Oikeesti, jos mikä tahansa asia liikenteessä saa ihmisen raivon valtaan ja tekemään typeriä ratkaisuja, niin sellasen kandeis pysyä poissa sieltä auton ratista.

Otsikossa lukee RISKIohituksia. RISKI.

En minäkään ymmärrä, miksi vaarantaa ihmishenkiä hölmöilemällä. Hautaanko on niin kiire? Tai, kuten tässä, saamaan sinne hautaan joku toinen? Tehtyä ei tekemättömäksi saa, joten kannattaa tosiaan punnita asia jo ennen kuin hölmöilee.

[QUOTE="vieras";26487803]Mulle tuli linkin luettuna mieleen se, ettei kääntyjä ole osannut vilkuttaa tarpeeksi ajoissa ja ryhmittyä oikein, eli hänen tekemisensä ovat tulleet yllätyksenä muille.[/QUOTE]

Että risteyksen kohdalla ohittaja oli viaton tässä? Hohhoh.

Tuota ap:n kysymystä minäkin mietin, kun kuljemme miehen kanssa Oulu-Kemi välistä tietä. Siinä on todella paljon rekkaliikennettä ja se vain lisääntyy, kun kaivoksilta alkaa kuljetukset, joten kaikenlaisia ohittajia on tullut nähtyä. Ohitellaan ylämäkeen ja mutkissa ja ängetään sitten niihin kapeisiin turvaväleihin, kun yhtäkkiä vastaan tuleekin auto. Kyllä siinä välillä saisi olla toinenkin ohitus-alue kuten Simossa on, varsinkin kun tuo rekkaralli pahenee, niin pystyisi ohittamaan turvallisimmin. Vähenisi ne riskiohitukset edes ehkä vähän.

[QUOTE="vieras";26487775]Sä et taida tajuta mitä riskejä sun köyhyys asettaa muille tiellä liikkujille.[/QUOTE]

Varmaan ihan samanlaisia riskejä, mitä muille hitaammille ajoneuvoille, kuten traktoreille, asuntoautoille jne. :)

On kuule ainakin 100 OIKEAA syytä siihen, miksi joku ajoneuvo kulkee maantiellä alle sen 100km/h.

Pitäisi tehdä joku laki, että vain tietyn ÄO:n ylittävät voisivat saada ajokortin, niin saataisiin kaltaisesi riskitekijät pois liikenteestä.

[QUOTE="argh";26487751]Mun puolesta ne liikenteessä junnaavat urpot vois pistää korttinsa hyllylle ja jättää ne tiet sellasten käyttöön, jotka osaa ajaa. Ja kortin voin pistää hyllylle jos poliisi-setä sen pyytää, mutta eipä ole poliisin kanssa mitään ongelmaa ollut, kun osaa ajaa.[/QUOTE]

Niin siis myös traktorikuskit, asuntoautoa ajavat jne. joutuisivat sinun takiasi laittamaan kortin jäähylle, kun et osaa varata tarpeeksi aikaa ajamiseen?

Suosittelisin sulle jotain hermolomaa, koska tuollaisessa mielentilassa SINÄ olet riski liikenteessä.

eikun painaa edelle tai jättää kunnon väli

perässä roikkuminen on pahonta mitä tiedän

Missähän kohtaa mä sanoin että en pitäisi kunnon turvaväliä?
Itse en lähde ohittamaan ellen ole aivan satavarma että se on turvallista olen sitten jonossa toisena tai kymmentenä.
Huolimatta palstalaisten mielipiteistä miten kuuluisi ajaa :O
Riskiohitukset ei kuulu ajotyyliini, tapanani on lähteä liikkeelle ajoissa eikä kiireellä.

Oma esimerkkini riskiohituksesta, ja näitä on valitettavasti sattunut jopa muutamia:

Taajama-alueella, 40 km/h alueella, paljon risteyksiä ja tien varressa kouluja, päiväkoteja jne. Eiköhän joku bemari/audikuski kaahaa ohi reilua ylinopeutta risteyksistä välittämättä!

Sydäntä kylmää varsinkin niiden pienten lasten puolesta, joiden havainnointikyky ei vielä ole täysin kehittynyt ja jotka ei ehkä osaa arvioida, että jostakin mutkan takaa kaahaakin joku hullu kahdeksaakymppiä lapsen lähtiessä suojatietä ylittämään...

Jos se edellä ajava junnaaja (tosin, onko 80km/h ajaminen junnaamista...?) ei saa menettämään hermoja, niin sitten joku muu. Oikeesti, jos mikä tahansa asia liikenteessä saa ihmisen raivon valtaan ja tekemään typeriä ratkaisuja, niin sellasen kandeis pysyä poissa sieltä auton ratista.

Ei mua ainakaan mikään muu ota liikenteessä päähän, kun se, että ajetaan alinopeutta ja aiheutetaan jonoja. Se ärsyttää ja ottaa päähän ja kyllä se 80km/h on edessä junnaamista, jos rajoitus on 100km/h.

Ja mun autokoulun opettaja aikoinaan opetti, että jonon aiheuttaa se jonossa toisena oleva ja kannusti sekä opetti ohittamaan sen edessä olevan, ettei synny niitä jonoja. Kauheen moraaliton ihmisten tappaja sitten ilmeisesti tämä opettaja..

Missähän kohtaa mä sanoin että en pitäisi kunnon turvaväliä?
Itse en lähde ohittamaan ellen ole aivan satavarma että se on turvallista olen sitten jonossa toisena tai kymmentenä.
Huolimatta palstalaisten mielipiteistä miten kuuluisi ajaa :O
Riskiohitukset ei kuulu ajotyyliini, tapanani on lähteä liikkeelle ajoissa eikä kiireellä.

No jos sulla on kunnon väli edelliseen niin silloinhan sä et ole jonon toinen vaan eka.

Alkuperäinen kirjoittaja järki päähän;26487863:
Niin siis myös traktorikuskit, asuntoautoa ajavat jne. joutuisivat sinun takiasi laittamaan kortin jäähylle, kun et osaa varata tarpeeksi aikaa ajamiseen?

Suosittelisin sulle jotain hermolomaa, koska tuollaisessa mielentilassa SINÄ olet riski liikenteessä.

Asuntoautot vois mun puolestani vaikka lailla kieltää. Traktorit nyt on vaan hetkellinen haitta, koska useimmiten traktorikuskit on sen verran fiksuja, että antavat tilaa tai vilkuttelevat merkiksi, kun väylä on vapaa ohitukseen.

Yhteistyössä