Miksi olen niin kiltti, että annan kaiken muille ilmaiseksi?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Gluteus maximus
Ja sitten minulta kyllä nyhdetään viimeisetkin pennoset jos jotain luulen saavani halvalla. Kyllä ottaa päähän. Aina sitä luulee, että kun itse on kiltti, niin muutkin on reiluja ja kilttejä sinua kohtaan, mutta paskat! Tästälähtien nyhdän jokaisesta pojan kuteesta 10 euroa kpl. |O
 
vieras
Mulla auto lainassa kaverilla, joka ei oo moneen vuoteen käyny kylässä, mut sentäs moikkaa ku nähdään tein päällä. Nyt sit muisti mutkin ku tarvi autoa lainaan. Enkä kehdannu sanoa ei, ku miehen sukulainen kyseessä. Autolla sit ajetaan monia satoja kilometrejä ilmaiseksi, toivottavasti ostaisivat ees polttoainetta siihen (tosin tankki oli puolillaan, toivottavasti ei palaudu tankki tyhjänä)
 
Salama McQueen
Mä olen samanlainen, sulla on mun luonto. :D

Mutta mua asia ei silleen vaivaa, mä annan käytetyt tavarat ja vaatteet mielelläni tarvitsevalle! Mutta en mäkään ihan "tyhmä" kuitenkaan ole, havaitsen äkkiä hyväksikäytön enkä sellaiseen ryhtyisikään tai jatkais pidemmälle.
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla auto lainassa kaverilla, joka ei oo moneen vuoteen käyny kylässä, mut sentäs moikkaa ku nähdään tein päällä. Nyt sit muisti mutkin ku tarvi autoa lainaan. Enkä kehdannu sanoa ei, ku miehen sukulainen kyseessä. Autolla sit ajetaan monia satoja kilometrejä ilmaiseksi, toivottavasti ostaisivat ees polttoainetta siihen (tosin tankki oli puolillaan, toivottavasti ei palaudu tankki tyhjänä)
Sä voit tulla kyllä meidän terapiaryhmän puheenjohtajaksi, ehdottomasti vedit pisimmän korren. :D
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla auto lainassa kaverilla, joka ei oo moneen vuoteen käyny kylässä, mut sentäs moikkaa ku nähdään tein päällä. Nyt sit muisti mutkin ku tarvi autoa lainaan. Enkä kehdannu sanoa ei, ku miehen sukulainen kyseessä. Autolla sit ajetaan monia satoja kilometrejä ilmaiseksi, toivottavasti ostaisivat ees polttoainetta siihen (tosin tankki oli puolillaan, toivottavasti ei palaudu tankki tyhjänä)
siis juuri näin. Minäkin saatan kuskata hyvällä omalla tunnolla ihmisiä monta sataa kilometriä ilman mitään maksua, mutta annas olla kun itse tarvitsen kyytiä , niin johan tulee 20 euron pulitus vähintään. Ja ala siihen sitten urputtamaan, että en maksa!
 
Keittiönoita
Sulla on väärä asenne =) Kiltteys ei odota vastakiltteyttä. Tosin mulla on kyllä kokemuksia ihan toisinpäin kuin sulla: ihmiset ovat olleet varsin kilttejä mua kohtaan.
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sulla on väärä asenne =) Kiltteys ei odota vastakiltteyttä. Tosin mulla on kyllä kokemuksia ihan toisinpäin kuin sulla: ihmiset ovat olleet varsin kilttejä mua kohtaan.
Ehkäpä siksi ajatteletkin noin kun et ole törmännyt niihin ihmisiin, jotka odottavat saavansa kaiken ilmaiseksi ja helpolla eivätkä koskaan anna mitään takaisin (enkä tarkoita nyt materiaa edes) vaan vievät kilttiä ihmistä kuin pässiä narussa? :whistle:
 
vieras
Vasta auto oli lainassa toisella kaverilla, mut se taas käy kylässä ja joskus tuonu lapsille omiensa liian pieniä vaatteita. Kerran lainasin kaverille 300e äippärahoistani ja kitkuttelin sit ite, *kaveri* otti ja muutti sen jälkeen, eikä rahoja tullu takaisin. Yhdelle kaverille lainasin satojen eurojen edestä ammattikirjallisuutta, muutti ja kirjat sillä (tai sit on myynyt ne eteenpäin) Ei pitäis alkaa muisteleen, tulee tosi kivat fiilikset :/
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Sulla on väärä asenne =) Kiltteys ei odota vastakiltteyttä. Tosin mulla on kyllä kokemuksia ihan toisinpäin kuin sulla: ihmiset ovat olleet varsin kilttejä mua kohtaan.
27v kun on ollut kiltti ja kun niitä ihmisiä löytyy, jotka osaavat käyttää sitä hyväksi, niin vähemmästäkin katkeroituu.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vasta auto oli lainassa toisella kaverilla, mut se taas käy kylässä ja joskus tuonu lapsille omiensa liian pieniä vaatteita. Kerran lainasin kaverille 300e äippärahoistani ja kitkuttelin sit ite, *kaveri* otti ja muutti sen jälkeen, eikä rahoja tullu takaisin. Yhdelle kaverille lainasin satojen eurojen edestä ammattikirjallisuutta, muutti ja kirjat sillä (tai sit on myynyt ne eteenpäin) Ei pitäis alkaa muisteleen, tulee tosi kivat fiilikset :/
Minä lainasin työnantajalleni satojen eurojen arvoista ammattikirjallisuutta ja parin kuukauden kuluttua kyselin niitä takaisin niin ne oli "hävinneet mystisesti" arvaa sainko edes korvauksen niistä. EN! Toinen oli se, että kaikki saivat valita kesälomansa ajankohdan, mutta minulle sanottiin, että sinä olet sitten lomalla kesäkuussa!!!!! Minä olin vielä kaikkein pisimpään ollut siellä töissä. Silloin kyllä osasin jo avata suuni ja sanoa. otti päähän niin lujaa!
 
vieras
Hyvä että osasit pitää puolesi kerrankin :) Mua pelottaa että ihmiset alkavat jatkuvasti kyseleen autoa lainaan, ku huomaavat että en osaa sanoa ei :( Törkeä työnantaja sulla :/ Voisko laittaa kovaa kovaa vasten ja vaikka uhata poliisilla, tuohan on varkaus. Tosin samanhan mä oisin voinu tehdä mun *kavereille* missä lie sit asustavatkaan
 
meiillä
mun veli lainas 400?. Että sai maksettua visa laskunsa!! no kun lainaan niin yleensä maksetaan takasin? en oo viittynyt pyydellä/anella koska musta se ei kuulu hyviin tapoihin!
viime kesänä veljeni osti meille vesiletkun/puutarhaletkun 24? ja kun ei oltu kotona laitto kuitin ja oman tilinron:sa meijän postilaatikkoon ja teksivietin että kuitti+ tilinro postilaatikossa!!! mun ärsytti niin että maksoin kiukuspäissäni rahat veljen tilille heti kun pääsin kotio!
 
Keittiönoita
Tekstien lainaaminen tökkii taas :/ Mutta GM: kiltteys ja toisten kynnysmattona oleminen on kaksi eri asiaa. Ymmärrän kyllä, mitä tarkoitat, itsekin olen aikoinaan kärsinyt nk. kiltin tytön syndroomasta ja vasta päälle kolmekymppisenä opin sanomaan "ei". Kyllä kiltti voi olla, vaikkei antaisikaan toisten pyyhkiä itseensä jalkojaan =)
 
voisin
ilmoittaa mieheni tuohon kilttien kerhoon.

Oli täysin pers.aukinen kun tapasimme. Isänsä ja äitinsä jo opettivat, että on vain tehtävä muiden eteen työtä, itse ei tarvitse mitään koskaan. Kaikki ilmaiseksi muille, ja varsinkin työ. Miehen isä vain totesi aina, että autetaan toisin päin kun tarvitaan. Kumma että sijoitusasuntoja ja velattoman talon ja metsää ym omistavat tarvitsee kipeämmin apua kuin opintovelkainen opintopaikkaa hakeva nuori pennitön mies.

Onneksi mies myöntää, että ilman minua tekisi vieläkin isälleen ilmaiseksi töitä, juoksisi asioillaan kun puhelin soi viikonloppuna kello kuusi, pitäisi mennä tekemään ilmaiseksi sitä ja tätä.

Nyt (kun on pantu minun toimesta kova kovaa vastaan, ja välit lähes poikki appivanhempiin) monen vuoden tappelun jälkeen (eivät antaneet lukurauhaa pääsykokeisiin) on mies hankkinut korkeakoulututkinnon, viran ja perheen. Yhdessä oltu jo piiiiiiitkään. Mies myöntää että hän olisi todennäköisesti pennitön edelleen ilman minua. Omalle isälle, joka on kasvattanut määräämällä diktaattorin tavoin, on aika vaikea pistää hanttiin.

 

Yhteistyössä