Miksi, oi miksi ei nouse kuume ikinä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Taas jälleen iski kauhea lenssu päälle ja olo on hirveä.
Palelee, palelelee, palelee, mutta kun mittaa kuumeen mittari "pakkasella" näyttää huimat 35,3. Mitä ihmettä, saanen kysyä? Miksi minulle ei enää nykyään nouse kuumetta lainkaan? Viimeksi ollut 15vuotta sitten kuumetta.
Olo on siis aivan kuumeinen, mutta mittarissa lukemat "pakkaselle".
Jep, ei kai se auta kuin mennä huomenn töihin.

Joo toi on niin rasittavaa, mulla nykyään kans aina sama homma. Niin flunssainen olo kun vaan voi olla ja tuntuu tosiaan että kuumetta olis paljonkin vaan ei ole. Mä oon kyllä ollut töistä pois vaikkei kuumetta oo ollutkaan.

Lääketieteen piirissä ei tunneta mitään "alilämpöä". Koskas olet aloittaja viimeksi ostanut uuden kuumemittarin, voisko olla että mittarisi on vain epäkunnossa?

Lääketieteen piirissä ei tunneta mitään "alilämpöä". Koskas olet aloittaja viimeksi ostanut uuden kuumemittarin, voisko olla että mittarisi on vain epäkunnossa?

Siis kuumemittarissa ei ole vikaa, ei ole pari vuotta vanhempi.
Juuri olivat lapsemme kipeänä ja heiltä mittasi aivan moitteetta.
Minulle ei vain nouse kuume, ei sitten millään. Tai kerran nousi ala-aste aikojen jälkeen, tuossa vuosi sitten kun oli niskassa tulehdus.
Mutta tosiaan olo on aivan kuin olisi kuumetta enempikin, vaan ei yhtään.

Toisilla ei kuumetta vain tule ja silloin helpoimmin tulee flussasta pahat jälkitulehdukset. Mun miehellä ei ole ikinä ollut kuumetta ja umpisuolen tulehduksessakin joutui nuorena useasti lääkärissä käymään , kun ei kuume noussut. Kyllä kannattaa oman olotilan puitteissa hakea sairaslomaa ja tutkimuksissa, vaikka kuumetta ei olisikaan.

Toisilla ei kuumetta vain tule ja silloin helpoimmin tulee flussasta pahat jälkitulehdukset. Mun miehellä ei ole ikinä ollut kuumetta ja umpisuolen tulehduksessakin joutui nuorena useasti lääkärissä käymään , kun ei kuume noussut. Kyllä kannattaa oman olotilan puitteissa hakea sairaslomaa ja tutkimuksissa, vaikka kuumetta ei olisikaan.

minua niin ärsyttää jo valmiiksi mennä sinne työterveyshuoltoon kun kysymys kuuluu: no onkos kuumetta? johonka vastaan että ei, jolloinka lääkäri sanoo että sittenhän sinä voit töihin mennä.

Ei mullekaan nouse kuume. Aina kun on kuumeinen olo, niin mittari näyttää nippanappa 35, normaalisti taas suunnilleen 36. Rintatulehdus 21 vuotta sitten ja angiina 17 vuotta sitten nostivat kunnon kuumeen, mutta flunssissa ei nouse. Ja flunssat kestää mulla aina viikkotolkulla poskiontelo- ja keuhkoputkitulehduksineen.

[QUOTE="ter";27684363]Ei mullekaan nouse kuume. Aina kun on kuumeinen olo, niin mittari näyttää nippanappa 35, normaalisti taas suunnilleen 36. Rintatulehdus 21 vuotta sitten ja angiina 17 vuotta sitten nostivat kunnon kuumeen, mutta flunssissa ei nouse. Ja flunssat kestää mulla aina viikkotolkulla poskiontelo- ja keuhkoputkitulehduksineen.[/QUOTE]

Täysin sama juttu. Vasta oli kk takaperin pitkittynyt poskiontelontulehdus joka kesti 1,5kk!! Ja sitä ennen keuhkoputkentulehdus. Nyt siis olen ollut häppäräppä kuukauden terveenä ja taas mennään.. Ja tämä on jatkunut helmikuusta saakka.

Jep, tuttua. Mulla on ollut mm. otsaonteloihin edennyt poskiontelotulehdus sekä päällekkäiset poskiontelo-, keuhkoputken- ja korvatulehdukset ilman kuumetta (usein just jollain 35,5 lämmöllä).

Lopulta sitten tietoihin merkittiin, että potilaalle ei nouse kuume. Valitettavasti terveydenhoitotaho ja kaupunki ovat sittemmin vaihtuneet pariinkin kertaan, joten voi olla, että merkintää ei taas näy.

Mutta I feel you. :)

flunssaa sairastavalta edellytettäisiin kuumetta, jotta saisi olla töistä pois?

Höpö höpö. Kyllä saikkua saa ilman kuumettakin. Kuumehan ei ole mikään sairaus, se on vaan seuraus sairastelusta/pöpöstä.

Ja kyllä lääketiede tuntee sanan alilämpö. Ja alilämpöisyys on paljon vaarallisempaa kuin lämpöily muuten.

Ja tuskin apn mittarissa mitään vikaa on. Mulla sama homma. 15 vuoteen ei ole kuumetta ollut kuin kerran, ja silloin ainoan kerran kun nousi, oli kohtutulehdus ja lämpöä huikeat 37,5.

Minä kun sairastun, niin lämpötilani yleensä laskee siitä normaalista (n.35,5-36) asteen verran alaspäin.

No, jos minulla sattuisi olemaan aina sama työterveyslääkäri joka suhtautuisi noin vähättelevästi kuumeettomaan flunssaan, niin sanoisin oireita kysyttäessä, että "oli kuumetta eilisiltana, nyt aamulla otin buranaa ja se laski." Luettelisin oireita kysyttäessä kurkkukivut, nuhan, päänsäryn, mitä nyt sattuisi sillä hetkellä vaikuttamaan työkykyyni. En siis kehoita hakemaan saikkua, jos oikeasti kokee kykenevänsä töihin, mutta ap:n tapauksessa en potisi huonoa omaatuntoa pienestä totuuden viilaamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja työterveyshuollosta;27684509:
No, jos minulla sattuisi olemaan aina sama työterveyslääkäri joka suhtautuisi noin vähättelevästi kuumeettomaan flunssaan, niin sanoisin oireita kysyttäessä, että "oli kuumetta eilisiltana, nyt aamulla otin buranaa ja se laski." Luettelisin oireita kysyttäessä kurkkukivut, nuhan, päänsäryn, mitä nyt sattuisi sillä hetkellä vaikuttamaan työkykyyni. En siis kehoita hakemaan saikkua, jos oikeasti kokee kykenevänsä töihin, mutta ap:n tapauksessa en potisi huonoa omaatuntoa pienestä totuuden viilaamisesta.

Mutta eikös ne mittauta sen kuumeen siellä lääkärissä?
Jos kuumetta ollu leikisti vaikkapa 38 laskisiko burana sen niin että mittari näyttäisi sitten minun "pakkastani" eli häppäräppä 35

Riippuu ihan paikasta, mitataanko vai ei. itseltäni ei ole kai koskaan flunssan yhteydessä mitattu, ei TK:ssa, eikä yksityisen TTH:n vo.lla. Henkilökohtaisesti miellän vastaanotolla mittaamisen vähän kyykyttämiseksi. Joillakin työpaikoilla voi olla työnantaja määrännyt, että kuume täytyy aina mitata. Aika pitkälti sen aistii vastaanotolla, jos asiakas on kerjäämässä aiheetonta saikkua, mitä en tarkoita siis sinusta, ap! Ja joillakin työpaikoilla on tosiaan osa näitä saikkua aiheetta mankuvia, jotka ovat saaneet aikaan sen, että työnantaja vaatii tiukkaa seurantaa kaikille, mm. että jo ensimmäisestä sl päivästä alkaen lääkärintodistus.

Saanko kysyä, ap, onko työterveyshuoltosi TK.n vai yksityisen järjestämää? Onko työterveyslääkäri aina sama? Saathan sinä tietää vastaanottavan lääkärin nimen jo aikaa varatessasi. Ja vastaus kysymykseesi, kyllä se kuume voi alentua ihan normitasolle, jos otat aamulla buranan, älä huoli!

T: terkkariopiskelija, jonka opintoihin työterveyshuoltoakin kuulunut.

Yhteistyössä