MIKSI mies haluaa dominoida?

  • Viestiketjun aloittaja häh :D
  • Ensimmäinen viesti
häh :D
Tykkään helkkaristi rajusta seksistä, mutta ihmettelen vaan että miksi jotkut miehet tykkää niin hulluna dominoida ja määräillä naista (ja usein samat miehet myös tykkää olla itse dominoitavana)? Ja sitte taas jotkut on ihan nössyköitä. Millaiset miehet tämmösestä rajuudesta ja alistamisesta oikein syttyy? Epävarmat?

Nykyisen poikaystäväni kanssa ei voi olla sängyssä lainkaan ilman pientä pakollista painimatsia, voimankäyttöä, läimäyttelyä ja hiuksista vetämistä. Monesti mies haluaa myös panna kakkoseen. Onneksi tykkään näistä jutuista, mutta moni välttämättä ei. :D Hän itsekin tykkää tiukasta komentelusta ja kurituksesta, joten sikäli meillä on osunut pariskunta varsin kohdilleen...
 
sks
Olisiko mahdollisesti samoista syistä, miksi naiset haluavat dominoida ja/tai alistua? Eli jos tunnistat itsessäsi jonkun syyn, miksi tykkäät näistä jutuista, niin ehkä saman tyyppinen selitys voisi sopia myös poikaystäväsi kohdalla?

Vaikka en kyllä usko, että on mitään tiettyä yksittäistä asiaa, mikä saa ihmiset pitämään näistä jutuista. Itse esim. tiedän sekä persoonallisuudeltaan vahvoja että vähemmän vahvoja, jotka kaikki tykkäävät alistumisesta.

Jos jonkun nykyinen tyttö- tai poikaystävä ei pidä esim. piiskaamisesta tai sitomisesta, ja asia on itselle tärkeä, niin silloin ei kai auta kuin etsiä uusi. :p
 
Kivimies
Se juontaa sinne kivikaudelle, jolloin naiset otettin aina väkisin.
Sen lisäksi miehen piti taistella muita miehiä vastaan, koska kaikki halusivat panna kaikkia, sukua jatkaakseen.
 
juhuu
Sain viime viikolla ensimmäistä kertaa dominoivaa seksiä ja nyt en muuta haluakaan. Käden pitäminen kurkulla, omien käsieni kiinnipitäminen ja hiuksista repiminen oli todella kiihottavaa ja samalla koin myös ensimmäistä kertaa anaaliseksiä (vaikka siitä olen aina kieltäytynyt ennen). Kyseessä oli satunnainen kumppani, eikä toisen, eri kumppanin hellä seksi oikein enää tuntunut missään.
Olin siis todella yllättynyt, miten ihana dominoiva mies onkaan!!
 
Mies naiselleni
Edellisen viestin kirjoittajan tarinassa (oli se sitten tosi tai fantasia) oli kuitenkin aloittajan kysymykseen vastaus. Myös näin dominoivan miehen kannalta tilanne on samanlainen. Dominoinnista seksissä nauttii, koska silloin seksi on väkevämpää ja enemmän kuin tavallinen hellä perusseksi. Näin on niin dominoivan kuin alistettavan puolelta.

Miksi sitten osa ihmistä saa seksistä enemmän nautintoa, js siinä on mukana dominointia? Varmasti taustalla on joitain evoluution aikana perimään syntyneitä tarpeita. Itse en pidä kovin olennaisena tietää, mikä on mahtanut olla syy. Minulle riittää, että tämä tapa nauttia on olemassa.

Kaikki naiset tai miehet eivät saa mitään dominoinnista seksissä. Mikäs siinä, ei tarvitsekaan saada. Jotkut nauttivat dominoinnista ja jotkut taas alistumisesta. Osa on niitä, jotka osaavat nauttia molemmista. Hieman samoin kuin on ihmisiä, joille ei partnerin sukupuolella ole väliä.

On vain haettava itselleen sopiva kumppani. Onneksi, jos "erikoisuus" on vain dominoinnista seksissä nauttiminen, on valinnanvaraa paljon. Suuri, ellei suurin osa ihmisistä nauttivat joko hallinnasta tai hallittuna olemisesta seksissä. Minun kokemukseni mukaan naisista suurempi osa kuin miehistä nauttii ollessaan miehensä hallittavana seksissä.

Tällaiset asiat, seksuaalinen suuntautuneisuus muutenkin kuin vain hetero-homo -akselilla, olisi selvitettävä mahdollisimman nopeasti suhteen alussa. Surullisimpia ovat tilanteet, joissa kaksi ihmistä huomaa vasta vuosien jälkeen, että he kumpikin nauttisivat alistumisesta. Tilanne on tuolloin melko mahdoton. Lopputuloksena kumpikaan ei saa sellaista seksiä, johon heillä olisi oikeus. Jokaista alistuvaa naista kohden löytyy varmasti dominoinnista nauttiva mies ja päin vastoin.
 
Iso-Justus
Dominoinnista seksissä nauttii, koska silloin seksi on väkevämpää ja enemmän kuin tavallinen hellä perusseksi. Näin on niin dominoivan kuin alistettavan puolelta.

Miksi sitten osa ihmistä saa seksistä enemmän nautintoa, js siinä on mukana dominointia? Varmasti taustalla on joitain evoluution aikana perimään syntyneitä tarpeita. Itse en pidä kovin olennaisena tietää, mikä on mahtanut olla syy. Minulle riittää, että tämä tapa nauttia on olemassa.
Hyvä ilmaisu tuo "väkevämpää ja enemmän". Eri asia on, että aina ei tarvitse olla näin vaan toiveet voivat vaihdella kerrastakin toiseen.

Evoluutioselitys on yksinään vähän turhan yksinkertainen. Pikemminkin kulttuuriset tekijät pelaavat yhteen ja vahvistavat "syvemmällä" olevia tekijöitä ja päinvastoin. Samaa mieltä olen siinä, ettei "perimmäisen syyn" jahtaaminen tuskin on tärkeää eikä helposti onnistukaan.

Jos nykyranskan sorahtava r-äänne palautuu, kuten on kerrottu, alkujaan hovilaisten haluun mielistellä tiettyä sorakielistä vaikuttajahenkilöä ei tietynlaisten seksuaalisten käytäntöjen ja arvostustenkaan tarvitse olla sen syvemmällä evoluutiossa. Tiivillä ja suljetulla yhteisöllisyydellä, kuten armeijoilla, kouluilla ja luostareilla on voinut aiemmin olla merkitystä.

Toista, yksilökeskeisempää selitysmallia edustaa esimerkiksi Sacher-Masochiin liitetty turkis- ja kipufetissin synty yksittäisen tapahtumaketjun seurauksena (ks. Venus turkiksissa).
 
Viimeksi muokattu:
Xy1
Sitä minäkin ihmettelen, miksi mies haluaa dominoida ja ajattelee vain omaa nautintoaan. Kuka haluaa naida sellaista naista, joka ei itse halua seksiä tai nauti siitä. Miehen nautinto jää silloin vajaaksi, eikä mies pääse todellisuudessa dominoimaan ja säätelemään naisen nautintoa. Näiden muka dominoivien miesten jäljiltä on suuri määrä tyytymättömiä naisia. Kuvitelma, että nainen nauttisi alistettuna on ihan muuta kuin todellisuus monenkin kohdalla.
 
Miespuolinen
Naisia on moneksi. Oma vaimoni luja kanta on se, ettei ketään pysty omistamaan, eikä myöskään määräämään. Muuten on hiljainen hissukka, mutta on itsenäinen kuin kissa. Aluksi oli vaikea tottua, kun ei yhtään sietänyt komentelua, ei äänen korottamista saati huutamista. Itsekin olen vahva luonne tottunut määräilemään, väittelemään ja päsmäröimään, mutta vaimon kohdalla se ei käy mitenkään. On ainut ihminen, joka kanssa ei tule riitoja, eikä väittelyitä. Heti jos yrittää, niin sähähtää kiukkuisesti ja asiat pitää selvittää ja puhua maltilla. Oli siinä nuorella pojalla opettelemista ja haastetta moisen kipakan kiukkuliisan kanssa. Mutta vaan annas olla, kun sen sai vihdoin sängyssä kiimaan, voitettua luottamuksen ja antautumaan täysin vietäväksi. Orkkujen rajuus yllätti täysin ja on yllättänyt siitä asti yhä edelleen. Tuo sama tempperamenttisyys ja "kiukkuisuus" hyvässä mielessä purkautuu rajuna ja voimakkaana miehen ottona koko hänen kropan voimin. Dominointi on vähän kyyseenalaista, kun ei tiedä kumpi vie ketä.
 
Miss Analyysi
Hei

Itse olen ns naisellinen nainen (seka fyysisesti, etta henkisilta ominaisuuksiltani) ja uskon etta tuolla dominoinnilla on nimenomaan biologinen ominaisuus.

Mita suurempi testosteronitaso miehella on, sita ns aggressiivisempi han myos on. Tama ei tarkoita sita etta nykymies tappelisi ympariinsa, han voi myos pistaa energiansa urheiluun, muuhun menestykseen, toisten miesten kanssa kilpailuun tyorintamalla jne.

Ehka nainen sitten kokee olevansa todellisen alfauroksen kanssa, joka a) haluaa naarasta niin paljon etta hanesta tulee primitiivinen "pakko ottaa" puoli esillee ja b) on vahva yksilo koska hanella virtaa paljon testosteronia. Nama asiat yhdesssa kiihottavat ja tekevat seksista jarisyttavamman kokemuksen.

Mutta, itse en esim yhtaan pida vakivallasta, satuttamisesta tai noyryyttamisesta! Dominointi ei siis tarkoita mitaan s/m- juttuja valttamatta! Minulle "hyva" dominointi tarkoittaa sita etta miehella on varmat otteet, ja han osaa ottaa naisensa, ei mitaan lassyttelya, ja etta han on kiihkea ja vahan "raakakin" valilla. Siina vain menee sitten oman halunsa viemana ja saa ANTAUTUA. Elamassa on niin paljon vastuuta jne, etta on ihanaa kun saa antautua ja siirtaa vastuun toiselle, han ikaankuin omistaa sinut ja huolehtii sinusta tuossa hetkessa.

Mutta sanottakoon, etta dominoivaa seksia ei halua koko ajan, on aikoja ja hetkia jolloin herkka ja hella rakastelu on se mita kaipaa. Kovassa seksissa tuntuu himo, hellassa laheisyys ja valittaminen, kumpikin tarkeita asioita. Uskoisin etta suurimmalel osalle naiselle mies, jolla on tilannetajua ja monipuolisuutta on paras rakastaja.
 
Mies naiselleni
Miss Analyysin ajattelussa onperää. Taustalla on uskoakseni biologiaa, vaikka varmasti myös kulttuurisilla ja omaan henkilöhistoriaan liittyvillä seikoilla on suuri merkitys.

Itse en näe dominoinnista syntyvää kovaa seksiä ja himoa ja toisaalta läheisyyttä ja välittämistä vastakkaisina tai toisiaan poissulkevina. Omassa parisuhteessamme koemme molemmat hyvin suurta läheisyyttä ja toisesta välittämistä hyvinkin rajussa ja kovassakain dominoinnissa. Minulla on vahva tunne hänen antautumisestaan rakkaudenosoituksena ja toisaalta koen omat kovatkin otteeni juuri sellaisina, joilla osoitan pitäväni hänestä huolta. Hallitsemisessa on aina välittäminen mukana. Naiseni tuntee asian samoin omalta puoleltaan.

Siinä olemme molemmat kanssasi samaa mieltä, että aina ei ole tuollaisen "kovemman" seksin aika. Tosin hellissä hetkissäkin on hänellä jotain pieniä alistumisen eleitä ja minulla hallinnan eleitä. Tuo lienee myös tuota biologista pohjaa, rakastelussahan on kyse kuitenkin puhtaimmillaan aina naarasta ja uroksesta. Kulttuuri ja älyllisyys on siinä melko kaukana. Keskiössä ovat biologiset tarpeet.
 
Liskonainen
Uskon täysin, että tässä alistamistematiikassa on taustalla ihmisen ns. liskoaivot, ne joissa kaikki primitiivireaktiot syntyvät siellä jossain harmaiden aivonystyröiden alla. Pikkuaivoissa tai missä nyt olikaan, en ole aivotutkija.

Minut ne liskoaivot käskevät suostuvaisen ja miellyttävän kumppanin vastaantullessa harrastamaan BDSM-seksiä. Erona kivikauden elämään se, että etukäteen sovitaan mitä saa ja ei saa tehdä. En mä nyt kenen tahansa miehen antaisi läiskiä mua avokämmenellä turpaan, repiä hiuksista, panna kolmeen reikään ja vielä niin, että mä en protestoi. Mutta kummasti maalitolpat siirtyy, kun sopiva vastapari löytyy. Vaihtoehto on ollut sellainenkin mies, joka antaa mun mäiskiä hänet kotitekoisella ruoskalla verille, painaa hänen pallinsa korkokenkäni kärjen alle, läiskiä häntä avokämmenellä turpaan ja sylkeä avonaiseen suuhun, kiinnittää hänet remmeillä sänkyyn ja ratsastaa päällä kunnes saan. Kaikki ovat olleet oikein tyytyväisiä ja mieli on ollut kirkas ja keventynyt jälkeenpäin. Niin se voi kyllä olla ns. normiseksinkin jälkeen. Ei aina tarvitse välineurheilla.
 

Yhteistyössä