Miksi miehet ei saa uida shortseissa uimahalleissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uimashortseissa menin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22547974]Uimashorseissa saa. Ei naisetkaan saa uida alusvaatteissaan vaan pitää olla uimapuku.[/QUOTE]

Ai missä muka saa uida uimashortseissa?

Eipä uimashortseissakaan saa uida, syy on se, että sekä shortseja että uimashortseja voidaan käyttää muuhunkin tarkoitukseen kuin uimiseen ja ne eivät ole sitten enää hygieniset uimiseen.

[QUOTE="mies";22548060]Sen ymmärrän ettei shortseissa saa uida, mutta jos ostat kaupasta uimahousut niin et saa niillä uida? Siis ihonmyötäiset uimahousut missä on vähän lahjetta.[/QUOTE]

Saa uida ihan normi lahkeellisilla. Nehän on uikkarit. Harva niillä muualla kulkee, ku uimassa. Uimashortsit on ne lökärit, joilla voi kuljeksia missä vain.

[QUOTE="mies";22548060]Sen ymmärrän ettei shortseissa saa uida, mutta jos ostat kaupasta uimahousut niin et saa niillä uida? Siis ihonmyötäiset uimahousut missä on vähän lahjetta.[/QUOTE]

Ihonmyötäisissä uimahousukankaisissa lahkeellisissa uikkareissa, vaikka lahkeet olisivat polviin tai nilkkoihin asti saa uida. Mutta kaupoissa myydään myös uimashortseja, joita näkee kesäisin paljon rannoilla ei saa uida. Mistä tiedetään onko käyty pelaamassa vaikka sählyä ja sitten tempaistu samat shortsit jalassa uima-altaaseen, se on se pointti.

Saa niillä uida jos ne on lycraa eli uimapukukangasta. Uimashortsit on jotain polyesteriä tms "ei-uimapukukangasta".

jaa, me käytiin kylpylässä ja kyllä siellä oli uimashortseilla porukkaa
mies ja mun poika oli uimashortseissa ja minä bikineissä.. kukaan ei tullut valittamaan..
uimahallissa en ole pitkiin aikoihin käynyt että voihan se sitten olla tarkempaa siellä

Olen uimavalvoja ja syy löysien shortien käyttökieltoon on se, ettei ne takerru mihinkään. Altaiden reunoilla ja pohjassa kun on jos jonkinmoista paikkaa johon vaate voi tarttua sukellusreissulla.

Saa uida uimashortseissa, mutta ei shortseissa. Näin mulle valotti kun kyselin, ei ole sama asia :)

Niin ja tarkoitetaan juuri niitä uimapukukankaisia uintishortseja, jotkut ei ilmeisesti viiti ostaa uikkareita ja tulee shortseissa sinne... siks kielto.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä