Miksi mieli kieltäytyy uskomasta et oon raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Oon saanut plussat jo kahteen testiin mutta koska menkkojen pitäisi alkaa vasta tänään, en usko niihin testeihin. Ostin jopa eilen kaupasta siteitä koska oon varma et menkat alkaa tänään ihan ajallaan. Vaikka kuinka tuijotan testejä, en vaan usko. Pelkään et sittenkin ne on jotain roskishaamuja. Et sillä välin kun pissasin tikkuun, laitoin sen lavuaarille, käännyin ottamaan paperia, pyyhin ja käännyin takaisin katsomaan testiä, et olisikin kulunut yli 10 minuuttia. Tai et mä vaan tosiaan kuvittelen ne viivat siihen. Luin kemiallisesta raskaudesta ja nyt oon varma et mulla on sellainen. Kaikki oireet ja olo viittaa siihen et menkat alkaa ihan just. Tätä hermoiluako tämä on sitten seuraavat 9 kuukautta?

Ootko kauan yrittänyt raskautua tai onko takana keskenmenoja? Jos sä vaan suojelet itseäsi ja yrität uskotella että kaikki menee kuitenkin pieleen?

Mä ainakin hermoilin koko raskauden ajan aika paljon, mutta kyllä siinä välissä oli paljon onnellisiakin hetkiä. Toivottavasti pystyt rentoutumaan ja nauttimaan raskaudesta ja hetken päästä jo tulevan vauvan ajattelemisesta! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sitä se on koko 9kk eikä se edes siihen lopu. Sitten aletaan stressata syökö vauva hyvin, tuleeko maitoa, hengittääkö se jne. ;- )

Ja tää muuten pitää kyllä paikkansa :D

jep, vauvan syntymän jälkeen se murehtiminen vasta alkaa ja se kestääkin loppuelämän..

mut kyllä tuo ressaus siitä että meneekö kaikki hyvin on mulla 3ssa raskaudessa helpottanut aina niskapoimu-ultran jälkeen. sen jälkeen on "turvalliset"viikot ja masu alkaa pikkuhiljaa tulla esiin..

nyt on viikot 18 ja olen pitkään ollut jo rauhallinen tämän raskauden suhteen. Tuossa vaiheessa kun tekee testejä ja menkat pitäis alkaa ressaa hirmuisesti meneekö kaikki hyvin..sit odotellaan raskausoireita...jos ne puuttuu stressataan, jos on liikaa stressataan...jos tulee tuhruvuotoja se vasta stressaakin jne....:D Toi murehtiminen kuuluu asiaan. Sinustaha tulee äiti, ja se murehtiminen omasta pienokaisesta alkaa heti ensipäivillä.

Kyllä kaikki menee hienosti, usko pois! Raskaus tulee todellisemmaksi ensimmäisessä ultrassa viimeistään. Onneksi olkoon:)

Yhteistyössä