Miksi mun lapsella on koko ajan jotain vaivaa ja valitusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsy-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsy-äiti

Vieras
Lapseni on yläasteikäinen. Olen kiinnittänyt huomiota, kun aina on jokin paikka kipeänä. Milloin on kurkku kipeä, milloin jalka kipeä ja milloin on päänsärky. Migreeniä hän on potenut 5-vuotiaasta alkaen. Joskus tuntuu, että hän hakee vain huomiota. Kuinka tähän pitäisi suhtautua? Suoraan sanottuna v-tuttaa. Tänään töistä tullessani ensimmäinen ilmoitus oli "mulla on kurkku kipeä" johon minä "no niinpä tietysti". Lapsella on lisäksi voimakas siitepölyallergia. Sekä allergia- että neurologian polilta on sanottu, että pitäisi harrastaa hikiliikuntaa. Mutta kuinka ollakkaan aina on jokin vaiva, joka mukavasti estää liikunnan harrastamisen.

Olen kasvattanut lapsen pääosin yksin. Hän on varmaan jäänyt jostain paitsi, kun koko ajan kerjää huomiota. En osaa paapoa häntä, vaan minua keljuttaa mariseva lapseni.

Mitä ajatuksia teille tulee ja harmittaisiko sinuakin? Vai osaisitko suhtautua rakkaudella ja empatialla?

Toi allergiakin varmasti vaikuttaa. Meidänkin taapero oli kamalan kiukkuinen joku aika sitten, kunnes käytiin lääkärillä ja todettiin siitepölyallergia. Kun sai lääkkeet, niin johan alkoi aurinko taas paistaa. :)

Kasvaako lapsesi nopeasti? Epämääräiset kivun tuntemukset esim. jaloissa, saattavat johtua juuri kasvukivuista. Niin meidän pienokaisellakin (pian 3-v.). Päänsärky saattaa johtua siitä nopeasta kasvusta myös.

Tosin murrosikäkään ei taida olla ihan elämän parasta aikaa, joten valitusta saattaa senkin takia olla paljon juuri nyt. Koeta jaksaa! :hug: