Miksi meidän 8kk repii silmiään? Onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pauliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pauliina

Vieras
Olen tässä menneinä viikkoina kiinnittänyt huomiota, että vauva kaivaa silmiä, ja useamman kerran on saanut pienen verenpurkaumankin aikaan :( Itkee sitten päälle kun ei ole kivaa, mutta silti kaivaa taas.

Muut omituiset asiat on, että parahtaa kovaan itkuun heti kun laskee selälleen.Sänkyyn, vaunuun, hoitopöydälle, lattialle, aina alkaa yhtäkkisen kovan itkun, rauhoittuu sylissä taas aika nopeesti. Lisäksi rohisee melkei aina, vaikkei oikeastaan tunnu kipeeltä. Ja jatkuvasti on ummetusta, Levolacista ym huolimatta.

Onhan tää kuitenkin ihan normaalia -vai onko? Voiko joku noista asioista liittyä toisiinsa, tai johonkin muuhun syyhyn? Noista on harmia ja ne välillä vähän huolettaa äitiä.

ootko keskustellu neuvolalääkärin kanssa? Niillä ei taida vain olla aikaa pidempää tutkimista varten, mä kävisin oman mielenrauhani vuoksi jo pelkästään, lapsen kanssa ihan yksityisellä lastenlääkärillä. Makuullelaitettava vauva itkee kovaa yleensä, jos sillä on jokin vaiva. Syy voisi hyvinkin löytyä lastenlääkärin avulla. Meillä syyksi todettiin refluksi, eli maito ja vatsahapot nousi makuulle laitettaessa ruokatorveen ja suuhun asti ja poltteli siellä.
Myös korvatulehdus voi olla moiseen syynä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
entä jos laittaa mahalleen, istumaan??

Ei, sillon ei ala huutaa, vain jos laittaa selälleen, mitä tietysti vältän, mutta esim vaipanvaihdon yhteydessä se olis kätevää.

Pitää soittaa sit huomenna lääkärille. Tuota on kyllä kestänyt varmaan kuukauden, joten luulisi korvatulehduksen menneen ohi, tai sitten pahentuneen niin että minäkin sen olisin tajunut.

Kiva siis kuulla että muutkin huolestuisi tuollaisista. Välillä epävarmuus painaa ja tuntee itsensä harhaluuloiseksi.

Voihan vauvalla olla jotenkin ahtaat röörit tai "oireeton" korvatulehdus. Kaikilla lapsilla ei ole korvat kipeät, vaikka oliskin tulehdus. Ihan syystä olet huolissasi. Kyllä äiti kuitenkin tuntee lapsensa aika hyvin ja tietää, milloin kaikki ei ole kunnossa. Toivottavasti saat pian ajan lääkäriin ja asia selviää.

Ai niin, lisäisin vielä, että tuo allergiamahdollisuus kannattaisi kyllä selvittää, siihen saattaa myöskin liittyä tuo kutina, joko yleinen tai jossain kehon osassa. Meillä raavittiin pää öisin verille. Ja limaisuutta oli myöskin, jatkuvasti nenä täynnä sellaista köntsää, että piti kaivella jotta saa henkeä... Allergiat myös saattaa ylläpitää tulehdusta..

Allergiasta voi tulla myös tuo ummetus, yleensä kyllä harvemmin, mutta mahdollista on..

Oletko aloittanut esim. kaksi kuukautta sitten jonkun uuden ruuan antamisen?

Käyppä tuolla lasten allergiat ja sairaudet palstalla lueskelemassa, löydätkö yhdistäviä tekijöitä. Ja käytä ihmeessä lapsi asiantuntevalla yksityislääkärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:
Ai niin, lisäisin vielä, että tuo allergiamahdollisuus kannattaisi kyllä selvittää, siihen saattaa myöskin liittyä tuo kutina, joko yleinen tai jossain kehon osassa. Meillä raavittiin pää öisin verille. Ja limaisuutta oli myöskin, jatkuvasti nenä täynnä sellaista köntsää, että piti kaivella jotta saa henkeä... Allergiat myös saattaa ylläpitää tulehdusta..

Allergiasta voi tulla myös tuo ummetus, yleensä kyllä harvemmin, mutta mahdollista on..

Käyppä tuolla lasten allergiat ja sairaudet palstalla lueskelemassa, löydätkö yhdistäviä tekijöitä. Ja käytä ihmeessä lapsi asiantuntevalla yksityislääkärillä.

Noo joo, itseasiassa aloitettiin iltamaito/vellipullo pari kk sitten, kun minulla oli rintatulehdus ja maitoa tuli niin vähän. Maitomäärä lisääntyi kun tulehdus meni ohi, jätettiin korvike pois, mutta vauva aloitti yöhuudon joten ajattelin että sen on nälkä, ja jatkoin iltaisin korvikkeen antamista. Maha meni kovalle sillon, olen ajatellut että rintatulehdusmaito oli jotenkin huonoa ja vauvan maha meni "pilalle". Mutta voihan se tietty johtua tuosta korvikkeestakin (ei kyllä kauheesti sitä juo, desin ehkä, luttaa suupielestä ulos kun ei siitä taida oikein tykätä). Mutta onhan tuossa yhtymäkohtia. Menen nyt soittamaan lääkäriaikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pauliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:

Noo joo, itseasiassa aloitettiin iltamaito/vellipullo pari kk sitten, kun minulla oli rintatulehdus ja maitoa tuli niin vähän. Maitomäärä lisääntyi kun tulehdus meni ohi, jätettiin korvike pois, mutta vauva aloitti yöhuudon joten ajattelin että sen on nälkä, ja jatkoin iltaisin korvikkeen antamista. Maha meni kovalle sillon, olen ajatellut että rintatulehdusmaito oli jotenkin huonoa ja vauvan maha meni "pilalle". Mutta voihan se tietty johtua tuosta korvikkeestakin (ei kyllä kauheesti sitä juo, desin ehkä, luttaa suupielestä ulos kun ei siitä taida oikein tykätä). Mutta onhan tuossa yhtymäkohtia. Menen nyt soittamaan lääkäriaikaa.

jos jaksat niin olis kiva kun tulisit sit joskus kertomaan löytyikö syytä vaivoihin?

Sain lastenlääkärille ajan jo tänään iltapäiväksi. Nyt jännittää ihan hirveesti mitä se sanoo, siis että onko normaalia vai haluaako tutkia esim allergiaa, tai onko korvatulehdus. Olen siivonnut ihan hulluna koko aamupäivän, kun olen niin jännittynyt. Tulen sitte kertomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pauliina:
Sain lastenlääkärille ajan jo tänään iltapäiväksi. Nyt jännittää ihan hirveesti mitä se sanoo, siis että onko normaalia vai haluaako tutkia esim allergiaa, tai onko korvatulehdus. Olen siivonnut ihan hulluna koko aamupäivän, kun olen niin jännittynyt. Tulen sitte kertomaan.

Kiva. Joko on rauha talossa?

Lääkärissä käyty, diagnoosi refluksi! Sai lääkkeeksi Gavisconia (kirjoitetaanko noin) 2ml aterioiden jälkeen. Ja napostelut eli ylimääräiset tissihuikat pois (olen kai luullut että vauva on nälkäinen vaikka toinen on ollut liian täysi...). Toivottavasti nyt helpottaa =) Ummetuksesta ei osannu tähän vaivaan muuta sanoa kuin että Levolacia voi antaa 10 ml päivässä, jatkuvasti. Kahden viikon päästä puhelinaika, katotaan miten käy.

Yhteistyössä