Miksi mun maha "napsuu" (raskaana)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nokoma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nokoma

Aktiivinen jäsen
21.12.2006
1 785
0
36
Kamalan kuuloista kun mahassa napsuu, tämä alkoi joskus rv30 jatkuu edelleen aina kun vauva liikkuu/oikoo jalkojaan.

Ekassa raskaudessa tätä ei ollut, eli uusi tuttavuus:)

Normaalia??

Siun vauva kuunteloo jazzia ja jorailee :D

Eikäkö oikeesti sitä naksumisen syytä ei kai tiijetä. Tuo vauvan nivelten naksuminen voisi olla yksi syy tahi sitten jotkut kalavot tms. paukkaa.

Hassun kuuloista se kyllä on. Eka kerran kun kuulin, niin luulin että nyt ne kalavot kyllä puhkes ja tuli lähtö synnärille. Sitte muistin, että viikkoja taitaakin olla vasta n. 30 :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Alkuperäinen kirjoittaja ail:
Meillä naksu esikoisen aikana ja lonkat oli pois paikoiltaan.Ei kyllä tarkota että siulla olis näin

Kamalaa, miten ne lonkat saatiin kuntoon?

Meillä kävi hyvä tuuri ja kahta vaippaa päällekkäin pitäen muutama kuukaus saatiin lonkat paikalleen.

Mun maha napsahteli kahden nuoremman kanssa. En tiedä miksi. Ei niillä nivelet syntymän jälkeen napsuneet, eikä olleet pois paikoiltaan. Kalvot siellä ehkä sitten napsahteli, en tiedä.

Jännä juttu, mie nyt luonnollisesti oon ihan varma että tällä vauvalla on joku paikka rikki kun napsuu niin kovasti, mutta ehkä se sit joillain on normaalia :/

No ei varmastikaan ole mikään paikka rikki :D
Kuten jo kirjoitin, meillä molemmat vauvat napsuivat ja paljon napsuivatkin, oli välillä aika ikävänkin tuntuista kun tuli potku ja kuului "niks, naks" samalla. Mieskin ne naksahdukset kuuli ja oli ihmeissään että mitä kummaa :D Mutta nivelet (luultavasti polvet) siellä tosiaan naksuivat, kun tuli aina potkun kanssa samaan aikaan nuo naksahdukset.

Alkuperäinen kirjoittaja katti:
Jännä juttu, mie nyt luonnollisesti oon ihan varma että tällä vauvalla on joku paikka rikki kun napsuu niin kovasti, mutta ehkä se sit joillain on normaalia :/

No ei varmastikaan ole mikään paikka rikki :D
Kuten jo kirjoitin, meillä molemmat vauvat napsuivat ja paljon napsuivatkin, oli välillä aika ikävänkin tuntuista kun tuli potku ja kuului "niks, naks" samalla. Mieskin ne naksahdukset kuuli ja oli ihmeissään että mitä kummaa :D Mutta nivelet (luultavasti polvet) siellä tosiaan naksuivat, kun tuli aina potkun kanssa samaan aikaan nuo naksahdukset.

Ja tuon lapsiveden menon yhteydessä tapahtuva naks/poks oli sitten taas ihan eri asia, esikoisesta meni lapsivedet niin että tuntui potku ja sitten "poks"-ääni ja meni vedet. Kuopuksesta menikin sitten vasta sairaalassa kun puhkaistiin kalvot ja silloin ei moista poksahdusta kuulunut.

Miten kovaa tuo napsuminen kuuluu?
Oon nyt viikon sisään pari kertaa ollu kuulevinani napsauksen mahasta, kuulosti samalta kuin sormien napsauttaminen. Rv 40+ menossa, voi kun meinaiskin, että kalvot napsahtaa rikki pian...

Meillä napsui mahassa tosi usein ja kyllä meinaan sellainen hikkaaja syntyi, etten epäile hetkeäkään etteikö olis hikka vaivannut jo mahassakin.

Olen parikin kerta purkanut noita vatsoja. Niitä tarinoita löytyy tuolla haku-toiminnolla, joten en niitä tässä kertaa.

On niissä rele. Sen kuulee, kun se naksuu, jos se toimii. Jos se antaa lyhyitä n. sekunnin pulsseja, niin rele on luultavasti kunnossa.

Jos se pulssi käynnistää kierroksen, on johdotuskin kunnossa. Jos se kierros jää kesken, eli ei palaa kotipesälle, sen vatsan sisällä on vika.

vatsan moottorin saa kyllä pois, mutta joutuu irroittamaan käsi varret, ritilät ja valumaveden ohjaimen, eli sen levyn ritilän alta. Sen etureunan lista lähtee ihan nostamalla pois.
Istukkaa en ole joutunut irroittamaan, enkä ole pildeä sieltä tutkinut, mutta näyttäisi olevan vähän sama juttu. Mutteri akselin päästä pois. Tanakka ote kahdella rukkaskädellä aivan käsivarren tyvestä. Elvismäisellä lantionliikkeellä vahvistettu nujjuutus ja luja tempaus, niin se irtoaa, useimmiten jopa ehjänä.

Fjoosan irroitusta en osaa neuvoa, mutta luulen että se on kiinni niillä neppareilla, samoin kuin sivuissakin. Sieltä alta luulisi näkyvän sen moottorin.

Moottorin vaihto kai on se oikea korjaus, mutta koska se maksaa, niitä myös korjataan. Siinä on sellainen istukan tapainen ja sen kansi niittaamalla kiinni. Niitit vaan poraamalla auki ja kansi pois. Sisällä näkyy sektorin muotoisia liukukytkimiä ja niiden liukuharjat. Ne liukuharjat kuluvat ja taipuvat. Joskus riittää kun pihdeillä taivuttaa niitä vähän takaisin. Joskus voi joutua tinailemaan niihin uutta messinkiä nokkaan.

Niittien reijät sitten porataan kuntoon, että voi popniiteillä kiinnittää kannen paikalleen. Tiivisteeksi kannattaa laittaa jotain paksua elastista liimaa esim. Bostikkia.

Yhteistyössä