miksi mies käyttäytyy näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sann1"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sann1"

Vieras
lyhyesti:
Mies törttöilee kännipäissään millon mitenkin (harvoin mutta riski on aina olemassa kun juo)
ja on nyt viimeisimmän törttöilyn jälkeen päättänyt lopettaa juomisen. Ruuan kanssa kuulemma voi ottaa yhden oluen tai lasin viiniä tai vaikka saunakaljan.
Tuli miehen kanssa puhetta että olin jutellut tästä hänen tulevasta juomattomuudestaan parhaan ystäväni kanssa, ja mies suuttui tästä.
Hänen mielestään minulla ei ole mitään oikeutta mennä puhumaan hänen henkilökohtaisesta asiasta ystävilleni?

Minusta tämä taas on epäreilua. Minulla on paha olo mieheni typeryyksien takia, enkä nyt saisi puhua tällaisesta ratkaisusta ystäväni kanssa?

KYllä suorastaan ottaa päähän että tämä juominen on suomalaiselle miehelle niin pirun tärkeä ja ilmeisen arka paikka. :(

Ymmärrän hyvin ettei mies halua siinun puhuvan alkoholiongelmastaan muiden kanssa. Et itsekään varmaan haluaisi, että miehesi puhuisi kavereilleen, jos sinulla olisi vastaava tiai mikä tahansa nolo ongelma. Yritä löytää yksi luotettava ihminen, jolle purat tuntojasi. Äläkä missään nimessä kerro miehellesi, että olet keskustellut asiasta jonkiun ulkopuolisen kanssa,

[QUOTE="vieras";23248553]Kyllä mäkin suuttuisin, jos mun mies lavertelisi mun asioita muille. Puhu kavereittesi kanssa omista asioistasi, älä miehesi.[/QUOTE]

Mitä ystäville siis saa mielestäsi puhua avioliitosta? Eikö mitään?
Sulla ei ilmeisesti ole niin läheistä ystävää jonka kanssa voisit jakaa kaiken.

Alkuperäinen kirjoittaja miestä hävetttää;23248561:
Ymmärrän hyvin ettei mies halua siinun puhuvan alkoholiongelmastaan muiden kanssa. Et itsekään varmaan haluaisi, että miehesi puhuisi kavereilleen, jos sinulla olisi vastaava tiai mikä tahansa nolo ongelma. Yritä löytää yksi luotettava ihminen, jolle purat tuntojasi. Äläkä missään nimessä kerro miehellesi, että olet keskustellut asiasta jonkiun ulkopuolisen kanssa,

Lähes kaikki ystäväni ovat nähneet omin silmin mieheni alkoholiongelman. Huolissaanhan he olisivat jos valehtelisin ettei mies aio lopettaa?!

[QUOTE="sann1";23248564]Mitä ystäville siis saa mielestäsi puhua avioliitosta? Eikö mitään?
Sulla ei ilmeisesti ole niin läheistä ystävää jonka kanssa voisit jakaa kaiken.[/QUOTE]

Joo varmaan ystävien kanssa voi jakaa kaiken, muttei sinulla ole oikeutta kertoilla miehesi henkilökogtaisia "ongelmia" tai asioita ystävillesi. Ne lienee sinun ja miehesi välisiö asioita. Tuollainen on mielestäni kunnnioitusta puolisoa kohtaan, eikä mikään ystävien välinen me kerrotaan kaikki toisillemme- projekti.

Joo varmaan ystävien kanssa voi jakaa kaiken, muttei sinulla ole oikeutta kertoilla miehesi henkilökogtaisia "ongelmia" tai asioita ystävillesi. Ne lienee sinun ja miehesi välisiö asioita. Tuollainen on mielestäni kunnnioitusta puolisoa kohtaan, eikä mikään ystävien välinen me kerrotaan kaikki toisillemme- projekti.

Mielestäni ei ole enää vain minun ja miehen asia jos ystäväni ovat nähneet miten mies minua kohtelee kännissä. Valehdellakko pitäisi kun kysyvät, että "mitäs nyt, meinaako mies vielä juoda"

Jotku on sellaisia hölösuita että mikään ei pysy salassa.Mitenköhän miehesi voi luottaa tuollaiseen juorukelloon.Alkoholiongelma on kuitenkin miehellesi hyvin henkilökohtainen,en ihmetteisi vaikka ei yrittäisikään olla ilman alkoa kun on tuollanen emäntä.

Eli se on ihan ok että mies on väkivaltainen kännissä ja ystävät on huolissaan. Tämä tuli selväksi. Tästä lähtien olen sitten ihan hiljaa, ja pidän ahdistuksen ja murheen sisälläni. kiitos

Ihan ymmärrettävää ettei mies halua että sinä puhut hänen ongelmastaan ns.ulkopuoliselle, eiköhän hän itse saisi päättää kenen haluaisi asiasta tietävän.
Joltakin toiselta kyselit eikö hänellä ole läheistä ystävää jonka kanssa voi jakaa kaiken;
itselläni on äärimmäisen läheinen ystävä jollaista ei ole koskaan ennen ollut ja jonkalaista ei tule koskaan toista olemaan ja hän sattuu olemaan myös aviomieheni sisko.
Siinä joutuu oikeasti miettimään mitä kertoo ja mitä ei, ollakseen lojaali molemmille. Ja silti, en kummallekaan kerro asioita toisesta mitä toinen ei itse halua kertoa.

Hullu kattelee väkivaltaista ukkoa,kännin piikkiin sitä on aivan turha laittaa,kato yks kaunis päivä tulee nyrkistä,kun ei pysty oleen alkotta ....JÄTÄ SE!Ei ole sun arvoinen.

[QUOTE="sann1";23248618]Eli se on ihan ok että mies on väkivaltainen kännissä ja ystävät on huolissaan. Tämä tuli selväksi. Tästä lähtien olen sitten ihan hiljaa, ja pidän ahdistuksen ja murheen sisälläni. kiitos[/QUOTE]

Ööö, kannattaisikohan tuosta asiasta jonkun muun kun ystävän kanssa? Vaikka poliisin kanssa ihan rikosilmoituksen ja lähestymiskiellon merkeissä?

[QUOTE="sann1";23248564]Mitä ystäville siis saa mielestäsi puhua avioliitosta? Eikö mitään?
Sulla ei ilmeisesti ole niin läheistä ystävää jonka kanssa voisit jakaa kaiken.[/QUOTE]

Parisuhde on kahden ihmisen välinen asia ja siitä ei puhuta ulkopuolisille. Mulla on omassa suhteessa ollut hyviä ja huonoja aikoja ja voin sanoa, että välillä on ollut todella rankkaa (myös mun mies juo) kantaa kaikki yksin, mutta ikinä en ole katunut, että olen pitänyt suuni kiinni.

Mulla on läheinen ystävä ja olen läheinen myös äitini kanssa, mutta miehestäni en ole heille kertonut muuta kuin neutraalia tai hyvää asiaa.

Yhteistyössä