Miksi niin monesta ei enää saa tilattua postiennakolla?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsytys

Vieras
On monessa paikassa vain maksutapoina luottokortti tai verkkomaksu. Haluaisin tilata postiennakolla niin, että kun paketti tulee niin mulla on silloin rahaa. Ei olisi niin pitkä odotusaika kuin jos tilaan vasta sitten kun on tilillä rahaa ja maksan verkkomaksulla.

Joissakin paikoissa on laskuvaihtoehto, mutta mulla ei ole luottotiedot kunnossa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsytys;23950767:
Haluaisin tilata postiennakolla niin, että kun paketti tulee niin mulla on silloin rahaa. Ei olisi niin pitkä odotusaika kuin jos tilaan vasta sitten kun on tilillä rahaa ja maksan verkkomaksulla.
Ei näissä lauseissa ole mitään järkeä.

Luottokortti on siksi hyvä, ettei tarvitse maksaa heti ja ostolle on takuu. Postiennakko on kuluttajan kannalta hyvä siinä, jos toimitus venyy niin ei rahat makaa turhan päiten. Verkkopankki on nopea ja vaivaton kaikille osapuolille. Sen ainoa haitta on siinä, jos tuotetta ei ole varastossa ja lähetys venyy, niin rahojen saaminen ja muualta ostaminen ei aina ole niin yksinkertaista.

Sinun osaltasi verkkopankki tai debit-kortti ovat parhaat. Postiennakko alkaa olla vanhentunut jäänne ajalta ennen verkkopankkeja.

Postiennakkon käyttö on vähentynyt varmastikin juuri siksi, etteivät rahattomat tilaile tavaroita. Jos postiennakkopakettia ei haeta, niin kaikki kulut jäävät myyjän maksettaviksi.

Postiennakko on sille yrittäjälle huono ja kallis vaihtoehto. Liikaa pummeja, jotka tilaa ja jättää paketin lunastamatta. Suurimmalla osalla kunnollisesti raha-asiansa hoitavista on varmaan nykyisellään luottokortti. Se on helppo ja turvallinen maksuvaihtoehto molemmille osapuolille.

Yhteistyössä