• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

miksi mä en saa kunnon sairaslomaa???

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
olen aivan puhkipoikki ja rikki, totaalisen väsynyt, univaikeuksia, hirveä stressi, itken joka asiasta ja olen jopa pahimmillani suunnitellut itsemurhaa, mutta se oli todella ohimenevä vaihe.
minun oli todella vaikeata mennä ylipäätään lääkäriin tästä asiasta, mutta työkaverit sanoivat että nyt menet, et ole työkuntoinen.
no, minä menin, sain paskaa kohtelua ja 4pv sairaslomaa. tänään menin eri lääkärille, sain paskaa kohtelua ja 2päivää sairaslomaa jonka aikana mä kuulema ihan hyvin ehdin levätä tän stressin ja univelat pois. että keskiviikkona sitten taas sorvin ääreen, hiphei.
 
jaiks
Hei ja pahoitteluni huonosta kohtelusta. Oletko varma, ettei ole käynyt niin että olet antanut itsestäni urheana reippaamman ja "terveemmän" vaikutelman kuin mitä oikeasti olet? Lääkärit kun ei ole ajatuksenlukijoita nekään. Ei varmaan noin vähä aika riitä mihinkään palautumiseen, mä tosin luulen, että ammattitaitoinen lääkäri näkisi että tarvitset ehkä muutakin apua kuin vain sen sairasloman, jos sulla esimerkiksi on masennus niin ei se pelkällä kotona nukkumisella ohi mene. Ja tämä on vain hyvällä sanottu ap:lle...

Mikähän siinä on kun pitää kohdella ihmisiä v-mäisesti, monia lääkäreitä vaivaa tuo kokemani mukaan. Oletteko koskaan törmänneet oikeasti mukaviin ja normaaleihin lääkäreihin?
 
Wili
Mulla oli aika samanlainen tilanne kuin sulla päällä, ja työterveyslääkäri sanoi, että voi antaa vain max viikon sairaslomaa ilman lääkitystä. Eli siis jos se olis kirjoittanut mulle yli viikon sairasloman, sen lisäksi olis pitänyt kirjoittaa masennuslääkkeet.

Olisko lääkäri sitten ajatellut sinun kohdallasi, että on vain univeloista kyse... Mene keskiviikkona uudelleen lääkäriin, apua pitää vaatia, jos sitä tarvitsee. Jaksamisia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wili:
Mulla oli aika samanlainen tilanne kuin sulla päällä, ja työterveyslääkäri sanoi, että voi antaa vain max viikon sairaslomaa ilman lääkitystä. Eli siis jos se olis kirjoittanut mulle yli viikon sairasloman, sen lisäksi olis pitänyt kirjoittaa masennuslääkkeet.

Olisko lääkäri sitten ajatellut sinun kohdallasi, että on vain univeloista kyse... Mene keskiviikkona uudelleen lääkäriin, apua pitää vaatia, jos sitä tarvitsee. Jaksamisia!
Nimen omaan pitää vaatia. Mä kyllä saan aina sairaslomaa, ku ilmoitan ensimmäiseksi et tluin saikkua hakemaan. Yks kaveri valitteli sitä et ku se käy työterv puhumas ja itkemäs niin sille ei kirj saikkua ollenkaan. Sanoin sit sille et pyydä sitä saikkua, niin heti oli saanu. Olivat sh.t kuvitellu et kaveri tulee vaan juttelemaan....
 
ap
mä nimenomaan sanoin, että en koe olevani työkykyinen, mä en jaksa mennä töihin ja haluan levätä, en tajunnu et olis pitäny sanoa et tarvitsen sairaslomaa.. tosi paha olo, nytkin nukkunu melkein koko päivän, pakko lähteä kohta lenkille etten ihan ummehdu tänne.
niin ja joku kysyi ehkäisystä, mulla on samat e-pillerit ollu jo viitisen vuotta.. mut lääkäri ei uskonu et niistä johtuis?
 
kiehuttaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä nimenomaan sanoin, että en koe olevani työkykyinen, mä en jaksa mennä töihin ja haluan levätä, en tajunnu et olis pitäny sanoa et tarvitsen sairaslomaa.. tosi paha olo, nytkin nukkunu melkein koko päivän, pakko lähteä kohta lenkille etten ihan ummehdu tänne.
niin ja joku kysyi ehkäisystä, mulla on samat e-pillerit ollu jo viitisen vuotta.. mut lääkäri ei uskonu et niistä johtuis?
En voi ymmärtää tätä. Mulle annettiin heti ensimmäisenä sairauslomalappu kouraan, johon oli merkattu 1kk. ja käski tulla hakemaan uudestaan jos tarve vaatii.
MITEN LÄÄKÄRIT VOIVAT OLLA NOIN HELKKARIN PIITTAAMATTOMIA JOITAKIN KOHTAAN?!?!?
 
ap
ja viel kaksi lääkäriä.. kumpikin tehny samat tutkimukset -->korvat, poskiontelot, imusolmukkeet, kurkku, kaikki on räknätty ja tutkittu kahteen kertaan plus otettu verikokeet, kilpirauahasissa ei mitään vikaa, hb hyvä, verensokeri hyvä, tulehdusarvot koholla.. mut ei hälyyttävästi. en minä tiedä, mä en vaan ehkä osaa sit itkeä siellä ja saatan tosiaan näyttää reippaammalta kun olen, mutta... en tiedä...
 
vihje
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä nimenomaan sanoin, että en koe olevani työkykyinen, mä en jaksa mennä töihin ja haluan levätä, en tajunnu et olis pitäny sanoa et tarvitsen sairaslomaa.. tosi paha olo, nytkin nukkunu melkein koko päivän, pakko lähteä kohta lenkille etten ihan ummehdu tänne.
niin ja joku kysyi ehkäisystä, mulla on samat e-pillerit ollu jo viitisen vuotta.. mut lääkäri ei uskonu et niistä johtuis?
Sehän tässä se ongelma onkin. Sä oot liian "terve". Siis niin kauan kun osaa sanoa mikä on ongelma ja pyytää siihen apua, on työkykyinen. En mä sano et se olisi oikein, mutta niin se käytännössä menee. Niin kauan kun sä tiedostat et sun tarvii levätä, ja kykenet sen vielä sanomaan, niin niin kauan sä kykenet vielä menemään töihin. Ens kerralla, et puhu mitään, itket vaan etkä esitä reipasta vaan sitä mitä miltä todella tuntuu, niin kohtelu on eri. Voin taata sen.
 
ap
tänäänkin olen nukkunut klo12.30 asti ja koko ajan väsyttää, ruoka ei maistu ja itkettää. mut mä tiedän, et kun menen sinne lääkäriin, niin en vaan osaa olla "tällainen" eli oma itseni, musta tulee tollaisissa tilanteissa aina kauhean virallinen ja sellainen...
mua ahdistaa jo nyt se et torstaina pitäis mennä töihin, mut ehkä mä kestän ja katselen sit miltä tuntuu ens viikon alusta. tuntuu tyhmältä kuluttaa niiden lääkäreiden aikaa käymällä 2krt vkossa ruinaamassa lepolomaa *nolo*
 

Yhteistyössä