Miksi miehet kettuilevat miehelle monista lapsista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnimannimatikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnimannimatikka

Vieras
Hassusti muotoiltu kysymys, mutta vähän ihmetyttänyt kommentit mitä mies on esim. työpaikalla ja kavereilta saanut kun kuulivat että saamme nelosen. Lapset siis 12,10,2 ja kohta tulee neljäs.
Kaikki todella toivottuja ja hyvin pidettyjä (olemme siis perhekeskeisiä että lapsista pidetään huolta niin hyvin kun osataan)

Meidän tuttavapiirissä tai työkavereilla kai usein on korkeintaan kaksi lasta (mies on 35, minä 32) mutta ei 4 lasta mitenkään nyt älytön määrä ole...

Tuskin siinä mitään muuta on kun leikin laskua mutta miestä nämä kommentit kuitenkin harmittavat. Olen sanonut että sanoo napakasti jotain (esim. että pakko jatkaa omia geenejä kun ovat niin hyviä, toisin kun eräillä...tai että vasta on alkuun lasten teossa päästy...tms) mutta tähän asti vaan naureskellut vaikka onkin ärsyyntynyt...

Vinkkejä ja kommentteja

(näin naisena naiset yleensä kommentoivat positiivisesti tai korkeintaan kysyvät jotain mutteivät kyllä kettuile, tai sitten sanon aina niin napakasti takaisin etteivät uskalla...)

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
mekin kun teimme nelosta
miehen kavereiden ja yleensä ne oli niitä poikamiehiä kommentit oli
täytyykö koko maailma täyttää..heko heko

Joo, ja tavallaan ymmärrän ton "hauskan vitsin" mutta kun sen saman mies kuulee joka päivä, niin ymmärrän myös häntä että pikku hiljaa rupee ärsyttämään =)

mekin kun teimme nelosta

Joo näitä mekin ollaan kuultu... liekö sitten miesvaltaisten työpaikkojen karskia suorapuheista huumoria, ei ehkä tarvitse niin vakavasti ottaa?

Ehkä tuo nyt vaan on jotain miesten huumoria, hyväntahtoista naljailua kun ei muutakaan keksitä sanoa. Tuskin kukaan haluaa tarkoituksella loukata, joten ehkä nuo miehesi hymistelevät vastaukset ovat ihan ok. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kuulostaa ihan samanlaiselta kuittailulta kuin oman mieheni työpaikalla.

meille on tullut kommentteja, että meinaatteko täyttää tämän maan yksinänne, ettekö ole kuulleet ehkäisystä, voi kauheeta miten noista nyt selviää ja nyt kaksosten syntymän jälkeen kysyttiin joko teille riittää ja mun äiti ei edes onnittellut, kun kuuli uutisen vaan sanoi, että voi helvetti. meillä on siis kuusi lasta ja olen sitä mieltä, ettei meidän lapsiluku kuulu muille, kun ne kumminkin itse hoidetaan!

Joo, tuttu ilmiö meilläkin. Kun mun mies sai kolmannen lapsensa (mulle neljäs ) , niin eikös työpaikalla joku työkaveri naureskellu kun tuli kadulla joku päiväkodin lapsiryhmä vastaan, että "Hei *****, tuolla noi sun lapses tulee!" ... ;) Onneks mun mies ei loukkaannu moisesta.

Ehkä he ovat lukeneet palstaa,ja tulleet siihen tulokseen et akat päättää lapsimäärästä.
Kertonee siis näille naureskelijoille siitä että ukot ovat tossun alla.
Näin kuvittelisin siis tän palstan perusteella.

meillä mies kun oli töissä kertonut et nelonen on tulossa niin siellä oltiin sanottu (ylemmältä taholta) et yleensä firmat maksaa työntekijöiden nikotiinista vieroituksen niin tälle meidän miehelle pitää vissiin ostaa kumit :o ja ei ollu vitsillä sanottu...

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:
mekin kun teimme nelosta

Joo näitä mekin ollaan kuultu... liekö sitten miesvaltaisten työpaikkojen karskia suorapuheista huumoria, ei ehkä tarvitse niin vakavasti ottaa?

Niinpä =) eipä tuokaan niitä nyt vakavasti ota eikä oikeasti loukkaannu, mutta vähän ärsyyntyy kyllä, varsinkin kun ei "osaa" kuittailla takaisin. Tai osaisi mutta kun jotenkin itse ajattelee että lapsimäärä on jokainen oma asia ja jollekin se voi olla kipeäkin juttu (jos esim. ei saa lapsia)
Mutta vähän lohduttaa että yleistä näyttää olevan =) Kannattaa tosiaan varmaan antaa vaan olla, eipä ne kauan jaksa siitä vinoilla kun tulee jotain muuta jollekin muulle vinoiltavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Mun mies kuulemma sanoo työpaikan lapsettomille miehille, että "Älkääs te tuhkamunat mitään siitä puhuko...!". Karskia huumoria vaan peliin, se on miesten tyyli... :D

=) No juu, tuollakin useampi on sanonut että: tuu jo töihin (mies hoitovapaalla nyt) että teette muutakin kun vaan niitä lapsia siellä vällyjen väilissä. Että ehkä siinä on hivenen kateuttakin (ainakin jollain) kun selkeästi kuvitelelma jollain on se, että jos on monta lasta niin seksiä on varmasti jumalattomasti...

Rupesin oikein miettimään, Olen aikoinani kuunnellut noita juttuja, mutta nykyään kommentit ovat ihan päinvastaisia. Jos lapsiluvusta puhutaan, ihmisillä vain loksahtavat suut auki. Ihailusta, niin he itse sanovat.

No voi hyvänen aika. Se on huumoria. Ja tapa onnitella. Naiset halaavat ja onnittelevat, miehet kettuilevat hyväntahtoisesti. Miten tuosta voi saada loukkaavaa, en ymmärrä. Hedelmällisyyttä miehellähän pidetään erittäin miehisenä ominaisuutena, eli sun mies on työkavereiden mielestä Äijä. The Mies.

meillä kolme lasta ja kuittailua kuuluu aina jostain päin,mut onnex on hyvä huumorintaju...mää annan takas samalla mitalla:)ja kun kahden viimeisen lapsen välillä on niin pieni ikäero et sekin yksistään saa monet kyseleen typeriä,mut mitä väliä?? oma on elämämme ja silleen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voi hyvänen aika. Se on huumoria. Ja tapa onnitella. Naiset halaavat ja onnittelevat, miehet kettuilevat hyväntahtoisesti. Miten tuosta voi saada loukkaavaa, en ymmärrä. Hedelmällisyyttä miehellähän pidetään erittäin miehisenä ominaisuutena, eli sun mies on työkavereiden mielestä Äijä. The Mies.

Juu, näin on, ja jos ilkeellä mielellä kettuilevat niin ovat vihreitä kateudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tässä ollaan jäljillä.

Miehes saa vähitellen oikeuden kohta kulkea julkisesti sepalus auki, eikä kenelläkään ole siihen nokan koputtamista...heimopäällikkö...kullähän sitä vitsailtiin autostakin, että se on sitten paree olla mallia Lars Levi...eli lestadiolaismalli....no mitä noista, kun ei asia ainakaan meillä lestadiolaisuudesta johtunut.

Niinhän se on että on parempi olla joko ollenkaan tekemättä lapsia, tai sitten tehdä useita, neljä on oikein hyvä. Niin meilläkin.

Yhteistyössä