Miksi naisen on vaikeampi hyväksyä miehen ex-liiton lapsia, kuin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
miehen vaimon lapsia?

Meiltä löytyy näitä uusperheitä niin suvusta kuin kavereistakin ja miltei vakiona sama kuvio. Naiselle on tavattoman vaikea hyväksyä miehen lapsia, he eivät kuulu perheeseen ja parempi olisi jos ei tarvitsisi heitä tavatakaan. Auta armias jos miehen lapset ovat joskus tulossa heille lomalla pidemmäksi aikaa tai lähdössä jollekin matkalle mukaan, aivan järkyttävää että heiltä vaaditaan tällaista!

Mutta kun on kysymys naisen edellisen liiton lapsista ei miehillä ole mitään vastaansanomista. Mies on tietoisesti ottanut naisen jolla on lapset ja tämän on lähes pidettävä näitä ominaan. Jos mies erehtyisikin sanomaan että yhteinen lapsi on hänelle tärkeämpi ja rakkaampi kuin nämä naisen lapset......

Pahimmassa tapauksessa molemmat toteutuu samassa perheessä johon kuuluu sinun, minun ja meidän lapsia. Paitsi tietenkään ne miehen lapset ei kuulu perheeseen, ovat vain välttämätön paha viikonloppuvierailuilla :/

Lisätään siis vielä että en ole kuullut miehien valittavan näistä vaimon lapsista vaikka joutuvat katsomaan heitä ihan arjessa. Luonnollisesti ovat ottaneet heidät osaksi perhettä. Vähän surku tulee kun tällaisten miesten omat lapset sitten ovat ihan toisen luoka kansalaisia.

Onneksi exän nykyinen on ihana ihminen ja hyväksyy likan aivan täysin. Hän jopa hoitaa likkaa välillä, jos on tarpeen. Joskus itte ehdottanut, että likka on päivän heillä niin ei tarvitte likan aikaisin nousta aamulla. =)

Mutta tuollaset asiat on niin paljon kiinni ihmisistä ja siitä minkälaisia he ovat.

Varmaankin jotakin primitiivisiin vaistoihin pohjautuvaa kivikautisiin aikoihin.. Nainen on ollut aina nurkkaan ajettu ja päätehtävä on ollut taata OMIEN ( omat geenit ) lasten toimeentulo ja koska miehen metsästystaidoista on oltu riippuvaisia.. Niin eihän se mies voi saalista muihin pesiin jakaa :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Onneksi exän nykyinen on ihana ihminen ja hyväksyy likan aivan täysin. Hän jopa hoitaa likkaa välillä, jos on tarpeen. Joskus itte ehdottanut, että likka on päivän heillä niin ei tarvitte likan aikaisin nousta aamulla. =)

Mutta tuollaset asiat on niin paljon kiinni ihmisistä ja siitä minkälaisia he ovat.

Ihanaa että näitä poikkeuksia löytyy, tunnen itsekin muutaman. Onnittelut sinulle kun ex:äsi on löytänyt noin ihanan ihmisen rinnalleen! :)

Mä luulen,että koska useimmiten lapset on lähinä äidillä,niin siinä se tutustuminen on ihan erilaista ja siinä tulee varmaan väkisinkin osallistuttua siihen arkeen ihan eritavalla.Kun taasen,jos näkee lasta vain joka toinen vkl,niin tutustuminen vie pidempään ja muutenkin se tilanne on hyvin erilainen.

Ymmärrän tilanteet joissa koko kodin ja lastenhoito on sysätty vaimolle, eli käytännössä hän saa viikonlopuikseen nämä miehen lapset hoidettavikseen siksi aikaa kun mies itse tekee mitä lystää. Tai jos on miehen ketkera ex tulehduttamassa välejä ja puhumassa lapselle kakkaa tämän isästä ja äitipuolesta. tai jopa silloin jos mies yrittää nuo tapaamisviikonloput hemmotella lasta menetetyn ajan edestä niin ettei lapsella ole mitään sääntöjä ja elätään kuin elopellossa lapsen tahdon mukaan.

Mutta tätä naisten katkeruutta lapsipuolia kohtaan löytyy vaikka akikki asiat olisivatkin kunnossa. Yksi pahimpia esimerkkejä on siskoni jonka valitusta saan kuunnella harva se päivä. Miehen lapsi on hänelle yksi per***ele vaikkei lapsessa itsessään ole mitään vikaa, koko suku tykkää tästä. miehen ex täysi noita, vaikkei sisko ole tämän kanssa ksokaan suostunut edes juttelemaan eikä pysty kertomaan mitään mitä tuo ex olisi heidän elämänsä hankaloittamiseksi tehnyt. Sisko puolestaan on parhaansa mukaan hankaloittanut miehen asioimista ex:n kanssa lapseen liittyen, joku järjetön mustasukkaisuus vaivaa. Sisko ei kestä ajatusta että miehellä on ollut aiemmin suhde toiseen naiseen ja lapsi muistuttaa tästä eikä hän siksi halua koko lasta edes nähdä. Lapsen ollessa heillä käymässä sisko ei tee mitään tämän eteen, ts mies joutuu hoitamaan kaikki lapsen asiat ruuanlaitosta vaatteiden pesuun. Onneksi mies sentään pitää lapsensa puolia, saa nähdä kuinka kauan suhde siskooni kestää.

Kuitenkin samalla sisko edellyttää miehen kohtelevan omia edellisen liitonlapsiaan niin kuin heidän yhteistä. Mies leikkii lasten kanssa, kuskaa harrastuksiin, kouluun ja päiväkotiin. Auttaa läksyissä, laittaa ruokia ja tekee eväitä retkille sun muuta. Se kuuluu automaattisesti miehen velvollisuuksiin.

Todella kiehun kun kuuntelen siskon valitusta ja kun siinä vielä yltyvät samaan muutkin uusperheelliset naiset.

Täällä ois sitten yksi poikkeus sääntöön...hoidan miehen alle kouluikäisiä muksuja kotona (omia ja yhteisiä ei ole)tällä hetkellä. Lasten äiti on etävanhempi, eikä ole mitenkään vaikeuttanut mun elämää. Joskus näinkin päin. Luultavasti jos mulla ois omia, niin ei tilanne olis näin sujuva.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Ihanaa että näitä poikkeuksia löytyy, tunnen itsekin muutaman. Onnittelut sinulle kun ex:äsi on löytänyt noin ihanan ihmisen rinnalleen! :)

Exä ja nykyisensä ovat saaneet vauvan, mä olen monesti tarjoutunut sen hurmurin vahdiksi. Vielä en ole varsinaisena vahtina ollut, kun niitä vahti-tarjokkaita on muitakin :D

Ymmärrän erinomaisesti ap:n kirjoitusta. Omat lapseni ovat olleet ei-toivottuja isänsä luo uuden vaimon vuoksi. On todella kurjaa lapsille - ja itselle, kun pitää kuitenkin lapsia lähettää. Eikä lapsissa ole vikaa sen paremmin kuin omassa toimintatavassani. Exän uusi on myöntänyt tilanteen olevan näin :(. Exä tekee kai parhaansa tilanteessa..

Yhteistyössä