Miksi mua aina alkaa huimaamaan kovasti kun on kuukautiset alkamassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on. Lääkäri ehdotti että johtuis verenhukasta, mutta kun huimaus on menkkojen ALUSSA minullakin, niin ei voi siitä johtua... Koska silloin varmaan huimaus pahenisi menkkojen edetessä, kun verta olisi koko ajan vähemmän. Yleensä huimaus on aamulla pahin, joskus olen pyörtynytkin ensimmäisen valveillaolotunnin aikana. Ei hajuakaan mistä johtuu :/ Ennen menkkoja mulla ei oo ollut huimausta, vain silloin kun ne jo on alkanut.

Mulla aivan järkyttävä huimaus tänään meinasin pyörtyä hammaslääkäriin. Todennäköisesti kuukautiset alkavat huomenna tai viimeistään ylihuomenna. Mulla ollut tätä 13v alkaen silloin alkoi ekat kuukautiset.

[QUOTE="eden_";25937313]Mulla on. Lääkäri ehdotti että johtuis verenhukasta, mutta kun huimaus on menkkojen ALUSSA minullakin, niin ei voi siitä johtua... Koska silloin varmaan huimaus pahenisi menkkojen edetessä, kun verta olisi koko ajan vähemmän. Yleensä huimaus on aamulla pahin, joskus olen pyörtynytkin ensimmäisen valveillaolotunnin aikana. Ei hajuakaan mistä johtuu :/ Ennen menkkoja mulla ei oo ollut huimausta, vain silloin kun ne jo on alkanut.[/QUOTE]

Varmaan se on alussa sen takia, että silloin juuri ennen menkkojahan (ja ihan alussa) se limakalvo on siellä verekkäimmillään ja sitten lopulta irtoaa, ei sieltä kai mitään suonivuotoa varsinaisesti siis tulekaan, vaan se limakalvo lähtee pois ja toki se on verekkäimmillään juuri ennen ku pois lähtee. Olipa selvä selitys.

Varmaan se on alussa sen takia, että silloin juuri ennen menkkojahan (ja ihan alussa) se limakalvo on siellä verekkäimmillään ja sitten lopulta irtoaa, ei sieltä kai mitään suonivuotoa varsinaisesti siis tulekaan, vaan se limakalvo lähtee pois ja toki se on verekkäimmillään juuri ennen ku pois lähtee. Olipa selvä selitys.

Aa, okei, no tuohan voisikin siten selittää tämän.

Perinteisen kiinalaisen lääketieteen mukaan yhtenä selityksenä voisi olla kehon alaspäin vetävien voimien aktivoituminen kk kierron alkaessa. Jos huimausta on kierron lopussa syynä voisi olla veren varastojen vähyys, kun kohtu täyttää omat reservinsä. Ammattitaitoinen akupunkturisti osaa erottaa nämä ja muut asiaan liittyvät tekijät ja hoitaa vaivan. Omani kertoo hoitojutuista ja oppii itsekin kaikenlaista :)
Minulta on hoidettu kuukautisiin liittyvä valtava paineen tunne alamahalla ja haaroissa. Ilkeä vaiva, joka haittasi jo olemista muutaman päivän kuussa.

Yhteistyössä