Miksi mun mies on töykeä? En tajua..

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Tässä muutamia esimerkkejä:

lähdin tänään ekan kerran synnytyksestä (6 vkoa sitten) minnekään yksin. Olin 2 tuntia kaupassa ja ostin ristiäisvaatteet. Ostin sitten sellaiset mustat avokkaat joissa on pieni korko.. Mies vaan katsoi nenävarttaan pitkin että "mummokengät" ja "ootko hautajaisiin menossa" (ostin mustan kietaisuyläosan ja harmaat siistit housut).. Vaikka mies tietää että mulla on huono itsetunto ja mieli maassa ulkonäön suhteen.. tuntui pahalta kun innoissani esittelin vaatteita ja sitten mies kommentoi noin.

Sitten myöhemmin aloitin puhumaan yhdestä asiasta ja kerroin mielipiteeni (koski sota-aikaa, luin sellaisesta uudesta kirjasta joka käsittelee Suomen sota-aikojen arkoja aiheita, mm. seksuaalinen väkivalta).. Miehellä paloi pinna heti, alkoi huutaa että "turpa kiinni ja mene vaikka viemään koira lenkille".. no vein koiran ja tulin takaisin, mies ei puhunut mitään. Sitten meni nukkumaan sanomatta hyvää yötä.

Tämä ei tosiaan ole miehen tapaista, tämä on alkanut vasta hiljattain.. että mistähän tämä voi johtua? olen yrittänyt puhua mutta vastaus on "huono päivä" tms.. :/
 
outo käytös
pelottavaa käytöstä alkaa huutaa! mun entinen muuttui ilkeäksi ja välinpitämättömäksi minua kohtaan sen jälkeen kun oli vieraissa käynyt. olisiko mahdollista?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kenties:
Eka lapsi?
Eka lapsi on. En oikein usko tuota pettämistä, mies petti suhteemme aivan alussa 4 vuotta sitten ja sitä selviteltiin vuosi.. en usko että uudestaan tekisi sellaista. Vielä kuitenkin muutama viikko sitten oli normaali. Nyt on joku pielessä... :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hmmmmm:
paljon univelkaa?? sekään ei selittäisi vatteittesi halveksimista!!
Me nukutaan vauvan kanssa eri huoneessa jotta mies saa nukkua ja esim. viime viikonloppuna mies kävi kotonaan toisella paikkakunnalla jossa sai nukkua yhden yön rauhassa, joten en usko että mitenkään superväsynyt on. Töissä hän käy ihan normaalisti 8h päivä
 
minä
ekan lapsen kohdalla usein on kriisiä!!! ajan kanssa menee ja KESKUSTELEMALLA!
käy kriisiä läpi,kun lapsi niin paljon muutta elämää ja menoja jne.sitä ei ehkä tajua mies ite että se on sitä!!joku saattaa taistella vastaan tiedostamatta kuitenkaan asiaa..että:"lapsihan ei meidän/mun elämää/menoja muuta"...
puhukaa läheisyyden tarpeesta,siis sinun ja miehen välisestä..tekin tarvitsette sitä juuri nyt,ei vain vauva!!!!voimia ja jaksamista!!!!!
 
Epäkelpo
Totuus vanhemmuudesta on lyönyt päin kasvoja. Kaikista miehistä ei ole kantamaan vastuuta, valitettavasti. Ehkä pelkää, että alat jättää noin pienen jo jatkuvasti hänen vastuulleen? Tai sitten olet tiedostamattasi arvostellut häntä, aliarvioinut osaamista vauvan hoidossa tms. Puhukaa!!!
 
weird
onko miehen käytös muuttunut jonkin tietyn asian jälkeen? yöpoissaolo? vai voisiko olla kireä kun ei seksiä ole ollut kun niin vähän aikaa synnytyksestä? että siitä katkerana ois
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Epäkelpo:
Totuus vanhemmuudesta on lyönyt päin kasvoja. Kaikista miehistä ei ole kantamaan vastuuta, valitettavasti. Ehkä pelkää, että alat jättää noin pienen jo jatkuvasti hänen vastuulleen? Tai sitten olet tiedostamattasi arvostellut häntä, aliarvioinut osaamista vauvan hoidossa tms. Puhukaa!!!
En ole aliarvioinut! tästä olen varma. päinvastoin olen kehunut miten hienosti hoitaa enkä ole puuttunut miehen hoitotapoihin tai muutenkaan tapoihin olla vauvan kanssa. Sen olen huomannut että mies heti hermostuu jos vauva kitisee hänen sylissä ja sitten mies alkaa mulle töykeästi puhumaan että "ota tää nyt", "tuu jo", "imetä nyt äkkiä" tms.. Kun vauva on hyväntuulinen niin silloin mies jaksaa olla vauvan kanssa enemmän. Voi toki olla että joku vauvan tulossa ahdistaa mutta en ole saanut miestä puhumaan.

Seksiä mies yrittää kanssani joka päivä harrastaa ja on saattanut ruinata todella kauan, kunnes suostun. Yhdyntää ei ole ollut mutta mies haluaa käyttää mua "apuna" kun tyydyttää itsensä .. se on tuntunut vähän oudolta mutta toisaalta olen ajatellut että kun se ei vahingoita ketään niin miksen voisi suostua, vaikkei niin kiinnostakaan kun en itse pysty nauttimaan. Tässä seksihommassa mies on malttamattomana odottanut että vauva nukahtaisi ja hermostunut jos vauva inahtaakin kesken kaiken. Ennen vauvaa meillä oli todella vilkas seksielämä, mutta ei nyt herranjestas näin lyhyen ajan päästä synnytyksestä voi olla samanlaista. Varsinkin kun minäkin imetän koko ajan, on vähän univelkaa ym..
 
Mustasukkainen
Kokee, että vauva vie sun ajan, ja sitten kun et hoida vauvaa, sun pitäis helliä häntä lakkaamatta, sen sijaan, että luet sotakirjoja tms. PUHUKAA!!

Tuo, että haluaa sun hiljentävän vauvan äkkiä, on luonnollista, itse asiassa itse en ole tainnut noin pientä vauvaa paljon muiden syliin antaakaan, ja pienestä inahduksesta kaapannut takaisin ja tissille. Sehän on vain vauvan etu, ja miehesi ei voi häntä imettää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja Kenties:
Eka lapsi?
Eka lapsi on. En oikein usko tuota pettämistä, mies petti suhteemme aivan alussa 4 vuotta sitten ja sitä selviteltiin vuosi.. en usko että uudestaan tekisi sellaista. Vielä kuitenkin muutama viikko sitten oli normaali. Nyt on joku pielessä... :/
se ei ikinä kertaan jää.
 
minä
PUHUKAA seksistä,tunteista,vauvan hoidon vastuusta,läheisyydestä...kaikesta rehellisesti ja sopuisasti!!! on selvästi stressaantunut ainakin vähän,johtuuko sitte seksistä?puhuitteko seksistä ja sen muuttumisesta jo ennen synnytystä?? tottakai voi miestä "auttaa" joskus ja olla "apuna":) tietenkään kaikilla ei välttämättä oo ihan semmonen mieli synnytyksen jälkeen.. ja voihan mies olla sulle "apuna" jos kiinnostaa ja haluat!!?? että eihän sitä yhdyntää pakko ole olla!!
 
Riikka
Mun mieheni oli minulle todella tyly kun oli käynyt mua pettämässä.. Eli hällä omatunto soimas ja oli vihainen itsellensä mutta purki sitä minuun.
Ja anteeksi vain mutta uskon että hän on aika varmasti ollut luvattomilla teillä.. Hän ei ehkä ole sua seksuaalisesti tyydyttävänä tuntenut isone raskausmahasi kanssa, ja kuitenkin sinullakin on jälkivuotoa varmaan ollut tuon 4viikkoa suunilleen, oletteko sitten vieläkään rakastelleet..?

Olen juuri itse raskaana viimeisilläni ja mieheni ei kiihotu minusta koska hän aina näkee vatsani ja ei voi olla ajattelematta että siellä on pikkuinen.. Joten puhun hieman omasta kokemuksestani.. en tahdo loukata.

Toki voit yrittää puhua hänen kanssaan ja sanoa että on sinullakin huonoja päiviä välillä ja olet väsynyt yms mutta ei sekään oikeuta sinullakaan olemaan pahalla päällä miehellesi..

Jos minä olen nyt raskaushormonieni takia suuttunut miehelleni,niin olen kyllä muistanut anteeksi häneltä pyytää.. ja olen muistanut mainita,kehua ja kiittää kaikista ihan pienistäkin ihanista asioista.. kun on aamulla kahvia keittänyt, toi minulle vasta kaulakorun sekuvaan lahjaksi.. hieroi hartioitani (mitä ei yleensä kyllä tee ) :D
 
Muistutapa miestäsi
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja Epäkelpo:
Totuus vanhemmuudesta on lyönyt päin kasvoja. Kaikista miehistä ei ole kantamaan vastuuta, valitettavasti. Ehkä pelkää, että alat jättää noin pienen jo jatkuvasti hänen vastuulleen? Tai sitten olet tiedostamattasi arvostellut häntä, aliarvioinut osaamista vauvan hoidossa tms. Puhukaa!!!
En ole aliarvioinut! tästä olen varma. päinvastoin olen kehunut miten hienosti hoitaa enkä ole puuttunut miehen hoitotapoihin tai muutenkaan tapoihin olla vauvan kanssa. Sen olen huomannut että mies heti hermostuu jos vauva kitisee hänen sylissä ja sitten mies alkaa mulle töykeästi puhumaan että "ota tää nyt", "tuu jo", "imetä nyt äkkiä" tms.. Kun vauva on hyväntuulinen niin silloin mies jaksaa olla vauvan kanssa enemmän. Voi toki olla että joku vauvan tulossa ahdistaa mutta en ole saanut miestä puhumaan.

Seksiä mies yrittää kanssani joka päivä harrastaa ja on saattanut ruinata todella kauan, kunnes suostun. Yhdyntää ei ole ollut mutta mies haluaa käyttää mua "apuna" kun tyydyttää itsensä .. se on tuntunut vähän oudolta mutta toisaalta olen ajatellut että kun se ei vahingoita ketään niin miksen voisi suostua, vaikkei niin kiinnostakaan kun en itse pysty nauttimaan. Tässä seksihommassa mies on malttamattomana odottanut että vauva nukahtaisi ja hermostunut jos vauva inahtaakin kesken kaiken. Ennen vauvaa meillä oli todella vilkas seksielämä, mutta ei nyt herranjestas näin lyhyen ajan päästä synnytyksestä voi olla samanlaista. Varsinkin kun minäkin imetän koko ajan, on vähän univelkaa ym..
Pikkuvauvan herääminen kesken sekstailun ei vahingoita ketään, mutta kuulostaa siltä, että isomman lapsen kanssa voi tulla vaikeuksia sopeutua. Menette nyt alusta asti eri huoneeseen ja jos mahdollista, laitatte oven lukkoon.
 
pettynyt
Itse miehenä koin meidän ensimmäisen lapsen synnyttyä, että vaimoni unohti olemassaoloni kokonaan ja niin tuntuu edelleenkin, mikä teihin naisiin menee, kun saatte kauan vonkumanne lapsen, niin kiitos on se, että ruvetaan pihtaamaan seksistä ja lapsi on vaan kaikki kaikessa.
Miehet haluaisi myös, että vaimo kunnioittaisi miestä lapsen isänä ja sen siittäjänä, vaimo ei yksin lasta ole maailmaan tuonut! Teen kaikkeni naisen eteen, että on onnellinen, kun vain saan myös kunnioitusta miehenä ja isänä.
 
AP
Kun en minä olen unohtanut miestä todellakaan, en koko ajan paapo vauvaa tms.. Kehun miestä, koskettelen, kiitän häntä.. No tuo seksihomma on tietysti muuttunut, sitä ei ole nyt ollut (mulle tehtiin eppari, jälkivuoto vasta loppui eikä jälkitarkastusta ole ollut). Eikä hellyydelle ole samalla lailla aikaa kun vauva on minussa kiinni todella paljon, pyydän miestä monesti viereen sängylle kun imetän... Se hellyys on nyt erilaista. Käydään lähes joka ilta kuiteskin esim. saunassa kahdestaan ja jutellaan muustakin kuin vauvasta.

Niin ja on mun ulkonäkö muuttunut. En jaksa laittautua kun olen vauvan kanssa ja tämä alku on ollut kiireistä ja vielä on muutama raskauskilo jäljellä. Mutta ei kai mies nyt sen takia mulle tyly ole?

Ja tosiaan tuossa seksiasiassa olen "avustanut" miestä ehkä neljästi viikossa? Ei kai se nyt pelkästään aja ketään pettämään? Eihän se niin intohimoista ole kun mies ruinaa ja pyytää minua pukeutumaan vaikka hameeseen ja ensin vastustelen puoli tuntia, kunnes lopulta suostun ja mies saa haluamansa.. en siinä itse niin innoissani ole, vaikka yritän kyllä.

En usko että mies on tosiaan pettänyt, en tiedä oikein missä olisi voinut pettää? Heti synnytyksen jälkeen oli n. viikon outo, tai oikeastaan sairaalasta tulon jälkeen. silloin oli myös vähän töykeä, mutta pian palasi normaalisti. Kunnes taas tuo tylyys on palannut kuvioihin.

Ja mies on vielä saanut omaa aikaa! Hän on käynyt kotipaikkakunnalla ja ollut pari yötä pois, on saanut tehdä asioita paljon enemmän kuin minä (ja se on tietysti normaalia, minähän imetänkin jne..) .

Että onkohan se tosiaan tuo seksi/ulkonäköhomma? Vai joko se muka miettii pettämistä? Se 4 vuoden takainen pettämisjupakka oli niin iso ja vaikea, että mun olisi hankala kuvitella miehen olevan niin typerä, että tekisi sen uudestaan. Käytiin parisuhdeterapiassakin sen takia.
 
tä?
Alkuperäinen kirjoittaja kumma:
outoa ettei mies ole kiinnostunut lapsestaan lainkaan! seksi vaan mielessä ja väsyneen äidin pitäisi olla auttelemassa miestä kaiken muun lisäksi..
Mitä tarkoitat auttamisella, itse ainakin haluaisin paljonkin auttaa vaimoani, mutta leimaa minut valmiiksi, että en halua ja osaa ja hoitaa itse haukkuen minut pystyyn.
Vätän, että moni avioero lapsen syntymän jälkeen johtuu siitä, että unohdetaan parisuhe miltei kokonaan!
Minä olen mennyt naimisiin parisuhteen takia ja lapsi tulee sen myötä!


 
Liisa Ihmemaassa
Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Itse miehenä koin meidän ensimmäisen lapsen synnyttyä, että vaimoni unohti olemassaoloni kokonaan ja niin tuntuu edelleenkin, mikä teihin naisiin menee, kun saatte kauan vonkumanne lapsen, niin kiitos on se, että ruvetaan pihtaamaan seksistä ja lapsi on vaan kaikki kaikessa.
Miehet haluaisi myös, että vaimo kunnioittaisi miestä lapsen isänä ja sen siittäjänä, vaimo ei yksin lasta ole maailmaan tuonut! Teen kaikkeni naisen eteen, että on onnellinen, kun vain saan myös kunnioitusta miehenä ja isänä.
Itse olen raskaana,ja meillä on ollut niin tähän mennessä että se olen minä joka "kerjää" ja haluais joka päivä mutta mieheni pihtaa..
Minä ainakin odotan lapsen syntymän jälkeen innolla että mieheni innostuisi rakastelusta.. ja annan varmasti hällekin myös rakkautta..

Oletko sä naiselles koittanut antaa rakkautta? Osaatko sinä tyydyttää hänet sängyssä, jotta hällä ois halua alkaa rakastelemaan kanssasi? (ettei vaan ole sellaista että sä työnnyt sisään ja jyystät niin kauan että laukeat ja se oli siinä? ) minä henk koht en tykkää liian pitkästä yhdynnästä, siitä menee maku jos kestää yli puoli tuntia..
 
Linda
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Kun en minä olen unohtanut miestä todellakaan, en koko ajan paapo vauvaa tms.. Kehun miestä, koskettelen, kiitän häntä.. No tuo seksihomma on tietysti muuttunut, sitä ei ole nyt ollut (mulle tehtiin eppari, jälkivuoto vasta loppui eikä jälkitarkastusta ole ollut). Eikä hellyydelle ole samalla lailla aikaa kun vauva on minussa kiinni todella paljon, pyydän miestä monesti viereen sängylle kun imetän... Se hellyys on nyt erilaista. Käydään lähes joka ilta kuiteskin esim. saunassa kahdestaan ja jutellaan muustakin kuin vauvasta.

Niin ja on mun ulkonäkö muuttunut. En jaksa laittautua kun olen vauvan kanssa ja tämä alku on ollut kiireistä ja vielä on muutama raskauskilo jäljellä. Mutta ei kai mies nyt sen takia mulle tyly ole?

Ja tosiaan tuossa seksiasiassa olen "avustanut" miestä ehkä neljästi viikossa? Ei kai se nyt pelkästään aja ketään pettämään? Eihän se niin intohimoista ole kun mies ruinaa ja pyytää minua pukeutumaan vaikka hameeseen ja ensin vastustelen puoli tuntia, kunnes lopulta suostun ja mies saa haluamansa.. en siinä itse niin innoissani ole, vaikka yritän kyllä.

En usko että mies on tosiaan pettänyt, en tiedä oikein missä olisi voinut pettää? Heti synnytyksen jälkeen oli n. viikon outo, tai oikeastaan sairaalasta tulon jälkeen. silloin oli myös vähän töykeä, mutta pian palasi normaalisti. Kunnes taas tuo tylyys on palannut kuvioihin.

Ja mies on vielä saanut omaa aikaa! Hän on käynyt kotipaikkakunnalla ja ollut pari yötä pois, on saanut tehdä asioita paljon enemmän kuin minä (ja se on tietysti normaalia, minähän imetänkin jne..) .

Että onkohan se tosiaan tuo seksi/ulkonäköhomma? Vai joko se muka miettii pettämistä? Se 4 vuoden takainen pettämisjupakka oli niin iso ja vaikea, että mun olisi hankala kuvitella miehen olevan niin typerä, että tekisi sen uudestaan. Käytiin parisuhdeterapiassakin sen takia.
No voisitko yrittää joku kerta ihan itse pukeutua "seksikkäästi" missä miehesi sut tahtoisi nähdä.. Ja pyytää häntä ottamaan rento asento esim sängyllä, voit tanssia hälle, olla vain ja ainoastaan juuri häntä varten ja omasta aloitteestasi.. Antaa hälle sen jälkeen vaikka suuhoitoa.

Sekin on jo paljon, ettei sun miehesi puolta tuntia ruinaa sinulta.. Hän kokee sen kuitenkin sillain ettet sä halua yms.. Uskon että varmasti nauttisi tuosta sun oma-aloitteisuudestasi..

Minusta on ainakin ihanaa yllättää mieheni välillä tuolllaisilla tempauksilla ja hän on erittäin kiihottunut minusta.. Ei sen aina yhdyntää tarvi varmaan miehellesikään tarkoittaa.. Suuhoito oikein loistavaa :D
 

Yhteistyössä