Miksi minul on OTSA kipeä ja nenä tukossa?

3-4 viikkoa sitten olin kipeenä. Ja siitä kehitty se keuhkokuume.
Antibioottikuurin jälkeen loppui nuhat ja kaikki muukin.

Ei oo eilenkään ollu mitään eikä tänä aamunakaan ennenkuin sen imuroinnin aloitin.
Jotenkii semmonen "pöhnä" olo kun otsaa koskee :/

Ei ole nuhaa mullakaan. Oire sama; otsaa särkee ja jokainen pieni kumarrus tuntuu ku pää räjähtäis.. niin valtava paineen tunne. Kävin perjantaina päivystyksessä ja diaknoosi poskiontelotulehdus, vaikkei itse poskiontelossa mitään kipua tunnukaan. Mutta kun sillä ultralla katoi niin "kaikua" ei tullut poskionteloista. Pikku hiljaa alkaa helpottaa kun tuo penisiliinikuuri päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
No voi kettu |O :kieh:

Huomen alkais työt!! Viimeeks vuonna -99 ollu töissä!!
Ja jännittyneen innoissani huomista odotan!!

Ei tartte tulla heti kipeeks |O :kieh:

Heti tänään päivystykseen. Voi olla muuten kettumainen ensimmäinen työpäivä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Onko teillä sellainen paineen tunne hampaissa asti? Mulla on ollut nyt viikon sellainen tukkonen olo, ei nuhainen mutta kuitenkin...

Toi on kauheeta. :( Mulla aina kun on nuha, niin on koko naama kipeenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Onko teillä sellainen paineen tunne hampaissa asti? Mulla on ollut nyt viikon sellainen tukkonen olo, ei nuhainen mutta kuitenkin...

Ei.
Mutta silloinkun on ollut poskionteloissa särkyä, niin on särkenyt hampaissa asti.
Nyt tää kipu alkoi torstaina tuosta kulmien välistä ja perjantaina kipualue oli laajentunut oikean silmän päälle. Särki otsaa ja silmän takaa. Tänään on pieni jomotus tuntunut vasemman silmän päällä mutta erittäin erittäin lievänä, eli alkaa ilmeiseti kuuri purra. Ja panadolista mulla ei ollut mitään apua... vasta lauantainakun oli penisiliinikuuri aloitettu vrk sitten niin oli panadolista sen verran apua, että se jatkuva jomotus pysyi pois. Vain kumartuessa tuntuu pientä kipua ja painetta,mutta koko ajan lievenee.

En taho TAAS antibiootteja |O
Maha ei tykkää vaikka söis mitä niien lääkkeitten kanssa :kieh:
(tarkotan just niitä maitohappo juttuja, kun niitä syö antibiootin kans niin ei auta, maha ei tykkää silti )

Paina pää alas polvien väliin jos tuntuu paine otsassa, niin luultavammin poskiontelot tukossa. Joten hakemaan antibiottikuuri. menee ohi parissa päivässä. Pysytvät myös lääkärillä katsomaan ultraäänellä, ei TARTTE röntgeniä!

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Paina pää alas polvien väliin jos tuntuu paine otsassa, niin luultavammin poskiontelot tukossa. Joten hakemaan antibiottikuuri. menee ohi parissa päivässä. Pysytvät myös lääkärillä katsomaan ultraäänellä, ei TARTTE röntgeniä!

Juu, ultralla katsoivat minultakin...

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
En taho TAAS antibiootteja |O
Maha ei tykkää vaikka söis mitä niien lääkkeitten kanssa :kieh:
(tarkotan just niitä maitohappo juttuja, kun niitä syö antibiootin kans niin ei auta, maha ei tykkää silti )

Kannattaa kuitenkin käydä näytillä, niin lääkäri tarkistaa tilanteen.
Lääkäri kirjoitti myös Cirrusta: jotain limakalvoturvotusta poistavaa allergialääkettä.

mulla oli vähä aikaa sit keuhkoputkentulehdus ja sille annetii antibiooteja, kuuri loppu eile ja eilisestä lähtien mulla on oikean silmän yllä ollut painetta kun laitan pään polvien väliin tai alas. mulla oli kesällä saman tapainen juttu mut se loppu itsestään

Yhteistyössä