Miksi olet köyhä?

• Viestiketjun aloittaja Naseva
  • Ensimmäinen viesti
just
Hei köyhä, oletko koskaan analysoinut miksi olet köyhä? Kenen vika se on? Luuletko, että olet aina köyhä vai miten ajattelit nousta ylemmälle oksalle? Tuleeko lapsistasikin köyhiä?
Miksi sinä olet henkisesti köyhä? ei köyhä ole huonompi kuin rikas, on vain varastanut itselleen vähemmän yhteisiä luonnonvaroja. Eli ei ole yhtä ahne kuin joku toinen.

pientuloiset
Itse opiskelen ja mies on työtapaturmaeläkeellä. Itse toki valmistun joskus,mutta miehen tilanne täysin auki,joko jää kokonaan työkyvyttömäksi tai sitten jossain vaiheessa on uuden ammatin hankinta edessä.Nyt näyttää että pysyvä työkyvyttömyys on kuitenkin edessä.

....
"Köyhä" eli vähävarainen olen koska olen aika huonostipalkatussa duunissa. Eikä minulla ole koskaan ollut sitä tukijoukkoa (vanhemmat, isovanhemmat tms) jotka olisi vain antanut ilman syytä rahaa tosta noin vaan.

Tiedossa ei ole minulle eikä miehellenikään penniä perintörahoja, joten koko elämän joudutaan kyllä raatamaan rahojen eteen.

Ei toisaalta haittaa, mutta v*tuttaa kuunnella niiden kitinöitä jotka ovat vain törsänneet nuo omat rahansa, ja aina "pappa betalar" vaikka porukka on yli kolmekymppistä, aivan käsittämätöntä...

Tarkennus
[QUOTE="Haisuli";27281357]Huonoja vastauksia. Ei mitään analyysiä. Tommosia taitaa olla moni köyhä. Ajattelee vaan että "no oonpas vaan köyhä ku kävi näin." Mä en itse ajattele, että kaikki rikkaat olisi rikkaita jotenkin omasta ansiostaan tai että köyhyys olisi aina oma vika, mutta jotain rotia hei. Mut toisaalta, jos köyhillä olis sitä analysointikykyä, niin kenties olisivat päässeet pidemmälle, eivätkä vaan inisisi.[/QUOTE]

Niin... miksi asiaa pitäisi erityisemmin analysoida? Kaikki köyhyys ei nimittäin edes ole sellaista, josta haluaisi pois. Joku voi olla köyhä, koska on tietoisesti valinnut elämäänsä jotain muuta - esimerkiksi ammatin, joka ei tuo paljon rahaa, mutta jossa voi toteuttaa itseään (ja kyllä, tällaisiakin ammatteja on!), tai enemmän vapaa-aikaa tulojen kustannuksella. Esimerkiksi tunnen perheen, jossa äiti on taidealalla ja isä hoitaa lapsia kotona. Tulot ovat tosi pienet, mutta haluavat käyttää aikansa yhdessä olemiseen, äiti haluaa tehdä taidettaan, matkustelevat sen mitä pystyvät... jne. Jokaista tilannetta voi toki analysoida, mutta aina ei lähtökohta olekaan se, että pitäisi hinnalla millä hyvänsä saada lisää rahaa.

"vieras"
Tulorajojen mukaan me ollaan tosi köyhiä, mut ei musta tunnu siltä. Syy pieniuloisuuteen on mä oon hoitovapaalla ja mies on pienyrittäjä, eikä kovin menestyvä sellainen.

Yhteistyössä