MIKSI MINUA EI PIRISTÄ...?? saattaa järkyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt

Vieras
Tuosta lasten suusta-ketjusta tämä tuli mieleeni, että ketä muuta ei naurata/huvita/piristä yhtään ne jutut mitä lapset suustaan päästelevät?

Usein monet äiti - tuttavani jaksavat onnellisina kertoa, mitä kaikkea suloista ne omat lapsukaiset ovat sanoneet ja itsestäni taas tuntuu etten jaksaisi lasteni älyvapaita juttuja edes kuunnella saatika muille levitellä. Tekisi mieleni jutella aikuisten ystävieni kanssa aikuisten juttuja, mutta kun ystäväni sattuvat olemaan juuri sitä äitityyppiä, jotka ovat unohtaneet, että lastenhuoneen ulkopuolella on kokonainen maailma täynnä kaikkea ihanaa (siis muuta ihanaa kuin lapset)

Onneksi on tämä palsta, jossa ajoittain on jopa hyviä keskusteluja. Täälläkin kyllä ihan liian usein keskustellaan niistä aiheista, joista saan jo muutenkin kuulla lähes päivittäin, kuten vaipoista, lapsista, ruuista, kakanväristä yms.

Olen kai vain huono äiti. Saa sylkeä ja halveksua mielinmäärin, jos haluaa.

siis yleisesti ei piristä vai aina välillä? aina ei voi iskeä, aina ei ole ilomieli.

äitejä on moneen lähtöön. ja ihmisillä erilainen huumorintaju. ja jos piät lapsistas kuitenki rakkaudella huolta niin et sie huono äiti oo.

Niin aivan, toisilla foorumeilla on muutakin puheenaihetta, mutta tykkään niin tästä palstasta :D
Tokihan minäkin välillä puhun noista mainitsemistani inhokki-aiheistani, mutta tarkoitukseni vain oli purkaa mieltäni siitä, miten minua nyppii se etten nykyisin voi keskustella ystävieni kanssa muusta kuin lapsi ja perhejutuista :( Olen vielä naisvaltaisella alalla ja niillä työkavereillani, joiden kanssa parhaiten tulen juttuun, on lapsia.
Niin ja onko muita sellaisia joita lasten jutut ei jaksa huvittaa? Voi ei, enhän ole ainoa...

No minä voin paljastaa etten todellakaan tykkää kaikista lapsista :xmas:
Suurin osa on huonosti käyttäytyviä räkänokkia, vittumaisia kakaroita joista kasvaa niitä vittumaisia aikuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Suurin osa on huonosti käyttäytyviä räkänokkia, vittumaisia kakaroita joista kasvaa niitä vittumaisia aikuisia.

Mun lapset tuntuu olevan (ainakin joskus) maailman vittumaisimpia kakaroita. Kasvaisivat jo äkkiä aikuisiksi! :D

Alkuperäinen kirjoittaja eihän:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoh-hoijaa:
Minuakaan ei kiinnosta nuo lasten suusta-jutut. Paitsi tietysti omien lasten .

No kun minua ei juuri omienkaan jutut kiinnosta

Eihän oikeesti näin, eihän?

Kyllä ihan oikeasti minua ei naurata ne jutut mitä lapseni kertovat. En tiedä miksi, mutta eivät vain ole hauskoja. Kyllä toki lasteni kanssa juttelen ja heitä kuuntelen mielenkiinnolla, mutta jutut ei kyllä naurata.

Ja eikös se ole jo täällä palstalla todettu :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:

Ja eikös se ole jo täällä palstalla todettu :xmas:

Ah, on päässyt silmien ohitse jos olet kertonut olleesi vittumainen kakara :xmas:

en koskaan lue noita avauksia. Eivät ole mitenkään erityisen hauskoja. Jaksan enemmän aikuisten juttuja, vaikka tietysti omat lapset ovat maailman rakkaimmat ja ihanimmat. Kuitenkin heidän kanssa kun on niin kaipaa jo muutakin juttua kuin lapsiin liittyvää.

Ehkä se että oman lapsen jutut jaksaa naurattaa enemmän kuin muiden, johtuu just siitä että vanhempi tuntee lapsensa persoonana, ja pelkästään joku tapa ilmaista asia, saattaa olla pelkästään sen tavan vuoksi hauska :) Ei muakaan toisten lasten jutut naurata nin ku omieni, just sen takia, että en tunne toisten lapsia niin että tiedän mikä niiden persoonalle on ominaista ja mikä ei. :) mut ihania ne kaikki lapset on silti.

Mua naurattaa omien jutut ja vieraiden muksujen väläytykset. Se, miksi lapsiin liittyvät jutut on usein puheenaiheena johtuu siitä, että lapset ovat mulle ne tärkeimmät ja äitiys on iloinen ja positiivinen asia elämässäni. Samoin toisten lapsellisten kanssa puretaan vanhemmuuden vaikeampia asioita. Parhaimmillaan saa vertaistukea, huonoimmillaan "ei meidän Eki vaan koskaan ole...".
Mulla on myös muuta elämää ja puheenaiheet riippuu ihan seurasta. On vanhoja ystäviä, joiden kanssa keskustellaan ihan muusta, lapsettomien ystävien kanssa on luontevampaa puhuakin ihan muista asioista, ellei ihminen itse ota vaikka lapsiani puheeksi. Jos juhlimaan lähdetään, on kiinnostavampia aiheita kuin pikku-Eikan kakanväri ja laatu.

Yhteistyössä