Miksi naimisiin...

Alle kakskymppisenä, varsinkin 17-18wee?
Miks ei voi mennä myöhemmin tai menis vaikka kihloihin...
Itelle naimisiin meno on kyllä niin suuri ja tärkee asia, että en halua kiirehtiä.
Sama homma lasten teossa, haluan taata rakastavat yhdessä olevat vanhemmat(vaikka ikinä ei tiedä) ja taloudellisesti varman kodin.
Mä en ainakaa halua pukea lastani rääsyihin ja kulkea ikivanhoissa vaunuissa, mutta en kyllä halua olla 30 kun saan ekan lapseni.
Vaikeita asioita.Enkä nyt tarkota pahalla...Mutta toi naimisiinmeno. Miettikää ihmiset hiukan!!!!

NO, minä täytän 20 syksymmällä, melkeen heti pian häiden jälkeen, ja ollaan tässä elelty jo yhdessä pitkään, pian on kaksi lastakin. tiedän haluavani olla mieheni kanssa lopun elämääni :heart:
En koe kiirehtiväni, koska meillä on pitkä yhdessä elo takana päin, minusta kiirehtimistä on kun mennään neimisiin tyyliin vuoden tuntemisen jälkeen.,. ja tät harrastaa monet 40-vuotiaatkin..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2006 klo 22:29 taizii kirjoitti:
Itelle naimisiin meno on kyllä niin suuri ja tärkee asia, että en halua kiirehtiä.
Sama homma lasten teossa, haluan taata rakastavat yhdessä olevat vanhemmat(vaikka ikinä ei tiedä) ja taloudellisesti varman kodin.
Mä en ainakaa halua pukea lastani rääsyihin ja kulkea ikivanhoissa vaunuissa, mutta en kyllä halua olla 30 kun saan ekan lapseni.
Vaikeita asioita.Enkä nyt tarkota pahalla...Mutta toi naimisiinmeno. Miettikää ihmiset hiukan!!!!
Me ei olla menossa naimisiin pitkiiiin aikoihin,jos ikinä!!!Mutta oletko ajatellut että joillakin se voi helpottaa elämää loppujen lopuksi...verotuksessakin tuo kai huomataan,ellei minulle ole valehdeltu ja lapsia ei tarvitse tunnustaa soskussa omikseen vaan ovat automaattisesti jne jne jne...

No tuosta lapsien teosta. Sääli jos sinun raha-asiasi ovat niin rempallaan että lapsesi ryysyissä kulkisi. Meillä suurin osa lastenvaatteista uusia tai kork.2lapsella olleita hyväkuntoisia. Meillä lapsilla kaikki hyvin ja mieheni ja minä ajattelemme aina lapset,sitten itsemme!!!
Mutta jos ajatus maailma tuota luokkaa kuin sinulla niin syytä onkin lasten teko lykätä, et olisi valmis siihen! :D ei pahalla!

\
no ensinnäkin rakastan miestäni ja lapsiani kovasti.ja ollaan oltu jo 7vuotta yhdessä,on uus auto,on talo jne.ja kaiken lisäksi meidän lapset eivät kulje rääsyissä vaan kaikki on aivan uutta.mua todellakin ottaa päähän nämä #&%?$!* arvostelijat!!!ja mä en ihan usko et naimisiin mennään vaan sen takii nuorena et jee tää on kivaa,kyl mä uskon et jokainen nuori jokaa menee nuorena naimisiin on varmasti miettinyt asioita eikä suipäin ryntää naimisiin.tämä vain on hyvä ratkaisu monelle.eikös se ole hyvä vaan lapsille et koko perheellä on esim.sama sukunimi jne..ja todellakin kun meillä tulee käymään ja näkee meidän lapset niin ei kyllä uskois et on kahan 20v koti..
:LOL: :headwall: ai niin me mentiin jo 15v kihloihin ku aloin odottaan Rosaa.
:heart: <br><br>

Niin juu ollaan mekin kihloissa, mentiin kans ku olin vielä 15 vuotias =) !

Ja tuota ööh...niin meillekin on talo tulossa ja lapsilla oikeesti kaikki hyvin...Ens kuussa päästään muuttaan ja kummatki lapset sai omat leikki huoneet ja viä yhteisen makkarin yläkertaan =) !

Onnea teille kaikille.
Niin mäkin olen kihloissa ja asutaan yhessä.Mentiin kihloihin 4kk:n jälkee ja hei muutettii yhtee kuukauden jälkee, nyt vuos yhessä.
Enkä halua arvostella, kunhan kysyin ja kärjistin.Mutta ite en vois kuvitella meneväni vielä naimisiin.
Kerrostalossa asutaan enkä edes haaveile asuntolainasta.Emmä halua vielä olla niiiiin kiinni, ollaan nuoria vielä.
Mutta jokainen ite tietää mitä tekee.

Ei mun lapset joutuis rääsyissä kulkemaa, koska panostaisin niihin, mutta silloin vois vanhemmat joutuu kulkemaa huonomissa. Niin monta nuorta äitiä kaverina, että olen nähnyt millaista elämää sossuin tuilla on.HUHHUH.
Enkä nyt halua teidän mieltänne mitenkään pahoittaa.

huhh
no just joo taas näitä lapsellisia juttuja!voi hyvänen aika sentään...se naimisiin meno on todellakin iso juttu ja ikävä kyllä moni teini menee ihan kokeilun halussa naimisiin(en yleistä) eikä tää tietenkään liity nyt teihin,mut kuitenki ku asiasta puhuttiin.ja toisex on siitä silti hyötyä olla naimisis jos nyt tosiaan perheen perustaa ja talon ja kaikki niin mix ei olis naimisis?helpointahan se on lasten ja vanhempien kannalta,mut tosiaan kiirehtiä sen asian kans ei kannata!nuista rääsyistä sen verran et eikai se ny tarkota et rääsyis kulkee jos on esim. käytettyjä vaatteita!ottaa päähän tollaset kommentit et UUSISSA vaatteissa meillä kuljetaan!on varmaan uusiaki mut kuinka moni todellisuudes ei oo muka mitään käytettyjä vauvan/lasten vaatteita ikinä saanu esim. tutuilta?eihän ne rääsyjä tartte olla vaikkei uusia olekkaan!! :headwall: että myöntäkää pois vaan ettei aina uusia vaatteita oo eikä tarttekkaan olla!mitä suotta "kaunistella" :D joo joo...ja lopux kaikille iloista perhe-elämää =)

huhh
ja pyydän anteeksi äskeistä viestiä...eihän teinit edes naimisiin pääse(ilman pressan lupaa) tarkoitanpa siis nuoria vanhempia =) mut jokainen tyylillään ja nuorenakin voi onnen lyötää :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 10:25 taizii kirjoitti:
Onnea teille kaikille.
Niin mäkin olen kihloissa ja asutaan yhessä.Mentiin kihloihin 4kk:n jälkee ja hei muutettii yhtee kuukauden jälkee, nyt vuos yhessä.
Enkä halua arvostella, kunhan kysyin ja kärjistin.Mutta ite en vois kuvitella meneväni vielä naimisiin.
Kerrostalossa asutaan enkä edes haaveile asuntolainasta.Emmä halua vielä olla niiiiin kiinni, ollaan nuoria vielä.

Ei mun lapset joutuis rääsyissä kulkemaa, koska panostaisin niihin, mutta silloin vois vanhemmat joutuu kulkemaa huonomissa. Niin monta nuorta äitiä kaverina, että olen nähnyt millaista elämää sossuin tuilla on.HUHHUH.
Sossun tuilla???
Kysyppä kuinka moni täältä saa sossusta rahaa, ei monikaan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 21:40 RinsessanRinssinÄiti kirjoitti:
\
Onnea teille kaikille.

Sossun tuilla???

niin tai ei myönnä että saa sossusta rahaa.. uskotko kaiken mitä täällä lukee? :headwall:
kuule mistä me tiedetään sustakaan saatko sossusta rahaa? voit sanoa että et mutta asia voi olla ihan toisinpäin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 08:52 mini kirjoitti:
\
\
Onnea teille kaikille.

Sossun tuilla???

niin tai ei myönnä että saa sossusta rahaa.. uskotko kaiken mitä täällä lukee? :headwall:
kuule mistä me tiedetään sustakaan saatko sossusta rahaa? voit sanoa että et mutta asia voi olla ihan toisinpäin.
Satunpa tietään kuinka pienellä rahalla tuttuni(vähän vanhempi 1 lapsen yh) kituuttaa eikä saa sossusta mitään. Ne tulorajat on niiiin pieniä että ne on taidettu laskee just niin et kelasta tulevilla rahoilla pärjää!!!

Minä en sieltä saisi mitään koska miehelläni liian isot tulot ;)

joopa joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 13:00 RinsessanRinssinÄiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 08:52 mini kirjoitti:
\
\
Onnea teille kaikille.

Sossun tuilla???

Satunpa tietään kuinka pienellä rahalla tuttuni(vähän vanhempi 1 lapsen yh) kituuttaa eikä saa sossusta mitään. Ne tulorajat on niiiin pieniä että ne on taidettu laskee just niin et kelasta tulevilla rahoilla pärjää!!!

niinhän sinä väität

himmeilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 15:17 joopa joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 13:00 RinsessanRinssinÄiti kirjoitti:

niinhän sinä väität
:LOL:

Kait hän voisi sen suoraankin sanoa,jos sossusta rahaa saisi.
Mitä hävettävää siinä on?

Minäkin olisin kerran tarvinnut rahaa,ja soitin sossuun josko olisivat auttaneet,mutta ei.Tulot olivat kuulemma liian hyvät.Ovathan ne ihan kohtalaiset..mutta eivät olleet siinä kuussa.
10 euroa jäi käteen kaikkein laskujen ja muiden ylimääräisten menojen jälkeen.

Jos tällä rinsessanrinssinäidillä olisi ihan köyhä mies,niin tuskin he taloa rakentaisivat?Sitä ei muuten ainakaan sossu maksa.

hahaa
KASVAKAA AIKUISEKSI! :headwall: Nolo täälä tapella kuka saa sossusta ja kuka ei...täälä ny kukaan myönnä vaikka saiski ku ei täälä muutenkaa kehata tosiasioita kertoo,jos vähän "huonommin" menee ylpeillään vaan kuinka hienosti menee!on niitä monenmoisia sossupummeja tääläki varmasti....en nyt näitä kyseisiä tarkota.... :headwall:

täällä on aivan turha kirjottaa mitään koska siitä saa haukut aina...joittenkin mielestä naimisiin meno 20vuotiaana on turhaa jne.joillekkin se on parempi ratkaisu.jokaisella on oma mielipide.en pyytele anteeksi sitä että rakastan miestäni ja lapsiani ja halusin sitoitua..eikä ollu mitkään teinihäät.kaikki oli perinteiden mukaan.ja rahaa palo 7900e.että minä en ainakaan sossussa käy.eikä sieltä kyllä mitään saiskaan kun tulot ovat 3500e.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 17:03 hahaa kirjoitti:
KASVAKAA AIKUISEKSI! :headwall: Nolo täälä tapella kuka saa sossusta ja kuka ei...täälä ny kukaan myönnä vaikka saiski ku ei täälä muutenkaa kehata tosiasioita kertoo,jos vähän "huonommin" menee ylpeillään vaan kuinka hienosti menee!on niitä monenmoisia sossupummeja tääläki varmasti....en nyt näitä kyseisiä tarkota.... :headwall:
meikäläinen on ainakin aina puhunu kaikki asiat täällä suoraan. Sossusta ollaan saatu sillon ku poika oli pieni. Ja senkin olen avoimesti kertonut miten synnytyksen jälkeinen masennus vei melkein kaiken. Ei mee aina hyvin todellakaan. Mutta onneksi on ystäviä joiden kanssa parannetaan maailmaa :D Kylläpä niillä kolmekymppisilläkin ensisynnyttäjillä ongelmia löytyy, onneksi.

Ja tuohon itse asiaan.. Haluan jo nyt naimisiin, tai vasta. Miten sen nyt ottaa, ollaan oltu kuitenkin melki viisi vuotta yhdessä. Jos on jo lapsi, niin miten ihmeessä se naimisiinmeno muka on niin iso juttu?? Mun mielestä lapsi on isoin juttu mitä parisuhteelle voi tapahtua.

\

hihihii, kovin kapeakatseinen ja pienisieluinen olet kyllä.... lapsi rääsyissä! voe voe voe.... me ollaan köyhiä ku kirkonrotat mutta ei meidän muksu rääsyissä kulje.... ja sitäpaitsi! kenen kanssa se lapsi kilpailee? se on vaa sitä hyvää kierrätystä ja hyvä että ne käytetyt vaatteetkin kelpaa.....

ja niin, jotkut haluavat naimisiin... sitä tuppaa tulemaan semmoinen vietti jos tapaa sen oikean ja on vielä mukuloita sen kanssa, ainakin itelläni ois mukavaa että kaikki ollaan siitä samasta nimestä, mutta myö vielä ootellaan sitä naimisiin menoa... no minkäs muunkaan kuin raha-asioiden takia....

ja joo.... se on kyllä tosiasia vaan että kyllä niitä on miljuuna ja yksi hyvää nuorta teiniäitiä tässäkin maailmassa (noin liioitellusti)... ikävä kyllä ihmiset muistavat vain ne "huonommat".... jos yksi nuori mamma lähteekin 2 kertoo peräkkäin viihteelle lähipubiin ni voe voe... johan se on mualiman loppu.... ja se varmasti muistetaan..... mutta kuka muistaa sitä nuorta äitiä joka 2 lapsen kanssa jaksoi käydä muskareissa, vauvauinneissa, (vaikka tietenkään ne eivät ole hyvän äidin mitta), muussasi lapselleen luomuporkkanoista muussia koko lapsen vauvaiän jokaikinen päivä... (liioittelua, tiedän!), ei liikkunutkaan kotoa ja kaikenlisäksi on menettäny puolet kavereistaan jotka eivät vain ymmärrä tätä äitiä...NO EI KUKAAN! no niin.... onhan niitä äitejä tietenkin olemassa, mutta järki käteen....

lapset ovat ihana ihania... ja miehet ovat ihania ihania ja varsinkin se oma ukko ja oma muksu... ja miusta on kyllä kiva leikkiä pikkuperhettä.... kahlata huutonettiä ja kirppareita läpi... ja kyllä! voi pojat että sitten tykkäänkin istua terassilla kavereitten kanssa ja juoda jääkylmää siideriä...voe pojat... sitä mienaan ens kesänä tehdään taas ja varmana enemmän kuin sen yhden kerran..... ja jos jonkun pyllyy sit se kaiveloo, voip tulla ihan suoraan sanomaan... ja mie voin sitten naurahtaa joko räkäiset naurut tai sitten hihitellä selän takana....

joko mie ktosin aiheesta.....????? :/

niin siis.... meillä elellään ihan norm elämää... ei kaipuuta minkäälaisiin opiskelijabileisiin... tai no jos joku tämmöstä puheripulin omistava mammaa sinne tahtoo ni voin mennäkkiin.... ja monella kuule voi olla se sama vika... ei vaan huvita... sitä tahtoo naimisiin ja tahtoo muksuja....

ja heh, keretään me olla katkeria sitten ku ne muksut on lentäneet pesästä.... (istutaan sohvalla ja itketään miten menetettiin nyt se pari kolme vuotta meidän nuoruudesta ;) ...

... mutta hei! sitä ootellessa! kippis!

ottaa päähän
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2006 klo 22:43 RinsessanRinssinÄiti kirjoitti:
Kyllä minä kertoisin jos sossussa kävisin. Ei siinä ole häpeämistä,ei todellakaan. Mielummin ne rahat lapsiperheisiin ku alkoholisteille kaljaan, vai? Mutta minä en sieltä mitään saisi
kyllä olen samaa mieltä! aatelkaan minne ne sossun rahat hupenee? puli ukoille! kyllä minusta on parempi että lapsi perheille ne annettaan =)
itsekkin hain toimeen tulotukea kun mies oli työttömänä ja en kyllä häpeä sitä. olisimme varmasti jotenkin kittuuttanneet ilmankin, mutta kun kerta itsekkin maksetaan veroja niin ei hävettäny yhtään hakea tukea!!!

ja tuosta naimisiin menosta sen verran että en todellakaan menisi jos olisin vasta vuoden seurustellut. olemme mieheni kanssa olleet lähes 6v naimisissa ja nyt olisin kyllä valmis menemään jo alttarille, mutta tahtoo isot häät.. pitää säästää rahaa ensin :/
seurustelimme 6kk ennenkuin kihloihin mentiin olin silloin 14v.

LAPSI/LAPSET EI OLE PERUSTE MENNÄ NAIMISIIN!!
naimisiin mennään rakkaudesta.

me olemme pienituloinen perhe mutta ikinä ei ole rääsyjä käytetty. käytettyjäkin tosin löytyy, mutta minä olen vain hyvilläni jos teen hyvän kirppis löydön.

omaa kotia meiltä ei löydy, mutta kyllähän senkin vielä kerkeää. =)

ap voisi jo lopettaa täällä nuo p*skanjauhannat!! sä olet todella typerä ja lapsellinen ihminen.(olen lukenut muitakin aloituksiasi ja kommentteja)
lykkäähän vielä sitä lasten tekoa muutama vuosi.

!17v eivät voi mennä naimisiin muuta kuin poikkeus tapauksissa.. Ja sossu asia on jokaisen oma asia.

no mä en oo enää alle kakskymmentä, mut oli kyllä tarkotuksena mennä ennen ku täytin. järkisyistä. siis ei niin ettenkö haluaisi sitä muutenkin mutta ku alkaa kertyä yhteistä omaisuutta ja lapsia ni on järkevää edes rekisteröidä suhde esim. perinnön turvamiseksi.

jaaha
siksi naimisiin...
mulla on sellane vakaamus että naimisiin ensin ja sitten lapsi(A). ja jaksan kyllä oottaa niin kauvan ko se oikea tulee vastaa ja voin menettää sen kanssa neitsyyteni. :) :) :) :)

\
mun pitää sanoa että mä en sinällään ymmärrä tätä kommenttia. niinku sanoin, en mennyt alle parikymppisenä naimisiin vaikka tarkotus oli. ja olisin mennytkin jos niiden parin vuoden aikana kerrankin olis mahtunu haluamani hääpuku päälle... nojoo, olihan rahotuspuolessakin ongelmia! ;)
siltikin, mä en usko että mikään voi taata kestävää parisuhdetta. siihen on vaan edellytyksiä tai sitten ei, mut takeita ei ole. jotkut parisuhteet kestää kriisit paremmin ku toiset, ja varsinkin ensimmäinen lapsi on varmaan isoin kriisi monelle parisuhteelle mitä tulee ikinä kokemaan. siihen ei mitenkään voi suhdetta valmistella tai valmistautua itsekään joten kymmenen vuoden yhdessäolokaan ei takaa yhdessä pysymistä lasten saannin jälkeenkin. aina tulee asioita jotka mahdollisesti rikkoo parisuhteen.
toiseksi, kaikissa perheissä missä äiti on alle parikymppinen, ei isä sitä ole. meidän lapset ei kulkeneet rääsyissä. vaunut oli kyllä ikivanhat ja lainassa, mut hyväkuntoiset ja uuden veroiset. en ymmärrä mitä väliä on vuosiluvulla jos asia toimii. lähes kaikki muu sen sijaan on ollut täysin uutta. vaatteita tietysti saatiin. sanottakoon että meidän taloudellinen tilanne oli lasten syntyessä parempi ku koskaan. omaisuuttakin oli kertynyt. tarkemmin sanottuna tällä hetkellä meillä on erittäin hyväkuntoinen omakotitalo 115 m2 omalla tontilla ja tähän kuuluva piharakennus n 60-70m2, osittain lämmin. auto, purjevene ja yhteensä kolme moottoripyörää, joista yks keräilyharvinaisuus.
mä en kutsuisi tätä kovin köyhäksi nuoren perheen eloksi.

niin, kuten sanoin, meidän kohdalla naimisiin meno ois ennenkaikkea järkevä ratkasu. mun mielestä avioliitto on järkevästi ajateltuna aika turha parilla jolla ei oo mainittavaa yhteistä omaisuutta. silloin se on ennekaikkea rakkausavioliitto jolla ei oo mitään tekemistä yhteisen omaisuuden turvaamisen kanssa. sen sijaan meillä erossa tai kuolemantapauksessa tulis tuodennäkösesti aikamoinen selvitteleminen siitä mikä kuuluu kenellekin. avoparina mä en perisi mieheltäni mitään eikä mies multa mitään. sen sijaan perintö menis meidän vanhemmille, ja parhaimmassa tapauksessa eloon jäänyt vois jäädä puille paljaille lasten kanssa.
mä ja mies halutaan siis laillinen ja virallinen oikeus toistemme ja yhteiseen omaisuuteen, ja tietääkseni paras keino sen takaamiseen on avioliitto ja avioehto.

Yhteistyössä