Miksi melkein kaikki lähihoitajat tupakoi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
WT-tausta vaikuttaa. Kun jo yläasteella käytiin "kovistyttöporukalla" koulun nurkan takana tupakalla, niin vaikea siitä tavasta on eroon päästä.

Mitä hoitoalan ammattilaisuuteen tulee, niin siinä pitää erottaa hoito ja lääketiede. Lähäri kyllä tietää miten vaippa vaihdetaan, mutta tietämys lääketieteestä on yleensä enemmän tasoa "diapedes".
 
Aqela
Niin, miksi? Noin 97% lähihoitajista tupakoi kuin korstaani. Minua ihmetyttää, että miksi? Eikö hoitoalan ammattilaiset tiedä riskejä? :eek:
Onko tehty tutkimus lähihoitajien tupakoinnista? Mun työpaikalla muutama lähihoitaja tupakoi ja muutama sairaanhoitaja tupakoi. Entä lääkäreiden lihavuus? Tietävät lihavuuden haitat. Luulisi heidän vaikea olla lihavuuden takia.
 
Sairaanhoitajatar
Ja TAAS lähihoitajien mollaamista. Mulla on sekä lähihoitajan että sairaanhoitajan koulutukset. Tunnen työelämän kautta paljon lähihoitajia ja vähemmistönä ne tupakoitsijat on. Itse en ole koskaan polttanut tupakkaa enkä ole wt.

Lisäksi lähihoitajilla on kyllä tietoa sairauksista, niiden hoitamisesta, lääkkeistä jne. Ei se työ ole pelkkää vaippojen vaihtoa. Kyllä mäkin sairaanhoitajana vaihdan vaippoja koska olen vanhuspuolella töissä.

Jos tällä palstalla eräs nimeltä mainitsematon vakkari ei osaa kirjoittaa sairatutensa ja lääkityksenä nimiä oikein, niin se ei kerro mistään muusta kuin tämän henkilön osaamattomuudesta. Se ei kerro muiden lähihoitajien tiedoista ja taidoista. Surullista jos tuo kyseinen vakkari on hoitajana töissä koska ei vaikuta kovin pätevältä tapaukselta.
 
Sairaanhoitajatar
Ja TAAS lähihoitajien mollaamista. Mulla on sekä lähihoitajan että sairaanhoitajan koulutukset. Tunnen työelämän kautta paljon lähihoitajia ja vähemmistönä ne tupakoitsijat on. Itse en ole koskaan polttanut tupakkaa enkä ole wt.

Lisäksi lähihoitajilla on kyllä tietoa sairauksista, niiden hoitamisesta, lääkkeistä jne. Ei se työ ole pelkkää vaippojen vaihtoa. Kyllä mäkin sairaanhoitajana vaihdan vaippoja koska olen vanhuspuolella töissä.

Jos tällä palstalla eräs nimeltä mainitsematon vakkari ei osaa kirjoittaa sairatutensa ja lääkityksenä nimiä oikein, niin se ei kerro mistään muusta kuin tämän henkilön osaamattomuudesta. Se ei kerro muiden lähihoitajien tiedoista ja taidoista. Surullista jos tuo kyseinen vakkari on hoitajana töissä koska ei vaikuta kovin pätevältä tapaukselta.
 
vierailija
Ja TAAS lähihoitajien mollaamista. Mulla on sekä lähihoitajan että sairaanhoitajan koulutukset. Tunnen työelämän kautta paljon lähihoitajia ja vähemmistönä ne tupakoitsijat on. Itse en ole koskaan polttanut tupakkaa enkä ole wt.

Lisäksi lähihoitajilla on kyllä tietoa sairauksista, niiden hoitamisesta, lääkkeistä jne. Ei se työ ole pelkkää vaippojen vaihtoa. Kyllä mäkin sairaanhoitajana vaihdan vaippoja koska olen vanhuspuolella töissä.

Jos tällä palstalla eräs nimeltä mainitsematon vakkari ei osaa kirjoittaa sairatutensa ja lääkityksenä nimiä oikein, niin se ei kerro mistään muusta kuin tämän henkilön osaamattomuudesta. Se ei kerro muiden lähihoitajien tiedoista ja taidoista. Surullista jos tuo kyseinen vakkari on hoitajana töissä koska ei vaikuta kovin pätevältä tapaukselta.
Mut näinhän se just menee. Kun porukassa on muutama mätämuna, niin sitten leimataan koko porukka. Koska yleistäminenhän on paljon kivempaa... :( Ihan samalla logiikalla tässä sais leimata ihan JOKA IKISEN ammattiryhmän, koska JOKAISESTA ammattiryhmästä löytyy ne omat mätämunansa, jonka perusteella voi leimata koko sakin. Kumma, kun näissä lähärien haukkumisketjuissa ei uskalleta laittaa sitten sitä omaa ammattia esille. Saatas sitten me lähäritkin haukkua oikeen kunnolla muita, koska AINA joku tuntee jokun mätämunan jostain ammattiryhmästä... :sneaky:
 
vierailija
Mitä matalampi koulutustaso, niin sitä enemmän on tupakoijia. Lähärit, keittiöapulaiset, raksamiehet, huoltomiehet jne. Etenkin nuo raksamiehet tuntuu olevan aina kessulla, kun pihalla kulkevat.
 
Sairaanhoitajatar
Mut näinhän se just menee. Kun porukassa on muutama mätämuna, niin sitten leimataan koko porukka. Koska yleistäminenhän on paljon kivempaa... :( Ihan samalla logiikalla tässä sais leimata ihan JOKA IKISEN ammattiryhmän, koska JOKAISESTA ammattiryhmästä löytyy ne omat mätämunansa, jonka perusteella voi leimata koko sakin. Kumma, kun näissä lähärien haukkumisketjuissa ei uskalleta laittaa sitten sitä omaa ammattia esille. Saatas sitten me lähäritkin haukkua oikeen kunnolla muita, koska AINA joku tuntee jokun mätämunan jostain ammattiryhmästä... :sneaky:
Näinhän se on. Lähihoitajat tekee tarpeellista työtä enkä ymmärrä miksi heitä jotkut niin kovasti väheksyy ja suorastaan halveksuu. Kun alalta kuin alalta löytyy mätämunia. Kertoo kyllä lähinnä näiden haukkujien omasta itsetunnosta nämä jutut. Omassa elämässä menee huonosti niin sitä sitten puretaan esim. tällä tavalla. Jos oikeasti on elämässä asiat hyvin, niin ei silloin ole tarvetta tehdä tällaisia aloituksia.

Itse tein lähihoitajan töitä muutaman vuoden ennen kuin kouluttauduin sairaanhoitajaksi töiden ohessa. Tiedän kyllä mitä on lähihoitajan kolmivuorotyö vanhuspuolella. Se on fyysisesti ja henkisesti raskasta, on kova kiire, on aggressiivisia asukkaita joita pitää varoa, osa vanhuksista jo todella heikossa kunnossa ja toivovat kuolemaa. Jatkuvasti sairaslomia koska työ kuormittaa ja sitten on pulaa sijaisista. Ylitöitä vähän väliä. Ja tämä ihan julkisella puolella eikä yksityisellä.

Nykyäänkin olen vanhuspuolella, mutta sairaanhoitajana saan tehdä pelkkiä arkiaamuja. Toki olen tarvittaessa tehnyt joskus illan perään tai viikonloppuja jos on ollut huutava pula sijaisista.
 
Ja TAAS lähihoitajien mollaamista. Mulla on sekä lähihoitajan että sairaanhoitajan koulutukset. Tunnen työelämän kautta paljon lähihoitajia ja vähemmistönä ne tupakoitsijat on. Itse en ole koskaan polttanut tupakkaa enkä ole wt.

Lisäksi lähihoitajilla on kyllä tietoa sairauksista, niiden hoitamisesta, lääkkeistä jne. Ei se työ ole pelkkää vaippojen vaihtoa. Kyllä mäkin sairaanhoitajana vaihdan vaippoja koska olen vanhuspuolella töissä.

Jos tällä palstalla eräs nimeltä mainitsematon vakkari ei osaa kirjoittaa sairatutensa ja lääkityksenä nimiä oikein, niin se ei kerro mistään muusta kuin tämän henkilön osaamattomuudesta. Se ei kerro muiden lähihoitajien tiedoista ja taidoista. Surullista jos tuo kyseinen vakkari on hoitajana töissä koska ei vaikuta kovin pätevältä tapaukselta.
Niin, ei pidä yleistää. Se on yksi ja sama, ilmeinen ex-lähäri joka vuodesta toiseen mollaa täällä alan ammattilaisia yksinään.

Saanut kenkää, kun on pöllinyt ruutan ja huumaavaa mömmöä, nyt jatkaa katkerana täällä, vaikka hoitoa pahoihin ongelmiinsa sen tosiaan pitäisi saada!
 
vierailija
WT-tausta vaikuttaa. Kun jo yläasteella käytiin "kovistyttöporukalla" koulun nurkan takana tupakalla, niin vaikea siitä tavasta on eroon päästä.
Hmmm... Taas joudn valitettavasti ampumaan stereotyyppiset harhaluulosi alas. Niin kävin minäkin kessulla yläasteella nurkan takana, mutta kas kummaa, kun meni pari vuotta ja opiskelut jatku toisaalla, tupakka jäi, enkä ole aloittanut uudestaan sen koomin. T: LH
 
vierailija
Voisko nyt joku kerrankin tukea väitteitään esittämällä jonkun tutkimuksen aiheesta, eikä esittää hatusta vedettyjä prosentteja ja olettamuksiaan mututuntumalla? Nii-i, ette pysty, koska olette väärässä, eikä sellaisia ole... Muahhahhaa! :ROFLMAO:
 
Lähihoitaja houkutteli yli 10 vuotta nuoremman miehen seksillä asuntoon – perillä ihoa poltettiin ja sukuelimeen suihkutettiin pippurikaasua :eek:
KS:

Ulkomaat 25.01.2018 08:26


Voimistelumaajoukkueen ex-lääkäriä odottaa 40–175 vuoden vankeustuomio hyväksikäyttöjutussa – Tuomari: "Et ansaitse kävellä vankilan ulkopuolella enää koskaan"
Hyväksikäyttötapaus on ravistellut Yhdysvaltain urheiluelämää laajasti.
Voimistelumaajoukkueen jäsenten lisäksi Nassar käytti syyttäjien mukaan hyväkseen myös Michiganin yliopiston naisurheilijoita ja perheensä lastenvahtia.

Nassar toimi Yhdysvaltain voimistelumaajoukkueen lääkärinä vuosina 1996–2015 ja oli mukana useissa olympialaisissa. Hän toimi samaan aikaan myös yliopiston urheilulääkärinä.

"Luulin kuolevani tuona...
 

Yhteistyössä