Miksi niin monilla suomalaisilla naisilla on käheä ääni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oletteko huomanneet?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oletteko huomanneet?

Vieras
Tämä ihan ikään katsomatta. Voisi kuvitella, että vanhoilla eukoilla on luonnollisesti viinan ja tupakan polttama ääni, mutta tosi nuorillakin... Onkohan kyseisenlainen äänenvivahde suomalaisissa geeneissä?

Tämä pisti merkille taas kerran kun katsoi tänään satuhäät-ohjelmaa...

Jos joku menestyvän ja raittiin oloinen naisihminen tulee minulle kirkkain silmin kähisten kertomaan miten terveellisesti hän elää niin voiko sitä uskoa? Ääni paljastaa todellisuuden armottomasti.

Olen huomannut että aika monella suomalaisnaisella on tumma ja voimakas ääni, "terävä" ja ehkä vähän monotoninen. Voisiko luonne ja persoona jotenkin vaikuttaa fyysisiinkin ominaisuuksiin? En tiedä mutta se voisi sopia koska "naiseus" ei ole nyt mitenkään hirveän in.

Pidän itse pehmeästä ja naisellisesta äänestä (voi sinänsä olla korkea tai tummempi jos prosodia on pehmeä ja "kuultava") eli juuri päinvastaisesta kuin enemmistöllä meillä tuntuu olevan, harmillisesti. Kerran olin töissä puhelinalalla niin pyysin ihan kahville yhtä naista äänen perusteella jälkikäteen sähköpostitse :o) Aivan uskomaton ääni. Mutta oli varattu.

Aberdeen yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa todettiin, että matalaääniset naiset vetoavat miehiin. Miehet muistavat tutkimuksen mukaan paremmin naiset, joilla on matala ääni, kuin naiset, joilla on korkea ääni.

http://www.avatv.fi/rakkausjaseksi/artikkeli.shtml/nama-ominaisuudet-naisessa-sytyttavat-miehen/2011/09/1396229

Mun mielestä suomalaisilla on ihan ok, mutta espanjalaiset naiset kähisee niin paljon että mietin välillä tekevätkö sen tahallaan. Kaikki tv-mainokset on täynnä kähinää, onko se sitten myyvää heille en tiedä.

Itse olen aikoinaan ollut vakavassa onnettomuudessa, jonka takia vieläkin esiintyy ajoittaista äänen käheyttä. Elän erittäin terveellisesti, enkä varsinaisesti valinnut minulle tapahtunutta tapaturmaa. ;) Syitä on siis niin monia kuin ihmisiäkin, ja suora utelu tai huomauttelu on paitsi rasittavaa myös epähienoa.

[QUOTE="Papu";27159250]Olen miettinyt samaa. Tuntuu siltä, että naisten ääni on madaltunut vuosien saatossa, ei ole enää mitään Ansa Ikosen heleitä ääniä.[/QUOTE]

Voi olla kulttuurinen muutos. Femakoiden aikaansaannosta. Ennen naisten velvollisuus oli olla naisellisia ja puhetavankin piti olla tietynlainen. Siihen kiinnitettiin enemmän huomiota, kuten muihinkin ulkoisiin asioihin. Äänen tuli olla heleän pehmeä etenkin miestä, perheenpäätä puhuteltaessa.

Nykyään naiset on äijiä itsekin. Juovat enemmän kuin miehet ja ärjyvät vain miehilleen naama punaisena. Heleitä sulosointuja ei nykynaisen suusta kuule. Surullista.

Ah kun vielä löytäisi suloisen kultakurkkuisen kodin hengettäreni! Ehkä oma pikku kainoääninen Ansa Ikoseni saattaa piileskellä jossain. Laulaja Yona vastaa ääneltään eniten ihannettani naisen äänen aistillisuudesta.

Yhteistyössä