Miksi on pakko saada lapsi hinnalla millä hyvänsä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heli

Vieras
Minkä takia niin monet ovat valmiita menemään vaikka läpi harmaan kiven saadakseen lapsen, käydään kaiken maailman hoidot ja yritetään vuosi tolkulla? Mikä siinä on se syy että on IHAN PAKKO saada se lapsi, keinolla millä hyvänsä?

Haluaisin asiallisia vastauksia, tämän ei ole tarkoitus olla hyökkäävä aloitus, haluan vain tietää syyn miksi juuri SINÄ koet niin tarpeelliseksi vuosienkin stressauksen ja kalliit hoidot jotta saisit lapsen? Itse yritän luomuna, ja jos ei tärppää niin sitten ei tärppää - sitten meille ei tule lasta. En koe olevani yhtään sen hyödyttömämpi tai mitään jos en saa kokea äitiyttä.

Ja lisäksi vielä että missä menee se raja mihin asti yritetään, joillakin se tuntuu menevän ihan neuroottisuuteen saakka että taistellaan asian vuoksi, ja sitten jos joku kaveri tulee raskaaksi niin se otetaan niin raskaasti että katkaistaan välit jne...

Mulle kotiäitiys ja suurperhe on ollut ainoa unelma lapsesta lähtien. Vauvakuume on ollut kovaa enkä osaa nähdä elämää ilman lapsia. Kyllä minä kaikkeni tekisin, että lapsia saisin (mutta ei lasten tarvis välttämättä omia olla). Nyt odotan ensimmäistä.

Toiset ihmiset vaan rakastaa lapsia niin poaljon että haluaa itsekkin lapsen. en josksu halunnu ollenkaan lapsia mutta sitten kun sain ny tossam uutama kuukausi sitten tyttären ni en enää vois elää ilman häntä en kadu päivääkän että lapsen sain vaikka olen itse vast 19. ja lisää lapsia haluan.elämä on vaan niin ihanaa ku on olemassa pieni ihminen jolle olet kaikkein tärkein.

Alkuperäinen kirjoittaja heli:
Minkä takia niin monet ovat valmiita menemään vaikka läpi harmaan kiven saadakseen lapsen, käydään kaiken maailman hoidot ja yritetään vuosi tolkulla? Mikä siinä on se syy että on IHAN PAKKO saada se lapsi, keinolla millä hyvänsä?

Haluaisin asiallisia vastauksia, tämän ei ole tarkoitus olla hyökkäävä aloitus, haluan vain tietää syyn miksi juuri SINÄ koet niin tarpeelliseksi vuosienkin stressauksen ja kalliit hoidot jotta saisit lapsen? Itse yritän luomuna, ja jos ei tärppää niin sitten ei tärppää - sitten meille ei tule lasta. En koe olevani yhtään sen hyödyttömämpi tai mitään jos en saa kokea äitiyttä.

No jonkinnäköinen kriisin monet käy läpi jos lapsettomuus kohtaa, sitä ei vaan ymmärrä sellaiset mitkä siitä ei kärsi.
Ja lisääntyminen on täysin biologinen tarve, elikkäs vietti suvun jatkamiseen siksi se voi olla hyvinki pakottava tunne.

Mä olen niin tylsä ihminen, että lapset on mun elämän tarkoitus. Ne on mun ilo ja valo, joskin aina joku päivä kaikkea muuta, mutta pääasiassa niiden vuoksi koen tällä telluksella olevani.

En voisi kuitellakaan ettenkö olisi saanut lapsia, koska mitä hittoa mä sitten tekisin? Varmaan ostaisin lisää koiria ja treenaisin niitä, mutta ei se sama asia olisi.

Vaikka elämä voikin olla miellekästä ja antoisaaa ilman lapsia, on lisääntyminen silti ihmisille se tärkein juttu ja oikeastaan ainoa elämän tarkoitus. Siksi monet ovat valmiita maksamaan niin paljon aikaa, rahaa ja hermoja jotta uusi elämän alku saataisiin aikaiseksi.

Uskon täysin että lapsettomuus voi olla kriisi, jos haluaisi lapsia. Itse en halua, mutta mielestäni ei-vapaaehtoisesti lapsettomia pitää tukea hoidoissa ja kaikin tavoin.

Minä sain kaksi luomuna mutta pakko vastata että tuon tietää VAIN se joka on kokenut OIKEAN JA AIDON vauvakuumeen.
Mulla oli rankka kuume molempia ennen vuosia ja se oli HIRVEETÄ! Sä et voi tietää kun et ole sellaista ite kokenut. Silloin on vaan pakko saada se lapsi. Mä itkin moooonet kyyneleet ja kaipasin suunnattomasti omaa lasta. Onneksi sain ihan luomuna. Ymmärrän todellakin niitä jotka hakeutuvat hoitoihin yms. Monesti erilaisia ihmisiä ja tilanteita ymmärtää VAIN jos ite on kokenut samaa. :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikka elämä voikin olla miellekästä ja antoisaaa ilman lapsia, on lisääntyminen silti ihmisille se tärkein juttu ja oikeastaan ainoa elämän tarkoitus. Siksi monet ovat valmiita maksamaan niin paljon aikaa, rahaa ja hermoja jotta uusi elämän alku saataisiin aikaiseksi.

Näinpä!
Ihan käsittämätöntä, että monet lasten vanhemmat eivät tätä asiaa näe, vaikka ovat itsekin siihen pyrkineet.
Sitten haukkuvat lapsettomia ja mollaavat, että eihän lapset ole kaikki kaikessa. No eipä! :D

Useimmille ihmisille lapsen saaminen on maailman ihanin ja tärkein asia - mennään lähelle elämän tarkoitusta ja suuria merkityksiä. Monille kaikki muu voi olla loppu viimein aika merkityksetöntä lasten rinnalla. Haluaa rakastaa ja tulla rakastetuksi. Siten sen eteen voi monet olla myös valmiita tekemään todella paljon.

mua aina kiinnostaa miks ne, jotka saa lapsen kun haluavat, niin miksi he tekevät toisen.mikä siihen on syy. tarviiko heidän selittää lapsen tekoaan. miksi niiltä jotka hoitojen kautta yrittävät lasta, tarvitsevat siihen syyn.muun kuin haluan lapsen. taidankin tästä lähin kun kuulen jonku odottavan toista/kolmatta/useampaa niin kysyä että miksi teette tämän lapsen, miksi halusitte vielä yhden. miksi ette ole tyytyväisiä niihin jotka jo muodostavat perheenne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulle ei lisääntyminen ainakaan ole se tärkein juttu eikä elämäni tarkoitus. Mun elämäni tarkoitus on elää oma elämäni kuten haluan.

Voin elää ihan hyvin ilman lapsia, ei se ole elämän tarkoitus minulle. Elämä on paljon helpompaa ilman lapsia kun jää aikaa omille asioille eikä tarvitse omistautua lapsille. Jos ei omia lapsia saa, niitä voi adoptoida. Luomuna yrittäisin minäkin, en varmaan mihinkään hoitoihin menisi ellen ihan sekaisin olisi vauvakuumeesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
No jo nyt on kumma, että tämäKIN asia on taas niiiiiin tapetilla! :headwall:
Abortit kun koluttiin jo loppuun, niin nyt on hyvä nälviä lapsettomia. Se on niin mukava näennäisesti pohdiskella näitä asioita sieltä perhe-elämän keskeltä.

*huokaus*

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja heli:
En koe olevani yhtään sen hyödyttömämpi tai mitään jos en saa kokea äitiyttä.

Avainsana: sinä et koe.

Joku toinen kokee toisin.

Siinäpä se.

Niin ja mä just haluan tietää että MIKSI jotkut kokee toisin. Ja siksi kysyn sitä täällä, ihan mielenkiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
No jo nyt on kumma, että tämäKIN asia on taas niiiiiin tapetilla! :headwall:
Abortit kun koluttiin jo loppuun, niin nyt on hyvä nälviä lapsettomia. Se on niin mukava näennäisesti pohdiskella näitä asioita sieltä perhe-elämän keskeltä.

*huokaus*

Mulla ei ainakaan ole tarkoitus nälviä. Haluan vain kysyä syitä miksi asia on näin, miksi jotkut ovat valmiita tekemään mitä vain lapsen saadakseen. Ja hyviä ja asiallisia vastauksia olen saanutkin jo, kiitos niistä!

ärsyttää toi kuvitelma, että aina voi adoptoida..ei niitä vaan kuka tahansa voi adoptoida tai jaksa käydä sitä monen vuoden rulianssia läpi.. eikä kaikki välttämättä halua, muuta ku sen oman biologisen

mä olen aina halunnut isona äidiksi..mitähän mä täällä nyt teen, ku lapsia ei oo tullutkaan? Olen hoidoissa, jotta minusta tulisi isona äiti

Yhteistyössä