Miksi moni kuvittelee avuliaan ihmisen olevan myös kynnysmatto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-kynnysmatto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-kynnysmatto

Vieras
Hemmetti että suututtaa, jälleen kerran.
Minusta on ihana asua kerrostalossa ja mielelläni autan naapureitani jos mitenkään voin.
Mutta nyt alkaa olemaan mittä täysi erään perheen lasta kohtaan.
Hän on tottunut että meidän lasten leluja ja tavaroita voi ottaa ja niillä voi leikkiä, mutta kun vanhemmilla asenne , mitä väliä.
Esimerkki:
lapsi haluaa lainata potkulautaamme, potkuttelee sillä nätisti ulkona ja vanhemmat tulevat ulos, ilmoittavat että nyt lähdetään.
Lapsi on menossa viemään takasin potkulautaa sinne mistä ottanut (tätä olen tolkuttanut KAIKILLE,saa lainata kun palauttaa samaan paikkaan)
vaan vanhemmat huutavat,
jätä siihen vaan,eihän se meidän ole.
Sama toistuu oli mikä tahansa lelu/tavara tms kyseessä.
lapsi palauttamassa paikolleen vaan vanhemmat ilmoittaa että jätä vain siihen eihön se meidän ole.

No nyt siivosin kunnolla lukkojen taakse meidän lelut (häkkivarastoon)
nyt tämän lapsen vanhemmat kiukuttelee kun heidän tenavalla ei ole leluja ja saisiko millään lainata teidän leluja.
Ilmoitin että en enään anna koska lelut ei palaudu sinne mistä ne on otettu, jolloin sain haukut silmilleni kuinka on typerää ensin opettaa lapset siihen että me lainataan ja sitten ei lainatakkaan.
Sanoin taas että kyllä muuten lainaisin mutta oikeasti en jaksa noukkia lelujamme toisten jäljiltä pitkin pihoja meidän lasten saaden haukut kun ne on levällään kun toisilla tuntuu olevan asenne että mitä väliä kun ne ei meidän omia ole joten voi kohdella miten lystää.

Saapa nähdä moikaako tuo naapuri enään :D
Mutta kyllästyttää tuollainenkin kun haluat olla avulias ja sitten sinua pidetään kuin kynnysmattona.

Vähän samaa kokemusta mulla. Eikä ne lapsetkaan tavaroita aina hyvin kohtele, jos kukaan ei ole näkemässä. Mieluummin lainaan leluja vain silloin, kun olen muutenkin itse lapsen kanssa ulkona.

Koska aina kyllä sanovia ja auttavia ihmisiä ei arvosteta, ennenkuin he sanovat ensimmäisen kerran EI. Silloin toiset vasta näkevät, mitä kaikkea avulias on aiemmin heidän puolestaan tehnyt ja fiksuimmat oppivat alkujärkytyksen jälkeen antamaan arvostusta toisen hyvyydelle ja ehkä jopa itsekin tarjoavat vastavuoroisesti apuaan.

Ei hemmetti :O
Ihmettelin 2päivää että keneköhän pyöräkypärä se tuolla leikkipaikassa lojuu ja en sitten mennyt katsomaan.
Tänään sitten menin ja se on MINUN pyöräkypäräni!
Siis jumankauta.
Ei näköjään omaakaan kypärää voi tuolla pyöräkellarissa säilyttää :(
Nyt en tiedä mitä sanoisin tai tekisin.
Omat muksuni kertoo kypärän olleen naapurin lapsella päässä kun ei enään löytänyt sitä (meidän)lasten kypärää (jonka siis heitin roskiin)
ja omilla muksuillani olenkin nähnyt heidän omat kypäränsä.
Yhtenä päivänä näin naapurin muksulla jonkun uuden kypärän mutta en alkanut tiirailemaan kenen se on,kun päässä oli.
Ja onhan näitä samoja kypäriä myynnissä kaupat täysi joten mene siinä repimään päästä pois jos et varma että se on oma ettei olekkin vaan äitinsä,
minun kypärässä kyllä nimi mutta sisäpuolella.
Nyt oikeasti alkaa pinna palamaan, mitä ihmettä teen?
Kypärän nyt toin kylläkin sisälle että ei enään sitäkään pääse käyttämään.
Meidän perhe onkin ollut ainut joka on pyörävajassa säilyttänyt omat kypäränsä ja alan tajuamaankin nyt vähitellen miksi muut viekin ne kotiinsa jos tämä yksi ottaa ne päähän kun ei ole omaakaan näkyvissä.

Ei jumalauta!!! :mad: Todella hyvä että sanoit suorat sanat niille vanhemmille! Niiden vikahan se on, kun lapsi kerran tunnollisesti olisi palauttanu tavarat. Oikeen tollasta esimerkkiä näyttäävät ettei tarvis muka palauttaa.. Nyt taidan sanoa pahasti mutta tulee mieleen mannet...

Ei jumalauta!!! :mad: Todella hyvä että sanoit suorat sanat niille vanhemmille! Niiden vikahan se on, kun lapsi kerran tunnollisesti olisi palauttanu tavarat. Oikeen tollasta esimerkkiä näyttäävät ettei tarvis muka palauttaa.. Nyt taidan sanoa pahasti mutta tulee mieleen mannet...

No eipä kyseessä ole mannet vaan niin kutsuttu hyvätapainen talo (joo ei ääntäkään kuulu klo 22.00 jälkeen) ei kai pitäisi valittaa ;)
Mutta harmittaa silti moinen meno.
Asutaan osaketalossa ja meno joillakin lapsiperheillä sitä että ota toisilta,mitä väliä :O
Harmillisin että meidän tavaroissa lukee nimi ja meille tulee valitukset :(

Yhteistyössä