Miksi meidän naapuri ei vaan opi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kerrostaloelämää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kerrostaloelämää

Vieras
Seinänaapurissa asuu suht nuori nainen, käsittääkseni ihan täysjärkinen ja töissäkin käy. Vaan rikkoo jatkuvasti yörauhaa (joka alkaa meillä poikkeuksellisen myöhään, klo. 23), pitää viikottain 1-3 bileet ja silloin musiikki on todella lujalla useamman tunnin ajan. Täällä on heikko äänieristys ja jouduin toisen naapurin kanssa tekemään naisesta valituksen syksyllä, koska vaikka menimme oven taakse juttelemaan ja hän lupasi olla hiljempaa, mitään ei käytännössä tapahtunut. Törkein esimerkki tästä oli eräs yö, jolloin basso jumputti keskellä viikkoa klo.24 ja lupasi laittaa hiljemmalle, mutta puolen tunnin päästä musiikki raikasi taas. :(

Valituksen jälkeen oli useamman viikon ajan hiljaista ja bileet vähenivät sekä loppuivat ajallaan (porukka siirtyi muualle klo.21 jälkeen), mutta nyt viime viikkoina vanhat tavat ovat nähtävästi palanneet ja viime yö meni herätessä kolisteluun, vieraiden huuteluun jne. aamuyöstä useampaan otteeseen. On inhottavaa yrittää nukahtaa, kun korvatulppienkin läpi kuuluu kolahdukset ym. äkkinäiset äänet! Ja selitä nyt pienille lapsille että miksi yöllä kuuluu tuollaisia ääniä...joka ikinen viikko.

Isännöitsijä sanoi viime valituksesta, että seuraavasta tuleekin sitten jo häätö. Äsken otin yhteyttä toiseen naapuriin kysyäkseni, onko meteli haitannut heitäkin ja näyttää siltä, että kyllä on. Harmittaa paitsi meidän mutta myös naapurin itsensä puolesta; ikää ei ole juuri mitään ja ihan kiva ihminen vaikuttaisi olevan, mutta nyt saa papereihinsa häädön jos lähdemme valittamaan (meidän lisäksi joku muu eri kerroksessa valitti erikseen aiemmin). :(

No siinä taas on jonkun äidin kultamuru aikuistunut.

Ajattelet vaan sillee että lapset on lapsia. Mitä hänelle valitat, hänellä voi siittä tulla paha mieli.

Mä en tuntisi lainkaan sääliä tuollaista kohtaan koska sitä saa mitä tilaa. Jos ei osaa toimia yhteisten sääntöjen mukaan edes varoituksen jälkeen, niin kärsikööt seuraukset. Ei muiden tarvitse kärsiä tuollaisen idiootin takia.

Ei kyllä nykyään kaikilla on oltava oikeuksia. Ei lapsia saa komentaa ja kun lapset kasvaa ei nuoriakaan saa ja kun tulee ikääntyväksi palstamammaksi niin ei ole pakko mitään jos ei tahdo..

oli hieman vastaava tilanne, olin yksin yön kotona ja en sitte oikee viittiny mennä opiskelijaporukkaa ojentamaan ison mahani kanssa.. heti arkena kävin isännöitsijän juttusilla, hän suhtautui hyvin vakavasti sa kehotti seuraavalla kerralla soittaa virkavallan.. teinkin näin ja naps, siitä tuli häätö. isännöitsijä ja virkavalta olivat mieltä että mun ei kannata mennä sinne komentamaan ettei vain pikkuiselle satu mitään

mieli olis kyl tehny näyttää niiden soittimille pesismailaa..

muutoin täs kyl niin rauhallista, ettei tiedä aina edes onko naapurit kotona jollei mee illalla ulos ja kato onko valoja

Ikävä tilanne. Jos häätö tulee, se tulee ihan syystä. Se häätöaika voikin sitten olla lähes helvettiä, jos naapuri ottaa siitä kaiken irti niinsanotusti, mutta toivottavasti saatte tulevaisuudessa hiljaisuuden öiksi.

Naapurin luona majailee myös jotain kavereita/miehiä jatkuvasti, sekin lisää levottomuuden tuntua. Kaljaa juovat paljon, nuo miehet eivät vissiin käy töissä kun tuntuu että aina on joku kotosalla mihin vuorokaudenaikaan tahansa (joo ei kuule minulle, kunhan vaan olen pistänyt merkille) ja tölkkejä löytyy milloin mistäkin. Viimeksi oli hissi sotkettu kaljalla, nyt se on taas pois käytöstä kuten lähes aina viikonlopun jälkeen ("hassu" yhteensattuma).

Ei tuossa olkkarissakaan viitsi oikein viettää aikaa, kun seinän takaa voi kuulua yhtäkkiä "VITTU!!" tms. ja lapset tuollaista säikähtävät. Muuten tosi kiva talo, naapurit jne. mutta tämä yksi mätämuna pilaa kaiken. :(

Te voitte kyllä valittaa häiritsevästä metelistä, ei teidän tarvitse ajatella niitä seurauksia tai ajatella, että häätö olisi teistä johtuva. Tämä kyseinen henkilö on hankkinut itse itselleen häädön, jos ei ole kahdesta valituksesta ottanut opikseen.

Mun mielestä on typerää valittaa, jos meteliä kuuluu uutenavuotena, tupareiden takia tms. satunnaista, mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että aikuiset ihmiset voivat kyllä lopettaa bileensä klo 22 ja lähteä jonnekin kuppilaan jatkamaan. Ei kenenkään tarvitse joka viikonloppu ja viikollakin kuunnella musiikin jumputusta ja metelöintiä.

oli hieman vastaava tilanne, olin yksin yön kotona ja en sitte oikee viittiny mennä opiskelijaporukkaa ojentamaan ison mahani kanssa.. heti arkena kävin isännöitsijän juttusilla, hän suhtautui hyvin vakavasti sa kehotti seuraavalla kerralla soittaa virkavallan.. teinkin näin ja naps, siitä tuli häätö. isännöitsijä ja virkavalta olivat mieltä että mun ei kannata mennä sinne komentamaan ettei vain pikkuiselle satu mitään

mieli olis kyl tehny näyttää niiden soittimille pesismailaa..

muutoin täs kyl niin rauhallista, ettei tiedä aina edes onko naapurit kotona jollei mee illalla ulos ja kato onko valoja

En usko että häätöä saa yhdestä kerrasta, kun on poliisi käynyt paikalla. Itse asiassa kun soitin kerran isännöitsijälle häirikövästä naapurista, jonka luona oli poliisit käyneet monta kertaa kun yksi toinen naapuri oli soittanut, hän kertoi etteivät he saa mistään tietoa poliisien käynnistä. En tiedä poliisilla edes oikeuttaa ilmoittaa isännöitsijöille tuommoisista. Isännöitsijä oli tosi kiitollinen kun kerroin ja käski pistää sähköpostia seuraavaksi kun jotain erityistä ilmaantuu. No ei tarvinnut kun yläkerran naapuri oli sitten listojen kanssa liikkeellä eli keräsi nimiä adressiin ja tyyppi lopetti bileiden pitämisen siihen. Hän sai varmaan häätövaroituksen. Uskoisin että häätövaroituksen saa vasta useamman tavallisen varoituksen jälkeen.

Nykyään ei kuulemma pelkkä soitto isännöitsijälle riitä vaan tarvitaan mustaa valkoisella eli jonkinlainen kirje, adressi tai sähköposti ja niihin mielellään kerättynä tarkkoja päivämääriä ja kellonaikoja. En tiedä onko tuo yleinen käytäntö vai voimassa vaan joissain paikoissa.

Häiriköivissä vuokralaisissa on semmoinen harmillinen juttu, että vuokraisäntä ei välttämättä tiedä ongelmista mitään. Joskus hän voisi tehdä asialle jotakin, jos vuokralainen on vaikka sukulainen tai tuttu. Tuo meidän alakerran ex-häirikkö myös polttaa asunnossa ja varmaan koko asunto haisee tupakalta, kun haju tulee aina tosi voimakkaana käytävään kun hän avaa oven. Hän tuulettelee myös useasti petivaatteita ja mattoja ja ne haisevat tosi lujasti, kun haju tulee myös suljetun tuuletusparvekkeen oven läpi rappukäytävään. Useimmat vuokranantajat varmaan kieltävät asunnon sisällä tupakoinnin ja saattaa olla ikävä yllätys tuon asunnon omistajalle, että koko kämppään on pinttynyt tupakan haju:O

Yhteistyössä