MIKSI melkein 18v jätkä joka on tulossa isäksi asuu vielä kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
en ymmmärrä kohta on vastuu pienestä ihmisestä eikä jätkä ole edes itsestään vielä joutunut vastuuta ottaa (mikä siis oli suunnitelma?)

niin ja jos joku alkaa jatain iästä sanoo niin minä muutin 17v:nä 160km päähän koululle asumaan/sieltä vuokra asuntoon(18v) ku sellain löyty! siskoni oli 15v kun asui papereilla minun kanssani siihen 16v asti(tosi asiassa olin vain viikonloput ko asunnossa ja viikot koululla) veljeni joka täyttää tammikuussa 18v on asunut pari kk omassa kodissa.

ei kaikilla tarvitse olla kiire pois kotoota. jos välit ovat vanhempiin hyvät. uskon että jos isä ottaa lapsen vastuulleen niin se ei asunnosta riipu. vastauksen todellakin tietää mies itse.

noh jos ap on ite muuttanu, ni hittooko se muiden muuttamisiin vaikuttaa??

elä elämääs ja anna toisten elää omaansa ilman sinun turhanpäiväisiä ihamettelyjäsi (enkä sano tätä pahalla, vaan ihan noin ohimennen heittäen)

no siis kun täällä oli ketju jossa ko.pojan äiti valitti ku oli ollu yön liesus ja koulu ei suju enkä saanut vastausta että miksi se asuu edes vielä kotona!

on ihan eri asia asua kotona lapsettomana kuin se että on laittanut lapsen alulle!!!! ja äiti hoitaa vieläki tulevan isän asioita. se se pointti oli. senkus asuvat vaikka 50v äitin helmois jos siltä tuntuu mutta isäksi tulevan pitää ottaa vastuu itsestään ja lapsestaan (toki siis myös tulevan äidin)

Alkuperäinen kirjoittaja :
no siis kun täällä oli ketju jossa ko.pojan äiti valitti ku oli ollu yön liesus ja koulu ei suju enkä saanut vastausta että miksi se asuu edes vielä kotona!

on ihan eri asia asua kotona lapsettomana kuin se että on laittanut lapsen alulle!!!! ja äiti hoitaa vieläki tulevan isän asioita. se se pointti oli. senkus asuvat vaikka 50v äitin helmois jos siltä tuntuu mutta isäksi tulevan pitää ottaa vastuu itsestään ja lapsestaan (toki siis myös tulevan äidin)
Mutta, mitä toisten ratkaisut muille kuuluu. Siihen on varmaan syynsä.

Noh, mä peesin tätä vasta sitten, kun isilläkin on jotain mahdollisuuksia päättää, annetaanko raskauden jatkua vai ei. Minusta ko palstailija on tehnyt hienosti, kun suhtautuu tilanteeseen yhtä hyvin kuin suhtautuu. Mä olisin vastaavassa tilanteessa heittänyt sen hempukan jonnekin jorpakkoon.

Onko vauvalle parasta syntyä nuorille vanhemmille, jotka yrittävät yksin pärjätä, vai nuorelle parille, jotka saavat mahdollisimman paljon tukea omilta vanhemmiltaan? Joskus voi ajatella vauvankin parasta eikä vain omaa napaa.

Tietty pitää nuorille omaakin vastuuta antaa, mutta ei liian paljon liian varhain, jos he eivät ole siihen valmiit.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Noh, mä peesin tätä vasta sitten, kun isilläkin on jotain mahdollisuuksia päättää, annetaanko raskauden jatkua vai ei. Minusta ko palstailija on tehnyt hienosti, kun suhtautuu tilanteeseen yhtä hyvin kuin suhtautuu. Mä olisin vastaavassa tilanteessa heittänyt sen hempukan jonnekin jorpakkoon.

Nyt olen kanssasi eri mieltä, tuonikäisen pitäisi jo tietää miten voi käydä kun "harrastaa" (en pidä sanasta tässä yhteydessä )seksiä. Jos ei ole valmis isäksi niin kannattaa kysellä kumppanilta mielipiteitä abortista tai adoptiosta, jos ehkäisystä huolimatta tulee tulosta. Jos toisen vastaus on ehdoton ei kumpaankin, niin on paras jättää seksi väliin, ikävyyksien estämiseksi.

Lapsen aikaansaamiseksi tarvitaan kaksi, parasta tietenkin olisi että molemmat osaisivat käyttää myös yläpäätään, jotta säästyttäisiin puolin ja toisin yllätyksiltä. Mutta, molemmat ovat vastuussa, ja jos pitää tuomita niin sitten kumpaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Nyt olen kanssasi eri mieltä, tuonikäisen pitäisi jo tietää miten voi käydä kun "harrastaa" (en pidä sanasta tässä yhteydessä )seksiä. Jos ei ole valmis isäksi niin kannattaa kysellä kumppanilta mielipiteitä abortista tai adoptiosta, jos ehkäisystä huolimatta tulee tulosta. Jos toisen vastaus on ehdoton ei kumpaankin, niin on paras jättää seksi väliin, ikävyyksien estämiseksi.

Lapsen aikaansaamiseksi tarvitaan kaksi, parasta tietenkin olisi että molemmat osaisivat käyttää myös yläpäätään, jotta säästyttäisiin puolin ja toisin yllätyksiltä. Mutta, molemmat ovat vastuussa, ja jos pitää tuomita niin sitten kumpaakin.
No mä olen kyllä koittanut opettaa tolle junnulle, että IKINÄ, IKINÄ ei saa tytön sanaan luottaa ehkäisyn käytöstä. Vaikka tyttö - tai vaimo - miten vannoisi käyttävänsä pillereitä, niin kortsua on käytettävä, jos ei lasta halua. Valitettavasti jotkut pojat luottavat tytön sanaan, ikävin seurauksin. Mä heittäisin edelleen huijaavan hempukan jorpakkoon :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

No mä olen kyllä koittanut opettaa tolle junnulle, että IKINÄ, IKINÄ ei saa tytön sanaan luottaa ehkäisyn käytöstä. Vaikka tyttö - tai vaimo - miten vannoisi käyttävänsä pillereitä, niin kortsua on käytettävä, jos ei lasta halua. Valitettavasti jotkut pojat luottavat tytön sanaan, ikävin seurauksin. Mä heittäisin edelleen huijaavan hempukan jorpakkoon :D

Ja minä taas olisin syvästi pettynyt poikaani joka ei älynnyt käyttää ehkäisyä , saarnoistani huolimatta.
Samalla on myös otettava huomioon että mikään muu kuin selibaatti ei ole sata prosenttinen ehkäisy.
Eli, pitää ajatella kenen kanssa hiippailee sänkyyn ettei ole loppuiäksi (tai ainakin 20 vuotta ) kiinni henkilössä joka ei kiinnosta kuin yhden panon verran.

olisin syvästi pettynyt poikaani joka ei älynnyt käyttää ehkäisyä .

Harva nuoripari haluaa vanhempiensa kommentteja lapsiluvusta. Parasta siis miettiä joku toinen strategia, jos aikoo pysyä väleissä ja olla lastensa elämässä jollain tavalla mukana.

joopa joo ja mistäs tiedät että kyseessä on huijaava hempukka????

yhtä hyvin kyseessä voi olla valehteleva jätkä!

ja jälkimmäistä pidän todennäköisempänä.

joka tapauksessa tuon ikäinen tietää että seksiä harrastamalla saadaan lapsia jos ei käytetä ehkäisyä ja vaikka käytettäisiin voi se lapsi silti tulla! että kyllä se isäkin on lapsesta vastuussa ihan yhtälailla. tollaset poikien pään taputtelijat saavat kasvatettua pojistaan vain vastuuntunnottomia "miehiä". toki nuoret vanhemmat(jotka ilmeisesti ovat päättäneet pitää lapsen) tarvitsevat tukea omilta vanhemmiltaan mutta miten toteutuu "miehen"->isän vastiuunotto vauvasta jos ei asu edes saman katon alla lapsen kanssa? on se pikkusen epäreilua jos kaikki kaatuu nuoren äidin niskaan kun poikaa vaan taputellaan päähän...???

Yhteistyössä