Miksi musta tuntuu, että kaikkia mun valintoja katsotaan kieroon ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton tohelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton tohelo

Vieras
Vai olenko ihan vainoharhainen ?
Päätin, että meillä kestoillaan, sitä jo katsottiin kieroon ja sanottiin "toi on nyt muoti juttu, mitäs seuraavaksi?"
Sitten pähkäilin, että lapset hoidetaan kotona pitkään, niin kauan kuin mahdollista, siihen sanottiin "no ei meillä ole varaa sellaseen, lapset tarttee muita lapsia eikä kotona oo virikkeitä"
Listaa voisi jatkaa asioista, joihin muut kommentoivat erittäin negatiivisesti tai vähättelevästi.

Itse kuvittelen olevani todella suvaitsevainen, en esimerkiksi kommentoi muiden tapaa laittaa lapset tarhaan kun itse jatkavat töitä, se on heidän ratkaisu ja heille paras vaihtoehto.
En välitä, mitä vaippoja joku käyttää, mitä muut syövät jne.
Mutta silti otan itseeni, jos joku vähättelee tai kommentoi meidän valintoja negatiivisesti, en osaa puolustautua.

Innolla kuuntelen kun muut puhuvat hyvin nukkuvista lapsistaan puistoissa, omani on... erittäin huono nukkuja, sen kun sanon, alkaa heti "toi on vaan joku vaihe, kai se nyt joskus nukkuu"-tyyliset kommentit. Ihan kuin minulla olisi tarve valehdella siitä, miten huonosti meillä nukutaan :D

Vai puuttuuko ihmisiltä nykyään kyky kokea empatiaa, vai mistä kaikki negatiivisuus ja vähättely johtuu ?
Tätä tälläistä on jatkunut ties kuin kauan ja myönnän, että huonon itsetunnon omaavana olen alkanut kyseenalaistamaan omia valintojani ja liikaa otan itseeni :/
Välillä tekisi mieli huutaa näille ihmettelijöille päin naamaa että antaisivat jo olla, mutta hiljaa vaan nyökyttelen..

Sitten vielä kuvittelen, että ikäni lisää tätä kieroon katsomista, taidanpa olla vaan vainoharhainen tai kovin ennakkoluuloinen.
Ärsyttää vaan, kun esim puistossa muut vanhemmat ovat huomattavasti vanhempia kuin minä itse, keskusteluihin on hieman vaikeaa päästä mukaan ja eipä sillä, että joku minulle puhuisi :D

Anteeksi purkaus, piti vaan päästää se ulos.,

1. ei pidä liikaa välittää mitä mieltä muut ovat asioista.
2. sun kaverit/tuttavat/sukulaiset ovat moukkia jos ne avoimesti kritisoi/vähättelee sun päätöksiä.
3. on mahdollista että olet vainoharhainen.

Mutta silti otan itseeni, jos joku vähättelee tai kommentoi meidän valintoja negatiivisesti, en osaa puolustautua.

Tätä tälläistä on jatkunut ties kuin kauan ja myönnän, että huonon itsetunnon omaavana olen alkanut kyseenalaistamaan omia valintojani ja liikaa otan itseeni :/

Anteeksi purkaus, piti vaan päästää se ulos.,

Mä veikkaisin että tässä on iso osasyy :(

Minäkin veikkaan että huonossa itsetunnossa on syy. Jos sinulla olisi hyvä itsetunto, et ottaisi tuollaisia kommentteja henkilökohtaisena loukkauksena vaan antaisit mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Seisoisit niiden omien valintojesi takana.
Eikä se iästä ole kiinni se puistossa juttelukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan ystäv. sanon..;22891004:
Jospa sun vauva nukkuu huonosti, kun kestovaippa on epämiellyttävä vauvan iholle?

En usko että koko syy voisi tuossa olla, samalla tavallahan se kertakäyttövaippa yön aikana kastuu ? Nykyään kun kestovaippojen materiaalitkin on jo niin hyviä, että pinta ihoa vasten ei juurikaan kosteutta ime itseensä, vaan jää kuivaksi.

En usko että koko syy voisi tuossa olla, samalla tavallahan se kertakäyttövaippa yön aikana kastuu ? Nykyään kun kestovaippojen materiaalitkin on jo niin hyviä, että pinta ihoa vasten ei juurikaan kosteutta ime itseensä, vaan jää kuivaksi.

Minäkin tiedän, mitä on kun joutuu yö toisensa perään valvoa lapsen takia. Ja olen myös saanut, etupäässä anopilta, kuulla, että "Ei kai tämmöinen pikku kullannuppu nyt voi valvottaa, tämähän on NIIN kiltti!" Totta munassahan se nyt päivällä on kiltti, oikea auringon paiste. Tulispa anoppi joskus käymään klo 3 aamuyöllä ja katsomaan, kuka on mummun pikku enkeli. Tai ottaisi joskus yöhoitoon.

Mutta joo, ehkä kannattaisi kokeilla kaikki mahdolliset ja mahdottomat konstit, testaa parina yönä kertistä, ja jos ei ole apua, niin ainakin on kokeiltu sekin! :)

Yhteistyössä