näimpä oon kuullu sanottavan.Päivin elämään on helppo samaistua...
Toivon ettet koskaan samaistu, kukaan ÄITI ei lapsellensa tolla tavalla kilju, oli sitte adhd tai hiv.Päivin elämään on helppo samaistua...
Kuka on väittänyt että adhd ei aiheuttaisi impulsiivisuutta? Se ei tarkoita sitä että joskus ottaa kahvin sekaan kermaa Äiti hän kuitenkin on, suurella sydämelläToivon ettet koskaan samaistu, kukaan ÄITI ei lapsellensa tolla tavalla kilju, oli sitte adhd tai hiv.
"Ei oo enää kotiin tulemista ikinä!!! sai tytär kerran kuulla puhelimessa, koska äidillä ei ollut aamukahviin maitoa"
:O :|
Eipä niin... joku on AavikkoTapiiri. :saint:Alkuperäinen kirjoittaja Päivi Tasala;24338273:näimpä oon kuullu sanottavan.
ei kaikki ADHDt oo Markku Mutasia...
Hyvä kysymysskeptinen: Hienoa jos on löytynyt apua ja vastauksia. Mielenkiinnosta kysyn kun kerrot lääkkeiden auttaneen, näetkö omalla kohdallasi että joskus vielä olisit ilman lääkkeitä ? Mikä on ollut sinulle suurin positiivinen muutos lääkkeiden syönnin aloittamisen jälkeen ? Entä oletko huomannut "negatiivisia" vaikutuksia esim jotkut ADHD ihmiset kuvailevat että eivät tunne olevansa omia itsejänsä lääkkeiden kanssa. Täälläkin pompotellaan lääkitys kysymyksen kanssa joten siksi kysyn
TuossaGlutamaterginen hermovälitys säätelee retkahtamista eli paluuta päihteen käyttöön raittiin kauden jälkeen. Päihdehimon laukaisevat esimerkiksi pienet päihdeannokset, stressi ja päihteen käyttöön aikaisemmin liittyneet ehdollistuneet ärsykkeet.
FM Pia Bäckström tutki väitöskirjaansa varten päihteisiin retkahtamista koe-eläinmallien avulla ja totesi, että päihdehakuista käyttäytymistä voidaan hillitä glutamaattireseptorisalpaajilla.
"Päihderiippuvuus on sairaus, jonka pohjalla on neuroanatomisia ja -kemiallisia muutoksia. Päihderiippuvaiselle päihteen käyttö on pakonomainen tila", toteaa Bäckström.
Bäckströmin mukaan hänen tutkimuksensa edustaa vahvaa perustutkimusta, joka antaa hyvää perustietoa ja auttaa muuta tutkimusta eteenpäin. Glutamatergisen hermovälityksen merkitystä aistiärsykkeiden laukaisemassa retkahtamisessa on tutkittu aikaisemmin hyvin vähän. Bäckström haluaa jatkaa tutkimustaan, jota on tähän asti rahoittanut Alkoholitutkimussäätiö.
Pia Bäckströmin väitöskirja Glutamatergic Modulation of Cue-Induced Drug-Seeking Behavior in the Rat tarkastetaan Helsingin yliopistossa perjantaina 1. joulukuuta.
Lisätietoja tutkija Pia Bäckström
Mielenterveyden ja alkoholitutkimuksen osasto Kansanterveyslaitos"
Se kieltämisesi johtuu siitä kun sinulla on se ja lapsesi on perinyt myös sen saman valitettavastiMulla on ihan joku keskiaikainen mielipide siitä, että ei ole olemassa mitään sellaista neurologista häiriötilaa kuin ADHD. Mulle tulee aina sellainen hohhoijaa- ja joopajoo-olo, kun joku kertoo esim. lapsellaan todetun tämän. Mun mielestä, ihan oikeasti, ADHD-ihmisen piirteet on tyypillisiä itsekkäille ja huonostikasvatetuille lapsille. Esimerkiksi ylivilkkaus ja impulisiivisuus, ei jakseta istua paikoillaan, odottaa vuoroaan, puhutaan toisten päälle, ei pystytä keskittymään mihinkään jne.
Ärsyttää sellaiset äidit, jotka sanovat, että heidän häsläävillä ja huutavilla lapsillaan on ADHD. Sanokaa mua tyhmäksi, mutta mun mielestä nämä äidit ovat vain epäonnistuneita kasvattajia. Olen lukenut työni takia aiheesta paljon ja mitä enemmän luen, sitä vakuuttuneemmaksi tulen siitä, että keksittyä soopaa koko häiriö.
Voisiko joku "ADHD"-lapsen äiti takoa mun päähän järkeä tämän asian suhteen. Meillä päiväkodissa on asiakkaana kolme ADHD-lasta ja tarvitsisin ehkä ihan vinkkejä arkiseen kanssakäymiseen näiden lasten kanssa.
Se kieltämisesi johtuu siitä kun sinulla on se ja lapsesi on perinyt myös sen saman valitettavasti
Onko teitä isompikin joukko täällä?En valitettavasti. Olen sairaanhoitaja/terveydenhoitaja ja kohta terveystieteiden maisteri